رئیس شورای اسلامی شهر اراک، گفت: در سال‌جاری بیش از ۹۰ درصد صنایع از پرداخت کامل عوارض آلایندگی شانه خالی کردند چرا که اداره محیط زیست استان در ارائه لیست کاملی از صنایع آلاینده اهتمام لازم را نداشته است.
کد خبر: ۱۰۲۷۲۱۵
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۰ 07 February 2022

بیش از ۹۰ درصد صنایع از پرداخت کامل عوارض آلایندگی شانه خالی کردند

به گزارش تابناک مرکزی،سید وحید میرنظامی افزود:این مساله موجب تضییع حق شهروندان شد که امیدمی رود در سال آینده این مشکل برطرف شود.
وی یادآورشد: شورای ششم در حوزه عمرانی به اتمام پروژه‌های فعلی اکتفا خواهد کرد و در تصویب بودجه سال جدید اولویت‌های دیگری را در زمینه‌های مختلف فرهنگی اجتماعی، زیست‌محیطی و تفرجگاهی در نظر خواهد داشت.
وی افزود: در حال حاضر به پروژه‌های سخت‌افزاری مانند پروژه‌های عمرانی و تقاطع‌های غیرهمسطح به میزان کافی توجه شده و بسیاری از این پروژه‌ها به‌تازگی آغاز شده، بنابراین باید بر اتمام این پروژه‌ها تمرکز داشته باشیم و بکوشیم کاستی‌های تفرجگاهی را برطرف کنیم.
رئیس شورای اسلامی شهر اراک تاکید کرد: محله محوری از مهم‌ترین مواردی است که جهت‌گیری شورای اسلامی شهر را در تصویب بودجه سال جدید مشخص می‌کند و تقویت محله‌ها و افزایش تاب‌آوری در محلات شهر از اولویت‌های مدیریت شهری در تصویب بودجه سال آینده به شمار می‌آید.
وی افزود: بودجه باید واقع‌بینانه و با توجه به درآمدهای شهرداری تحقق‌پذیر باشد و به‌گونه‌ای تنظیم شود که شهرداری را در ایجاد درآمد فعال کند.
میرنظامی ادامه داد: مدیریت شهری نمی‌تواند خود را به مالیات بر ارزش افزوده و سهم پرداختی عوارض آلایندگی صنایع دل خوش کند و شهرداری باید در راه ایجاد منابع درآمدی پایدار گام بردارد.
وی اضافه کرد: طبق قانون درصدی از بودجه به پژوهش‌های علمی مبتنی با نیازهای شهر تعلق خواهد گرفت و در این زمینه شهرداری مطالعات علمی را در زمینه کاهش آلودگی هوا انجام می‌دهد و چنانچه عوارضی در این زمینه دریافت شود، برای توسعه فضای سبز، کاهش بار ترافیکی و بهسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی هزینه خواهد شد.
رئیس شورای اسلامی شهر اراک گفت: با توجه به شاخص‌های رصد شده و پایش‌های صورت گرفته، شور و نشاط اجتماعی در بین شهروندان اراک در وضعیت مطلوبی قرار ندارد بنابراین توجه به این موضوع از اولویت‌های تصویب بودجه در سال آینده خواهد بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار