رئیس آموزش و پرورش استثنایی همدان با بیان اینکه اعتبارات آموزش و پرورش پاسخگوی نیازهای دانش‌آموزان در مدارس استثنایی نیست، گفت: باید خیرین در راستای توانمندسازی دانش‌آموزان مدارس استثنایی پیشگام شوند.
کد خبر: ۱۰۲۲۵۵
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۰ 30 September 2015
رئیس آموزش و پرورش استثنایی همدان با بیان اینکه اعتبارات آموزش و پرورش پاسخگوی نیازهای دانش‌آموزان در مدارس استثنایی نیست، گفت: باید خیرین در راستای توانمندسازی دانش‌آموزان مدارس استثنایی پیشگام شوند.

به گزارش فارس؛پروین قربانیان با بیان اینکه در استان 61 مدرسه ضمیمه و مستقل استثنایی در مناطق 19گانه وجود دارد، اظهار کرد: از این تعداد 11 مدرسه به دلیل به حد نصاب نرسیدن دانش‌آموزان در برخی مناطق و شهرستان‌ها به صورت ضمیمه تشکیل می‌شود.

وی با اشاره به اینکه آموزشگاه نوآوران استثنایی اسدآباد در مقطع متوسطه اول و دوم فنی ایجاد شده است، افزود: در این آموزشگاه دانش‌آموزان گروه کم‌توان ذهنی مشغول تحصیل هستند.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان همدان از ساخت مدارس استثنایی در سطح استان خبر داد و گفت: یکی از این مدارس در شهرک شهید بهشتی است که 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی افزود: ساخت این پروژه به دلیل کمبود اعتبارات بعد از سه سال هنوز به اتمام نرسیده و به طور حتم با بهره‌برداری از آن قدری از مشکلات و نیازهای فضای آموزشی ما حل خواهد شد.

قربانیان با بیان اینکه 3 هزار و 224 دانش‌آموز معلول زیر پوشش مدارس استثنایی هستند، گفت: برخی از این دانش‌آموزان در مدارس خاص و برخی دیگر در مدارس تلفیقی تحصیل می‌کنند.

وی با اشاره به شعار آموزش و پرورش استثنایی با عنوان «برابرسازی فرصت‌های آموزشی و عدالت آموزشی»، تصریح کرد: یکی از ابعاد عدالت آموزشی ایجاد فضای آموزشی برای حضور دانش‌آموزان است که در این راستا گام‌های خوبی برداشته شده است.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان همدان افزود: وجود فضا و امکانات آموزشی مناسب قطعاً در کیفیت آموزش و یادگیری دانش‌آموزان نقش بسزایی خواهد داشت.

وی یکی از ویژگی‌های مدارس استثنایی را آماده‌سازی رمپ و ایجاد مناسب‌سازی محیط و فضای آموزشی برای معلولان جسمی و حرکتی خواند.

قربانیان گفت: با دستورالعمل صادره، در مدارسی که توسط سازمان نوسازی ساخته می‌شود، همه این موارد رعایت می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: تعدادی از مدارس عادی ساخت قدیم، قابلیت حضور دانش‌آموزان استنثایی را ندارند که این امر هم نیازمند اعتباراتی است که باید دولت در این زمینه گام بردارد.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان همدانبا اشاره به اینکه اعتبارات آموزش و پرورش پاسخگوی نیازهای دانش‌آموزان مدارس استثنایی نیست، گفت: آموزش و توانمندسازی دانش‌آموزان نیاز به کمک خیرین و افراد نیکوکار دارد.

وی با بیان اینکه تاکنون در فضای آموزشی مدارس استثنایی اعتباری اعلام نشده است، گفت: برای تکمیل پروژه‌های آموزشی مبلغ 2 میلیارد تومان اعتبار نیاز است که تاکنون تخصیصی صورت نگرفته است.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار