رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان همدان از تشکیل ۱۲ مرکز درمانی متخلف در زمینه عدم رعایت دفع اصولی پسماند‌های عفونی و تهدید علیه بهداشت عمومی در مراجع قضایی خبر داد.
کد خبر: ۱۰۲۰۱۹۱
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۱ 03 January 2022

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان همدان از تشکیل ۱۲ مرکز درمانی متخلف در زمینه عدم رعایت دفع اصولی پسماند‌های عفونی و تهدید علیه بهداشت عمومی در مراجع قضایی خبر داد.

به گزارش تابناک همدان، مجیدشعبانلو گفت: نظارت بر نحوه مدیریت پسماند‌های عفونی مراکز درمانی از سوی اداره کل حفاظت محیط زیست استان و دانشگاه علوم پزشکی همدان صورت می‌پذیرد و مراکز درمانی در شهر همدان شامل ۹ بیمارستان، کلینیک‌های متعدد پزشکی، مطب ها، آزمایشگاه‌های تشخیص طبی و مراکز درمانی و جراحی است.

شعبانلو اظهار کرد: در حال حاضر عمده مراکز تولید کننده پسماند عفونی دارای قرارداد با مراکز بی خطر ساز هستند، ولی متاسفانه تخلفاتی که توسط برخی مراکز درمانی یا تشخیص در حال انجام است باعث دفع غیر اصولی پسماند‌های آلوده و عفونی از قبیل سرنگ‌های آلوده، پانسمان‌های آغشته به خون و. در معابر شهری به باکس‌های زباله شهری، اعتراضات مردمی و احیانا تهدید علیه بهداشت عمومی می‌گردد.

شعبانلو در راستای مدیریت و ارائه راهکار اصولی برای دفع پسماند‌های عفونی افزود: عقد قرارداد با مراکز امحاء کننده و بی خطرساز پسماند‌های عفونی و تحویل اینگونه پسماند‌ها به مراکز مجاز، خودداری از تخلیه پسماند‌های عفونی در معابر شهری و باکس‌های زباله شهری که مخصوص پسماند‌های عادی شهر هستند می‌تواند کمک شایانی به مدیریت دفع پسماند‌های عفونی کند.

وی با تاکید بر اینکه یکی از مهم‌ترین مسائلی که می‌تواند آسیب‌های جدی و جبران ناپذیری به محیط زیست و سلامتی جامعه و همچنین محیط طبیعی وارد کند؛ دفع غیر بهداشتی زباله‌ها است، گفت: با مدیریت صحیح می‌توان این چالش محیط زیستی را برطرف کرد.

گفتنی است به استناد مواد ۱۶ مدیریت پسماند‌ها و ۲۰ هوای پاک و ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی، تخلف در خصوص دفع اصولی پسماند عفونی به جزای نقدی تا ۱۰۰ میلیون ریال و در صورت تکرار تا ۲ سال حبس به همراه دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار