رییس مرکز بهداشت استان مرکزی گفت: اکثر مبتلایان شناسایی شده در استان در سنین بین ۲۵ تا ۴۰ سال هستند.
کد خبر: ۱۰۱۳۱۳۲
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۹ 01 December 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی، دکتر علی علیمحمدی افزود: وجود طیف زیادی از ابتلا در این سن، زنگ خطر و هشداری جدی است و باید برای آن چاره ای اندیشید.
وی یادآورشد: ۲۲۵ فرد مبتلا به ویروس ایدز با غربالگری و انجام آزمایش های تخصصی در استان مرکزی شناسایی شدند که ۷۵ درصد از آنان مرد و بقیه زن هستند.
وی تاکید کرد: پیش‌بینی می‌شود یک‌هزار و ۱۲۵ نفر در استان مرکزی به ویروس HIV مبتلا باشند که به‌دلیل ضعف نظام غربالگری از بیماری خود بی‌خبر هستند و به عنوان عامل پنهان می‌توانند جامعه را در معرض آلودگی قرار دهند.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک ادامه داد: استفاده از سرنگ آلوده در معتادان تزریقی و تماس‌های جنسی متعدد و نامطمئن ۲ راه عمده انتقال ایدز در استان مرکزی است.
وی یادآور شد: روند ابتلا افراد به ویروس ایدز در استان مرکزی ملایم است اما، شناسایی حجم زیادی از مبتلایان از بین جمعیت جوان مسئله مهمی است که لزوم اشاعه آگاهی و خودمراقبتی هدفمند را دوچندان کرده است.
دکتر علیمحمدی با اشاره به ثبت فوت ۷۰ مورد ناشی از ایدز تاکنون در سامانه سلامت استان مرکزی که ۶۶ نفر مرد و چهار نفر زن بودند، گفت: شناسایی افراد مبتلا به این بیماری از مهمترین مشکلات مجموعه بهداشتی است که برای حل شدن این مسئله باید آموزش، فرهنگ‌سازی و اطلاع رسانی جامع صورت گیرد.
رییس مرکز بهداشت استان مرکزی افزود: ایدز بیماری کشنده‌ای نیست، بلکه با دوره کمون طولانی افراد سال‌های متمادی بی‌اطلاع از بیماری خود به زندگی ادامه می‌دهد، اما به‌عنوان مخزن بیماری در جامعه عمل می‌کنند.
وی گفت: ایدز بیماری شناخته شده و قابل درمان و کنترل است که با انجام مراقبت های لازم مانند سایر بیماری ها فرد مبتلا می تواند، زندگی طبیعی و طول عمر بالا داشته باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار