مدیر کل کتابخانه‌های عمومی کرمانشاه:
مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه گفت: کتابخانه مرکزی کرمانشاه با ۶٠ درصد پیشرفت فیزیکی، برای بهره برداری نیازمند اعتباری بالغ بر ۴٠میلیارد تومان است.
کد خبر: ۱۰۰۸۸۰۸
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۸ 13 November 2021

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه، معصومه حسنی خونساری در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت هفته کتاب برگزار شد، اظهار کرد: کتابخانه‌های عمومی از حالت سنتی خارج شده و به سمت روش‌های متنوع کتابخوانی در حوزه عمومی و تخصصی پیش رفته است، برنامه‌های قصه گویی، نشست کتابخوان، تحلیل و بررسی کتاب و مسابقات در کتابخا نه‌های عمومی اجرا می‌شود.

وی افزود: علی رغم شرایط کرونایی در دو سال اخیر روند فعالیت‌ها در فضای مجازی تدوام داشته و قصد داریم منظم و منسجم‌تر این مسیر را ادامه دهیم، از این پس فعالیت کتابخانه‌ها به شکل حضوری و مجازی
تداوم می‌یابد.

مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه با اشاره به شعار امسال که "جای خالی را با کتاب‌های خوب پر کنید" است، خاطر نشان کرد: امسال ١٨ باب کتابخانه در کشور افتتاح می‌شود که یکی از آن‌ها کتابخانه "رکسانا میناشی" در اسلام آباد غرب و دیگری کتابخانه "عبدالعلی رحیمی" در شهرستان هرسین است.

وی با اشاره به افتتاح بخش نسخ خطی کتابخانه امیر کبیر در هفته کتاب، بیان کرد: افزایش مشارکت آحاد مردم در اداره کتابخانه‌ها یک هدف مهم است که برای دستیابی به آن طرح کتابدار یا کتابیار افتخاری در مدارس پیگیری می‌شود.

حسنی خونساری برگزاری پویش اهدای کتاب، طرح بخشودگی جریمه کتاب‌ها و عضویت رایگان در کتابخانه‌ها را از برنامه‌های این هفته عنوان کرد و گفت: جشن استانی هفته کتاب که تقدیر از کتابداران، کتابخوانان، پیشکسوتان و کتابخانه برتر استان است، ٣٠ آبان ماه برگزار می‌شود.

مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه با اشاره به فعالیت ٢٩ انجمن کتابخانه‌ها در استان، تصریح کرد:
ریاست این انجمن در شهرستان‌ها با فرمانداران و در استان با استاندار کرمانشاه است، تشکیل منظم جلسات، فعالیت‌های مناسب و مصوبات این انجمن‌ها منجر به این شد که از سوی نهاد کتابخانه‌های کشور به عنوان انجمن برتر انتخاب و توسط وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از ریاست این انجمن (استاندار کرمانشاه) تقدیر به عمل می‌آید.

وی تاکید کرد: استان کرمانشاه از وجود کتابخانه مرکزی محروم است، ساختمان نیمه کاره‌ای برای این کار در نظر گرفته شده که تنها ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و به دلیل کمبود اعتبار هنوز به نتیجه نرسیده است.

حسنی خونساری ادامه داد: روند ساخت کتابخانه سال ٩١ کاملا متوقف شد و سال ٩٧ با حمایت استاندار و فرماندار کرمانشاه پیشرفت فیزیکی آن از ٣٠ به ۶٠ درصد رسید، امسال هم ١،۵ تا ٢ میلیارد تومان اعتبار به این کار تخصیص داده شده در حالی که نیازمند حدود ۴٠ میلیارد تومان اعتبار است.

لازم به ذکر است که حدود ۴١٣ برنامه ویژه فرهنگی در ٨٨ کتابخانه عمومی سطح استان به مناسبت هفته کتاب، کتابخوانی و کتابدار اجرا می‌شود، که شامل ۴٧ نشست کتابخوان مدرسه ای، ٢ محفل ادبی، ۴١ مسابقه فرهنگی، ۴٣ برنامه قصه گویی مجازی، ١١ برنامه شعرخوانی مجازی و ۵ برنامه فرهنگی ویژه نابینایان است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار