وزیر اقتصاد:
در گردهمایی سراسری مدیران بانک‌های دولتی وزیر اقتصاد مطرح شد:اگر بانکی وام بدون ضامن نداد مدیر شعبعه برکنار می شود
کد خبر: ۱۰۲۵۴۶۱
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۲ 29 January 2022
گردهمایی سراسری مدیران شبکه بانکی کشور با عنوان " تحول نظام بانکی به نفع مردم" با حضور احسان خاندوزی وزیر اقتصاد، مدیران عامل بانکهای دولتی و مدیران ارشد شبکه بانکی کشور امشب به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد که سید ناصر محمودی مدیر کل امور اقتصادی همدان همراه مدیران بانکی استان با حضور در سالن جلسات این اداره کل در این جلسه شرکت کردند.
 
به گزارش تابناک همدان، احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد با اشاره به تاکید رئیس‌جمهور بر پرداخت سهل وام‌های خرد به مردم و خطاب به مدیران بانک‌های دولتی گفت: اگر در شبکه بانکی مشتریان خوش‌حسابی هستند، باید بتوانند به راحتی تسهیلات بگیرند. این مشتریان کمترین ریسک بازپرداخت را دارند و باید مشکلی در دریافت وام نداشته باشند.

وی افزود: از همه مدیران می‌خواهم تا فردا ظهر بخشنامه بانک خود را در سایتشان بارگذاری کنند تا مردم ببینند البته علاوه بر آن باید  جزئیات و حتی کمبود‌ها در معرض دید باشد.

وزیر اقتصاد ادامه داد: حتماً شیوه نظارت و اعتراض به عملکرد شعب در سایت بانک درج شود تا مردم بتوانند مشکل خود را برای مطالبه ضامن اظهار کنند و تلاش کنید ظرف ۴۸ ساعت پاسخ داده شود، اگر مشکل حل نشد در تغییر مدیران شعب درنگ نکنید.

وی در ادامه با تاکید بر این که باید بخشی از منابع بانک‌ها برای پرداخت وام‌های خرد در نظر گرفته شود، گفت: این سیاست‌ها برای خودنمایی نیست بلکه برای بازگشت امید به مردم است.

خاندوزی با بیان این که دو راه برای اصلاح نظام بانکی داریم، عنوان کرد: نخست ادامه مسیر قبلی است که مقصد آن چیزی متفاوت از وضع نامطلوب امروز نخواهد بود. راه دوم استفاده از ابتکارات و ابزار‌های نوین است. کلیدواژه این رویکرد، مسیر تحولی است که نقطه شروع تحول بانکی باشد.
 
وی در پایان تاکید کرد که فارغ از نظارت بر بانک‌ها در راستای پرداخت تسهیلات خرد بدون ضامن، مردم به صورت برخط در سایت وزارت امور اقتصادی و دارایی می‌توانند شکایات خود را ثبت کنند و وزارتخانه به سرعت آن‌ها را پیگیری می‌کند. 
 
 
 
 
اگر بانکی وام بدون ضامن نداد مدیر شعبه برکنار می شود
 
برپایی میز خدمت در اداره کل اقتصاد دارایی با حضور نماینده بانک ها

‍ پس از برگزاری گردهمایی سید ناصر محمودی مدیر کل اقتصاد دارایی استان همدان در جمع مدیران بانک های استان گفت: طبق دستورالعمل ارسالی از سوی وزارت اقتصاد، برپایی میزخدمت در ادارات کل امور اقتصادی و دارایی استان‌ها از مهمترین اقدام ها است بنابراین باید از تمامی بانک‌ها  نماینده‌ای در میز خدمت حضور داشته باشد.
 
وی با بیان اینکه یکی از معاونین وزیر اقتصاد به عنوان نماینده حضور پیدا خواهد کرد تا پاسخگوی سؤالات مردم باشد اشاره کرد: عمده سؤالات مردم در حوزه مالی خواهد بود.
 
 محمودی در ادامه ضمن اشاره به بخشنامه‌های جدید که در نظر دارد فرایند اخذ وام را برای شهروندان و کسب و کار‌ها تسهیل کند تاکید کرد: مدیران بانک ها در این خصوص نقطه نظرات کارشناسی خود را به این اداره کل ارسال کنند تا در اسرع وقت بعد از جمع بندی و به صورت مکتوب به وزارت متبوع ارسال گردد.
 
وی گفت: هدف اصلی ما کسب حداکثری رضایتمندی مردم است لذا نظر کارشناسی شما در صدور بخشنامه‌ها بسیار مهم و کلیدی خواهد بود که این کار هدف نهایی مقامات کشوری است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار