توسل به آبستراکسیون های چندباره مانع از معرفی شهردار می شود و در نهایت با یک معامله پنهانی بر سر ریاست شورا ،یار آزاد این ترکیب یعنی منصور بهادری به ریاست شورا می رسد و خالق منصوری برگزیده اکثریت موقت شورا! با چشم انداز آینده سرپرست شهرداری !
کد خبر: ۱۰۰۸۴۴۵
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۷ 11 November 2021

تابناک ایلام ::از همان روزی که انتخابات شورای ششم در شهر ایلام کلید خورد ،حاشیه های مستولی شده برآن برجسته تر از متن شد ،متنی به نام خدمت رسانی ،توسعه شهر و تامین منافع شهروندان در زیر سایه  حاشیه هایی از جنس انتخابات ناسالم و در ادامه رفتارهای منافی حقوق شهروندی و منفعت طلبی های فردی وقومی گم وگور شد .

اینجا بنا نداریم با شکاف قبر اتفاقات دوران انتخابات را واکاوی کنیم ،اما از روزی که راهیافتگان به شورای ششم سوگند خدمت یاد کرده و فعالیت شورای شهر رسما آغاز شد ،این شورا نتوانسته است از زیر سایه سنگین حاشیه ها رهایی یابد ،حاشیه ای که در پشت آنها اهداف منفعت طلبانه برخی اعضای شورای شهر با نگاهی به تصاحب قدرت ایلات و طوایف نهفته است .

شورا تشکیل می شود ،اقلیت واکثریت نسبت به دوره پیشین  دچار تغییر جدی شده است ،برای ابقای شهردار پیشین بارها تشکیل جلسه می شود ،اما بدلیل شکل گیری ترکیب جدید تمامی راه ها برای به کرسی نشاندن دوباره شهردار پیشین به بن بست می خورد .

توسل به آبستراکسیون های چندباره مانع از معرفی شهردار می شود و در نهایت با یک معامله پنهانی بر سر ریاست شورا ،یار آزاد این ترکیب یعنی منصور بهادری به ریاست شورا می رسد و خالق منصوری برگزیده اکثریت موقت شورا! با چشم انداز آینده ، سرپرست شهرداری !

در ادامه راه رییس شورای شهر در چرخشی معنا دار  با اقلیت مقابل همراه شده و با علم به رد صلاحیت شهردار پیشین که با اقدامات ایذایی تیم موقت مدیریت شهری مقدمات آن فراهم می شود ،به تشکیل یک اکثریت جدید به نفع طالب صادقیان وارد گود شده وایشان را به عنوان شهردار منتخب راهی سیکل تایید صلاحیت میکنند.اما وی بدلیل پرونده سازی های متعدد ،خصوصا در مدت کوتاهی که از شهرداری کنار زده شد ،نتوانست  از فیلتر دستگاههای نظارتی خارج شود.

حال که رییس شورا دین خود را به این تیم ادا کرده است ،فرصت را برای شهردار شدن خود مغتنم شمرده و سودای شهردار شدن به سرش می زند .پس در اقدامی که از قبل پیش بینی شده بود ، همراهان شهردار پیشین را باخود همراه می کند وبا رای خود منصور بهادری گزینه منتخب راهی گردونه انتصابات می شود . غافل از اینکه آنان خواب دیگری برای شورای وشهردار دیده اند !

چرا که اینبار منصور است که به سرِ دار می رود !و از آن سو با راهیبایی نفر اول علی البدل به شورا ترکیب همان خواهد شد که می بایست می شد !یعنی شکل گیری دوباره یک اکثریتی که حتی اگر منصور بهادری بتواند از چرخه تایید صلاحیت ها پیروز بیرون آید ،باز در نیمه راه تیزی انتقام را بر گردن خود احساس خواهد کرد و همان خواهد شد که سالها برای آن نقشه کشیده شده است!

بنابراین در ادامه مسیر دو راه بیشتر متصور نیستیم ؛ اول اینکه منصور بهادری رد صلاحیت می شود واز گرونه شورا خارج شده وترکیب جدید اکثریت شکل خواهد گرفت . دوم منصور تایید صلاحیت می شود وبعنوان شهردار معرفی خواهد شد ،اما پس از مدتی از سوی اکثریت شورا استیضاح و از شهردای ایلام کنار خواهد رفت .

پس باید گفت بازنده اصلی این بازی تنها منصور بهادری است !منصوری که این ماهها بعنوان یار نخودی بدترین نقش ها را در بازی شورا ایفا کرده است برای همیشه سوخته خواهد شد و شورا در ید قدرت افرادی قرار خواهد گرفت که سالهاست آن را سکوی کسب قدرت برای خود ویارانشان معنا کرده اند.

اینک بازمی گردیم به حال و روز امروز شورای شهر !روز گذشته بر سر انتخاب سرپرست شهرداری ایلام ،دو جلسه تشکیل شد ،هر بار سه عضو ایلی شورای شهر به آبستراکسیون متوسل می شوند تا با از رسمیت انداختن جلسه ،مانع از تحقق امری شوند که منافع آنان را به خطر می اندازد یا تامین کننده منافع آنان نیست !

موضوعی که تنها قربانی آن شهروندان ایلامی وتضییع حقوق دویست وپنچاه شهروندیست که توسعه شهر را در پرتوی انتخاب ایل تباری و قوم مداری جستجو کرده اند و با مشاهده این رفتار نخ نمای منتخبانشان در شورای شهر تنها باید به آنان این نکته را یادآور شد که " خود کرده را تدبیر نیست "

اما در این بین ،نقش دستگاههای نظارتی و مسئول کجاست ؟چرا باید در خلاء نبود نظارت متقن ومحکم بر رفتار غیر مسئولانه هفت نفر ،حقوق بیش از دویست هزار انسان قربانی شود ؟!چرا اغماض ها و تاسمح وتساهل ها به حدی بر رفتار مدیران نظارتی سایه افکنده است که گوش شنوایی برای شنیدن فریاد یاری جویی شهروندان ایلامی نیست ؟!

به نظر اگر دستگاه نظارتی قوی ودستگاه مسئول مسئولیت پذیری در استان وجود داشت ،آیا عده ای که تعدادشان از انگشتان دست هم فراتر نمی رود ،اینگونه می توانند قانون ،حقوق شهروندی و منافع هزاران شهروند بی دفاع را به سخره بگیرند ؟!

هم اعضای شورای شهر باید بدانند که این ره در پیش گرفته اند به ترکستان است و هم اینکه مسئولین دستگاههای مسئول ونظارتی باید بیش از این اجازه بازی گرفتن مردمسالاری و تضییع حقوق شهروندان را به عده قلیلی ندهند ،چرا که استمرار این وضعیت همه را از چشم مردم خواهد انداخت.

بیشتر بخوانید 

نمایش دمکراسی در سیرک شورای شهر /حقوق شهروندان ایلامی در گروگان بازیگردانان شورای شهر 

 
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
United States
|
۱۸:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۰
چی میگی
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار