کد خبر: ۱۰۰۶۸۷۴
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۵ 04 November 2021
ترویج فرهنگ مصرف‌گرایی یکی از معضلاتی است که امروزه در فضای مجازی شاهد آن هستیم. این موضوع باعث شده که افرادی بدون توجه به نیاز‌های خود و صرفاً به علت اعتیادی که به اشتراک‌گذاری عکس‌های متفاوت از زندگی خصوصی در فضای مجازی پیدا کرده‌اند، به خرید کردن و نمایش تجملات بپردازند و باعث ایجاد آسیب‌های رفتاری و اجتماعی شوند.

به گزارش تابناک همدان، ترویج فرهنگ مصرف‌گرایی یکی از معضلاتی است که امروزه در فضای مجازی شاهد آن هستیم. این موضوع باعث شده که افرادی بدون توجه به نیاز‌های خود و صرفاً به علت اعتیادی که به اشتراک‌گذاری عکس‌های متفاوت از زندگی خصوصی در فضای مجازی پیدا کرده‌اند، به خرید کردن بپردازند.
 
کاربرانی هم که به تماشای این عکس‌ها می‌پردازند اغلب جوانانی از طبقه متوسط و ضعیف جامعه هستند که دلشان می‌خواهد شبیه این عکس‌ها و تصاویر زندگی کنند، ولی توانایی رقابت با این مد‌ها را ندارند.
 
معمولاً افراد قشر متوسط رو به پایین که اکثریت جامعه را تشکیل می‌دهند توان اقتصادی برای این نوع مصرف‌گرایی را ندارند و همین عدم توانمندی می‌تواند یکی از عوامل ایجاد افسردگی و خودکم‌بینی در جامعه باشد.
 
منبع: شفقنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار