تیم گلبال مردان هیات ورزش‌های نابینایان و کم بینایان استان قم موفق به کسب مجوز صعود به مسابقات لیگ دسته اول باشگاه‌های کشور شد.
کد خبر: ۱۰۱۶۴۰۴
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۳ 16 December 2021

به گزارش تابناک قم، موفق‌ترین رشته ورزشی تیمی نابینایان و کم بینایان استان قم که در دهه ۱۳۸۰ و حتی اوایل دهه ۱۳۹۰ موفقیت‌های متعددی را در عرصه داخلی و بین‌المللی برای ورزش قم رقم زد، بعد از سال‌ها به یک موفقیت مهم دست یافت و مجوز صعود به لیگ دسته اول ایران را کسب کرد.

این رشته ورزشی در دهه ۱۳۸۰ به واسطه برخورداری از کادر و بازیکنان بسیار خوب بومی و موفقیت‌های متعددی که در سطح کشور در قالب مسابقات لیگ برتر و قهرمانی ایران به دست می‌آورد، حتی سابقه دو اعزام برون‌مرزی به شرق آسیا و قاره اروپا را دارد و از جمله رشته‌های موفق زیر مجموعه هیات ورزش‌های نابینایان و کم بینایان به شمار می‌رود.

گلبال قم به دلیل مواجهه با مشکلات مالی و البته کم توجهی به آن، چند سالی بود که در حاشیه به سر می‌برد اما در مسابقات اخیر لیگ دسته دوم باشگاه‌های کشور به یک دستاورد مهم دست یافت و در پایان جدال با حریفان شرکت کننده در این مسابقات مجوز صعود به لیگ دسته اول را به دست آورد.

بر اساس برنامه‌ریزی فدراسیون نابینایان و کم بینایان، مسابقات قهرمانی گلبال دسته اول و دوم ایران به شکل همزمان برگزار شد و در حالی به کار خود پایان داد که در دسته اول هشت تیم حضور داشتند و پس از انجام ۱۶ رقابت به شکل دوره‌ای، تیم اردبیل به عنوان قهرمانی رسید، تهران نایب‌قهرمان شد و همدان در جایگاه سوم ایستاد.

اما در مسابقات لیگ دسته دوم این رشته که با حضور هفت تیم و به شکل دوره‌ای برگزار شد، تیم فارس در جایگاه نخست قرار گرفت و گلبالیست‌های قم موفق به کسب مقام نایب‌قهرمانی شدند، در حالی که هیات آذربایجان شرقی رتبه سوم را کسب کرد و بدین‌ترتیب قم و فارس به لیگ دسته اول راه یافتند.

این موفقیت برای تیم گلبال هیات ورزش‌های نابینایان و کم بینایان استان قم با ترکیب کاظم صفری، ابراهیم قاسم‌سنگی، مرتضی باقری، هادی ضیایی، رضا وهبی‌زاده و عادل مسرور رقم خورد، ضمن اینکه تیم قم به مربیگری علی نظری و سرپرستی حسن عبدلی برابر حریفان صف‌آرایی کرد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار