مدیرکل نهاد کتابخانه‌های خراسان‌جنوبی :
مدیرکل نهاد کتابخانه‌های خراسان‌جنوبی گفت: طبق ابلاغ سازمان مدیریت و برنامه ریزی مشکل اعتبار ۵۰۰ میلیون تومانی برای خرید زمین پروژه کتابخانه مرکزی بیرجند حل شد.
کد خبر: ۱۰۰۹۰۹۰
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۹ 14 November 2021
 
محمود حاجی صبح یکشنبه در نشست خبری اظهار کرد: در حال حاضر در خراسان‌جنوبی ۸۳ باب کتابخانه وجود دارد که این میزان تا هفته کتاب سال ۹۹ تعداد ۷۹ باب بوده است.
مدیرکل نهاد کتابخانه های عمومی خراسان‌جنوبی بیان‌کرد: تعداد اعضای کتابخانه‌های عمومی در خراسان‌جنوبی تا قبل از شیوع کرونا ۵۵ هزار عضو بوده است که این میزان به واسطه تعطیلی کتابخانه‌ها به مدت یک سال و نیم به واسطه ویروس کرونا به ۳۱ هزار و ۵۷۰ نفر رسیده است.
افزایش کتابخانه‌های روستایی
حاجی با بیان اینکه تعداد منابع و نسخ کتابخانه‌ای ما ۹۶۱ هزار و ۳۷۹ جلد است، ادامه‌داد: تعداد کتابخانه‌های روستایی ما تا هفته کتاب سال گذشته ۲۴ باب بوده است که در سال جاری به ۲۷ باب کتابخانه افزایش یافته است.
وی با تأکید بر اینکه در ایام شیوع کرونا درب کتابخانه‌ها به واسطه حفظ سلامت علاقمندان به کتاب بسته بود، گفت: اما در حال حاضر افراد می‌توانند از مخازن کتاب استفاده کرد و کتاب به امانت بگیرند ولی استفاده از سالن‌ها در شرایط قرمز کرونایی ممنوع است.
مدیرکل نهاد کتابخانه های عمومی خراسان‌جنوبی ادامه‌داد: یکی از اقدامات بسیار خوبی که در آستانه هفته کتاب و کتابخانه‌ای رخ داد، باز شدن گره از پروژه کتابخانه مرکزی خراسان‌جنوبی در شهرستان بیرجند بود که با ابلاغ سازمان مدیریت و برنامه ریزی مشکل اعتبار ۵۰۰ میلیون تومانی برای خرید زمین آن حل و خرید قطعی شد.
حاجی افزود: این پروژه در ۱۱ هزار متر مربع است که ساخت آن ۸۸ میلیارد تومان اعتبار نیاز خواهد داشت.
کمک ۶۴ میلیاردی خیرین در حوزه کتاب
وی با اشاره به اینکه خیرین به صورت نقدی، غیر نقدی و واگذاری زمین ۶۴ میلیارد و ۷۹۰ میلیون تومان به موضوع کتاب و کتابخوانی در خراسان‌جنوبی کمک کرده‌اند، بیان‌کرد: از جمله این کمک‌ها می‌توان به اهدای زمین در روستای حاجی آباد، اهدای زمین در روستای نوغاب، ساخت کتابخانه مرکزی فردوس و… اشاره کرد.
مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه در سال ۱۴۰۰ پروژه‌های کتابخانه‌ای متعددی افتتاح شده است، ادامه‌داد: همچنین در هفته کتاب سال جاری کتابخانه مولانا جلال الدین روستای تیغاب، کتابخانه حامی اندیشه معصوم آباد و بازگشایی کتابخانه محمد تقی کریم‌پور (به دلیل تعمیر اساسی و راه اندازی بخش نابینایان و ناشنوایان) را خواهیم داشت.
حاجی با اشاره به اینکه از فردا ۲۴ آبان به مدت سه روز عضویت در کتابخانه‌های عمومی رایگان خواهد بود، گفت: در روز سه شنبه در میدان ابوذر بیرجند پایگاهی برای اهدای کتاب و وقف کتاب توسط عزیزان علاقمندان خواهیم داشت
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار