مدیر کل استاندارد کرمانشاه در گفتگو با تابناک مطرح کرد:
مدیر کل استاندارد استان کرمانشاه گفت: بازرسی و نمونه‌برداری دوره‌ای از کارخانه‌های تولیدی آرد استان انجام می‌شود.
کد خبر: ۱۰۰۵۸۴۰
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۶ 01 November 2021

محمود رضا نیازی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه، اظهار کرد: در هر بازرسی خطوط تولید، انبارها، سیلو‌های گندم و آزمایشگاه واحد کنترل می‌شود.

وی افزود: از ابتدای سال جاری با انجام ۸۵ مورد نمونه برداری و آزمون‌های فیزیکی و شیمیایی، میکروبیولوژی، مایکوتوکسین ها، فلزات سنگین و باقیمانده سموم کشاورزی، فرآورده‌های تولیدی کارخانه‌های آرد مورد ارزیابی کیفی قرار گرفته است.

مدیر کل استاندارد استان کرمانشاه با اشاره به اینکه اکنون ۱۴ واحد تولیدی آرد در سطح استان فعالیت دارند، تصریح کرد: خوشبختانه همه واحد‌های تولیدی آرد استان، موفق شده‌اند برای انواع محصولات شامل؛ آرد نول، ستاره، بربری، تافتون، لواش و سنگک، آرد کامل و همچنین سبوس گندم دامی، پروانه کاربرد علامت استاندارد از این اداره کل دریافت نمایند.

وی خاطر نشان کرد: علاوه بر نظارت کارشناسان اداره کل، روزانه مدیران کنترل کیفیت تاییدصلاحیت شده سازمان، مستقر در این کارخانه‌ها نیز بر روند تولید محصولات، نظارت داشته و ملزم به ارسال اقدامات و گزارشات روزانه خط تولید کارخانه به اداره کل استاندارد، جهت کنترل و بررسی فرآورده می‌باشند.

نیازی بیان کرد: عمده‌ترین موضوع در صنعت آرد و نان در کشور، وضعیت واریته‌های گندم‌های داخلی به لحاظ گلوتن و پروتئین گندم می‌باشد که رنج کیفیتی نان پخت شده را مشخص می‌کند.

وی در خصوص درجه بندی آرد تولیدی گفت: سالیانه این اداره کل به همراه شرکت غله، سازمان صمت، اداره نظارت بر مواد غذایی و انجمن آرد به صورت دوره ای، از کارخانه‌ها بازرسی و نمونه برداری انجام می‌دهد که بر اساس رعایت اصول GMP وکیفیت آرد، این واحد‌ها درجه بندی می‌شوند.

مدیر کل استاندارد استان کرمانشاه ادامه داد: از ابتدای سال جاری، ۵۵ مورد گشت مشترک نیز از نانوایی‌های سطح استان درحوزه استاندارد، به لحاظ رعایت شرایط بهداشتی، عدم استفاده از افزودنی‌های غیر مجاز، عدم استفاده از نمک غیر استاندارد، استفاده از مخمر‌ها به جای جوش شیرین برای عمل آوری خمیر و همچنین مطابقت نوع آرد با نوع نان پختی، به همراه دستگاه‌های ذیربط، انجام شده است.

وی تاکید کرد: در سال جاری با هدف حمایت از حقوق عامه، تعداد ۱۲ واحد خبازی به دلایل کیفی و بهداشتی قطع سهمیه آرد شده‌اند و به ۱۰ واحد نانوایی نیز به دلایل فوق‌الذکر اعلام اخطار شده است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار