طبق مصوبه ستاد ملی مدیریت کرونا،
استاندار همدان با بیان اینکه رعایت پروتکل‌های بهداشتی و پرهیز از شرکت در اجتماعات الزامی است، گفت: طبق مصوبه ستاد ملی مدیریت کرونا، امکان تعطیلی به‌صورت گسترده وجود ندارد.
کد خبر: ۱۰۲۶۷۵۷
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۵ 05 February 2022

به گزارش تابناک همدان، علیرضا قاسمی‌فرزاد، استاندار همدان در ستاد استانی مدیریت کرونا، گفت:روند شیوع کرونا در استان افزایش یافته و ضرورت دارد که مردم پروتکل‌ها و دستورالعمل‌های بهداشتی را عایت کنند و دستگاه‌های اجرایی از ورود افرادی که از ماسک استفاده نمی‌کنند، جلوگیری کنند.

وی با اشاره به اینکه اتحادیه و اصناف استان در راستای تزریق دُز‌های اول، دوم و سوم واکسن کرونا اقدام کنند، تصریح کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا و روزهای پایانی سال و مراجعات مردم به بازار، فعالیت مراکز خرید(مغازه‌ها، فروشگاه‌ها و مکان‌های سربسته) با ظرفیت حداکثر ۲۵ درصد مجاز است.

استاندار همدان در خصوص تعطیلات کلاس‌های مدارس در استان گفن: تعطیلی به‌صورت موردی انجام می‌شود اما در هر کلاس اگر مورد مبتلا به کرونا شناسایی شود، آن کلاس به صورت مجازی و اگر تعداد مبتلایان به کرونا در سه کلاس شناسایی شود، کل مدرسه آموزش را به‌صورت مجازی برگزار خواهد کرد.

وی گفت:  برگزاری مراسم اعتکاف با رعایت پروتکل‌‌ها و با ظرفیت حداقل ۲۰ درصد مجاز است  و تیم‌های بازرسی ستاد استانی مدیریت کرونا نظارت‌های لازم را در ایام اعتکاف بر مساجد داشته باشند.

قاسمی فرزاد در خصوص راهپیمایی یوم‌الله ۲۲ بهمن گفت:  دستورالعمل ستاد کرونا در مورد برگزاری مراسم راهپیمایی ۲۲ بهمن، هنوز ابلاغ نشده است و با توجه به اینکه راهپیمایی نمادی از وحدت و انسجام ما خواهد بود و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی به صورت محدود برگزار خواهد شد.

 

استاندار همدان با اشاره به اینکه تزریق واکسن توسط کارکنان ادارات و دستگاه‌های اجرایی الزامی است، بیان کرد: بر اساس گزارش دانشگاه علوم‌پزشکی استان، ۲۷ درصد از کارکنان و ۵۲ درصد از مراجعه‌کنندگان بانک‌های استان از ماسک استفاده نمی‌کنند لذا بانک‌های استان، زدن ماسک برای متصدیان و مراجعه‌کنندگان را الزامی کنند.

قاسمی فرزاد در خصوص آخرین ر رنگ‌بندی کرونایی شهرهای استان گفت: بهار، اسدآباد، کبودرآهنگ و تویسرکان زرد و، باقی شهرهای استان در وضعیت نارنجی قرار دارد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار