رئیس بازرسی و نظارت اتاق اصناف کرمانشاه با اشاره به انجام 240 مورد بازرسی طی روزهای اخیر از بازار شب یلدای کرمانشاه، گفت: بیشترین تخلفات ثبت شده مربوط به گرانفروشی و کم فروشی آجیل و خشکبار بوده است.
کد خبر: ۱۰۱۶۹۹۹
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۱ 19 December 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل ازایسنا رامین پهلوانی اظهار کرد: از حدود 10 روز قبل که نظارت بر بازار شب یلدا را آغاز کردیم، بیش از 240 مورد بازرسی از واحدهای آجیل و خشکبار و میوه فروشی‌های سطح شهر صورت گرفته است.

وی ادامه داد: متاسفانه تعداد تخلفات کم نبوده و از 240 مورد بازرسی صورت گرفته برای 110 مورد پرونده تخلف تشکیل شد، این در حالیست که به تعدادی از تخلف جزیی هم در محل رسیدگی شد و جزو آمار پرونده‌ها درج نشده است.

رئیس بازرسی و نظارت اتاق اصناف کرمانشاه معتقد است، تفاوت قیمتی که در انواع آجیل وجود دارد باعث شده میزان تخلف گرانفروشی بالاتر برود.

پهلوانی تخلف دیگری که در برخی واحدهای آجیل و خشکبار و یا میوه صورت گرفته را کم فروشی اعلام و خاطرنشان کرد: برخی از واحدها ترازوهای خود را دستکاری کرده اند تا چند گرم بیشتر نشان دهد و بتوانند کم فروشی کنند.

وی افزود: از همین رو گشت‌های مشترکی با همراه اداره کل استاندارد برای ارزیابی وضعیت ترازوها خصوصا در واحدهای عرضه آجیل و میوه شب یلدا تدارک دیده ایم.

موضوع دیگری که رئیس بازرسی و نظارت اتاق اصناف کرمانشاه به آن اشاره کرد تخفیفات و فروش‌های فوق العاده برخی واحدهای صنفی برای شب یلدا بود و گفت: برای هرگونه فروش فوق العاده باید مجوز لازم از اتحادیه مربوطه اخذ شود و هرگونه فروش فوق العاده بدون مجوز تخلف است و برای واحد صنفی متخلف جریمه در نظر گرفته خواهد شد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار