عصر امروز یک معلم باسابقه و خوشنام ایلام به دلایل نامعلومی به زندگی خود پایان داد.
کد خبر: ۱۰۰۸۸۹۸
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۴ 13 November 2021

تابناک ایلام ::عصر امروز یک معلم باسابقه و خوشنام ایلام به دلایل نامعلومی به زندگی خود پایان داد. از آنجاییکه بررسی های صورت گرفته بیانگر این است که این معلم باسابقه از حیث اقتصادی دارای وضعیت مطلوبی بوده و اعضای خانواده اش نیز شاغل می باشند ،چرایی این رویداد تلخ به واکاوی بیشتری نیازمند است .

این نکته را نباید از یاد برد که خودکشی در استان ما تقریبا در شخصیت یکایک ما ایلامی ها نهادینه شده است، به گونه ای که در مواجهه با حداقل مشکلات پدیدار شده در زندگی، تنها راه برون رفت از آن در پایان دادن به زندگی جستجو می کنیم .

به هر تقدیر واکاوی چرایی وقوع این پدیده شوم در استان که این سالها نام آن را در صدر استان های کشور قرار داده است ،نشان می دهد که فاکتورهای متعددی در وقوع آن نقش آفرینی می کند بگونه ای که موضوع مشکلات اقتصادی در انتهای جدول فاکتورهای چرایی وقوع این پدیده شوم در استان قرار دارد .

از سویی نیز باید اذعان کرد که خودکشی صورت گرفته توسط یک فرهنگی باسابقه ،زنگ خطر این آسیب اجتماعی را در استان ما به صدا در آورده است .

به این معنا که با پیشی گرفتن ضعف فرهنگی از دیگر مولفه های تشدید کننده بروز این پدیده در استان ایلام، عمده واکاوی ها برای ریشه یابی این آسیب اجتماعی بر فاکتور فرهنگی متمرکز شده بود .

حال که این رویداد تلخ از سوی یک فرهنگی با سابقه روی داده است ،باید این موضوع به صورت ویژه در دستور کار نهادهای مرتبط با آسیب های اجتماعی قرار گرفته وبا تجدید نظر در شیوه نامه ها ،مسیر دیگری را در بررسی های علمی روی خود بگشایند .

چرا که ورود این پدیده به جامعه فرهنگیان و عبور از مسایل و گرفتاری های اقتصادی بعنوان زمینه ساز رفتارهای آنی برای پایان بخشی به گرفتاریها به میزان قابل توجهی پیچیدگی چرایی تعمیق این آسیب مهم اجتماعی در جامعه ایلام را در معرض نمایش قرار داده است. /م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار