مدیرکل راهداری یزد:
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای یزد از برگزاری دومین یادواره شهدای مجموعه وابسته به وزارت راه و شهرسازی با حضور خانواده شهدا و مسئوولان استان ، ۲۹ آذرماه خبرداد.
کد خبر: ۱۰۱۶۰۷۴
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۲ 15 December 2021

به گزارش ایرنا علی علیخانی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: این یادواره از ساعت ۹ تا ۱۲ در پایانه حمل و نقل غدیر مرکز استان برگزار می شود.

وی با بیان اینکه از سوی اداره های راهداری ، راه آهن ، راه و شهرسازی ، فرودگاه و شهرداری استان در دفاع مقدس مجموعا ۴۰ شهید تقدیم انقلاب شد، اظهارکرد: از این تعداد ۲۲ شهید مربوط به اداره کل راهداری است، اداره های راه آهن هم ۱۰ شهید، راه و شهرسازی پنج شهید، فرودگاه یک شهید و شهرداری یزد هم ۲ شهید تقدیم نظام کرد.

علیخانی ترویج فرهنگ شهادت را از اهداف برگزاری یادواره یادشده بیان کرد و یادآور شد: در راستای این اقدام فرهنگی کمک جهیزیه ازدواج به نام هر شهید، پرداخت تسهیلات قرض الحسنه و توزیع بسته های معیشتی به نیازمندان اهدا می شود.

مدیرکل راه آهن یزد هم با بیان اینکه این اداره کل ۱۰ شهید تقدیم انقلاب کرد، گفت:همچنین ۴۲ جانباز ، ۲ آزاده و ۱۵۱ ایثارگر هم اکنون در این نهاد مشغول به فعالیت هستند.

رحمت رحمت نژاد افزود: یادواره یادشده با همکاری مجموعه وابسته به وزارت راه و شهرسازی در استان یزد برگزار می شود.

محمدعلی اعتباری دبیر اجرایی دومین یادواره شهدای حمل و نقل یزد هم گفت: این یادواره با حضور تعدادی از خانواده های معظم شهدا ، اقشار مختلف و جمعی از مسئولان استان برگزار می‌شود و تجلیل از خانواده های شهدا از جمله برنامه های این یادواره است

چهارم آذرماه جاری مهران فاطمی استاندار یزد در نشست شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استان که با حضور سیدامیرحسین قاضی زاده هاشمی، معاون رییس جمهوری و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور برگزار شد

گفت: توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در سرلوحه فعالیت های اداره های استان قرار دارد.

وی افزود: یزد چهار هزار شهید در دفاع مقدس تقدیم انقلاب کرد ،سالانه ۴۰۰ یادواره شهید در استان برگزار می شود، در حالی که این تعداد در سایر استان بیشتر از ۸۰ یادواره نیست و این امر نشانه احترام مردم دارالعباده یزد به فرهنگ ایثار و شهادت است.

استاندار یزد اظهارکرد: بسیاری از اقشار مختلف مردم به مصداق عمل صالح در راستای خدمت به شهید و شهادت نسبت به برگزاری یادمان شهدا و همچنین یادواره ها اقدام می کنند و این موضوع قابل تجلیل است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار