استاندار آذربایجان شرقی:
استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر تهیه طرح جامع پیشگیری و کاهش تلفات سوانح جاده‌ای، اظهار داشت: در این برنامه باید نظرات کارشناسان و صاحب‌نظران و پیشنهادهای دستگاه‌های اجرایی مورد توجه قرار گیرد.
کد خبر: ۱۰۱۶۴۲
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۲ 27 September 2015

به گزارش تابناک تبریز دکتر اسماعیل جبارزاده ظهر امروز (یک‌شنبه) در جلسه کمیته ایمنی حمل و نقل و سوانح رانندگی استان، با تاکید بر این که مشکلات نباید باعث بی‌توجهی به بحث تلفات جاده‌ای شود، افزود: هرچند آمار تلفات در سال‌های اخیر کاهش یافته اما نباید به این مقدار قانع بود و باید تا جایی که می‌توانیم نسبت به کاهش تلفات اهتمام ورزیم.

وی ارایه راهکارهای لازم برای مدیریت سوانح رانندگی از سوی دستگاه‌های مسوول را ضروری دانست و گفت: در این خصوص لازم است طرح جامعی تهیه شده و به عنوان نقشه راه کاهش تلفات جاده‌ای مورد اجرا قرار گیرد.

جبارزاده تصریح کرد: این طرح باید با جمع‌بندی اطلاعات و در نظر گرفتن همه عوامل دخیل در سوانح جاده‌ای در سریع‌ترین زمان ممکن تنظیم شود.

استاندار آذربایجان شرقی در ادامه کیفیت بسیار پایین برخی از خودروها را عامل مهم تلفات سوانح رانندگی عنوان کرد و گفت: داشتن وسیله نقلیه ایمن حق مردم است و نباید به بهانه‌های مختلف مردم را از این حق محروم کرد.

وی افزود: مردم ما برای خرید خودرو هزینه زیادی می‌پردازند و باید در مقابل این هزینه‌ها خودروی باکیفیت به مردم بدهیم.

جبارزاده با بیان این که در قبال هر یک نفر کشته در تصادفات رانندگی مسوول هستیم، افزود: خودروسازان باید کیفیت محصولات خود را افزایش می‌دهند و با این که سال‌هاست این وعده را می‌دهند اما معلوم نیست چه زمانی این کار انجام خواهد شد.

وی با تاکید بر این که خودروسازان باید ملزم به تولید خودروی باکیفیت شوند و تولید خودروهای بی‌کیفیت به بهانه حفظ اشتغال نباید ادامه یابد، بر پیگیری این موضوع در سطح ملی تاکید کرد.

استاندار آذربایجان شرقی در ادامه فرهنگ‌سازی در خصوص رعایت مقررات رانندگی را خواستار شد و از صدا و سیمای استان خواست در این حوزه نیز مانند بحث اعتیاد یک حرکت جهادی انجام دهد.

وی با اشاره به افزایش تلفات جاده‌ای در راه‌های روستایی استان، بر آموزش فرهنگ رانندگی در کنار بازسازی و آسفالت راه‌های روستایی تاکید کرد.

جبارزاده با اشاره به ضرورت نصب تابلوهای راهنمایی و دوربین‌های کنترل سرعت در جاده‌های استان، گفت: با توجه به محدودیت منابع، باید نقطه‌های حادثه‌خیز و جاده‌های پرخطر شناسایی‌شده استان در اولویت این کار قرار گیرند.

وی، نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی استان را از مهم‌ترین اولویت‌های برنامه‌های توسعه استان برشمرد و گفت: در سال گذشته تسهیلات خوبی در این راستا پیش‌بینی شده بود که امسال هم ادامه خواهد داشت.

جبارزاده با تاکید بر این که در حمل و نقل عمومی باید از وسایل ایمن استفاده کنیم، افزود: ایجاد تسهیلات و سرمایه‌گذاری در این زمینه به نفع مردم است.

وی با تاکید بر ممنوعیت تردد خودروهای ناامن در حوزه حمل و نقل عمومی، گفت: البته قبل از این کار باید نسبت به تامین خودروهای ایمن اقدام کنیم.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین بر تسریع در احداث شهرک سلامت و شهرک خودرو برای انتقال مراکز درمانی و نمایشگاه‌های خودرو از نقاط پرتردد شهر تبریز تاکید کرد.

وی همچنین آمادگی مدیریت استان برای احداث پاسگاه‌های جدید پلیس راه در مناطق مختلف را اعلام کرد.

نوسازی خودروهای حمل سوخت و ممانعت از تردد خودروهای فرسوده، انجام اقدامات لازم برای کنترل سرعت در بزرگراه شهید کسایی، نوسازی ناوگان تاکسیرانی تبریز، تشکیل شورای ترافیک در تمام شهرستان‌ها و اولویت‌بندی منابع اداره کل راه و شهرسازی در حوزه نگهداری راه‌های استان از دیگر تاکیدات استاندار آذربایجان شرقی در این جلسه بود.

معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی هم در این جلسه کاهش تلفات سوانح رانندگی را نیازمند عزم جمعی همه دستگاه‌های مسوول دانست و گفت: فرهنگ‌سازی و آموزش قوانین و مقررات رانندگی به مردم اهمیت بسزایی در این امر دارد.

محمدصادق پورمهدی افزود: با وجود افزایش ترافیک جاده‌ای در استان، تلفات رانندگی کاهش یافته است که نشان‌دهنده اهتمام جدی مسوولان برای افزایش ایمنی حمل و نقل است.

وی همچنین گفت: اقدامات لازم برای ارتقای ایمنی جاده‌های استان از قبیل اجرای پروژه‌های راه‌سازی و نصب دوربین‌های کنترل سرعت با وجود محدودیت منابع در حال انجام است.

در این نشست آمار میزان تلفات سوانح جاده‌ای و گزارش‌های تحلیلی آن و همچنین اقدامات انجام یافته برای ارتقای ایمنی تردد در شهر تبریز ارایه شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار