رئیس اتحادیه شرکت‌های خدماتی کرمانشاه در گفتگو با تابناک:
رئیس اتحادیه شرکت‌های خدماتی کرمانشاه گفت: جرائم تعیین شده برای تخلفات پارکینگ‌های سطح شهر بازدارنده نیست و باید در جهت قانونمند کردن آن ها تلاش کرد.
کد خبر: ۱۰۱۷۸۰۸
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۹ 23 December 2021

محمد هادی ارباب در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه در خصوص نظارت بر فعالیت پارکینگ‌های سطح شهر اظهار کرد: قدرت اجرایی اتحادیه برای برخورد با تخلفات صورت گرفته در پارکینگ‌ها به استفاده از بازرسی اصناف محدود می‌شود.

وی همچنین با اشاره به محدودیت بازرسان اصناف، افزود: در جلسات برگزار شده به اماکن و تعزیرات اعلام نمودیم، جرائمی که برای تخلف پارکینگ‌ها اعم از گران فروشی یا موارد دیگر در نظر گرفته می‌شود، بازدارنده نیست.

رئیس اتحادیه شرکت‌های خدماتی خاطر نشان کرد: جریمه یک یا دو میلیون تومانی برای این تخلفات با توجه به عدم رعایت نرخ نامه قابل توجیه نیست چرا که درآمد حاصل از یک یا دو روز کاری این افراد برابر با همین میزان جریمه خواهد بود.

وی در ادامه بیان کرد: اگر چه در قانون نظام صنفی اشاره شده است که در صورت تکرار تخلف، جریمه‌ها به صورت پلمب یک ماهه و دائمی باشد، اما اداره اماکن این جریمه را به سختی اجرایی می‌کند و با توجه به وضعیت بد اقتصادی پلمب به صورت دائم به صورت بسیار محدود انجام می‌شود.

وی تاکید کرد: در خصوص رعایت نرخ نامه هم جرائمی که در نظر گرفته می‌شود بازدارنده نیست و تعزیرات حکومتی توانایی جریمه متخلفان را بیش از مبلغی که قانون تعریف کرده، ندارد.

ارباب با اشاره به بازرسی مجدد از کلیه پارکینگ‌های سطح شهر که در یک ماه گذشته انجام شده، تصریح کرد: طی این بازرسی با تعدادی از پارکینگ‌های متخلف برخورد و متخلفان تحویل قانون شدند.

وی با بیان اینکه اتحادیه شرکت‌های خدماتی خود را نه به عنوان متولی این امر بلکه به منظور مطالبه گری حقوق شهروندی موظف به قانونمند کردن فضای پارکینگ‌های سطح شهر می‌داند، متذکر شد: اگر پیگیری‌ها از طریق مقام قضایی صورت گرفته و تداوم داشته باشد قطعا بسیار بازدارنده‌تر از جرائم تعیین شده است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار