به مناسبت دهه مبارک فجر طرح ملی نمایشگاه مدرسه انقلاب در مهریز با حضور سرپرست فرمانداری آغاز شد.
کد خبر: ۱۰۲۷۴۵۷
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۴ 08 February 2022

همزمان با هفتمین روز از دهه مبارک فجر با حضور فرماندار، مدیر آموزش و تولید محتوا اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان کشور، رئیس اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان استان یزد، مدیر آموزش و پرورش مهریز، جمعی از فرهنگیان و دانش‌آموزان، طرح ملی نمایشگاه مدرسه انقلاب در مهریز آغاز شد.

"محمد دهقان بنادکی" سرپرست فرمانداری مهریز در آیین افتتاحیه این نمایشگاه که در تکیه بیت الحسین(ع) مهریز برگزار شد، گفت: حضور جوانان در صحنه‌های مختلف انقلاب و جلب مشارکت آنها در فعالیت‌های فرهنگی و هنری بسیار مهم است و  باید جدی گرفته شود.

وی افزود: برگزاری نمایشگاه مدرسه انقلاب و تبیین حوادث قبل و بعد از پیروزی انقلاب، یک کار بسیار مهم و اثربخش است که از انجام آن حمایت می‌شود.

دهقان گفت: وجود دانش آموزانی در شهرستان که با بیان قوی خود، راوی دستاوردهای انقلاب در تمامی زمینه ها هستند، مورد مباهات است و حمایت همه جانبه از آنها باعث ترویج جریان سازی گفتمان انقلاب اسلامی در بین نسل نوجوان و شناسایی توانمندی های آنها در آینده می شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: وظیفه همگان است تا ضمن فراهم نمودن زمینه مشارکت دانش آموزان، تمام هم و تلاش خود را جهت حمایت از آنان برای انجام امور فرهنگی و هنری در مدارس بکار گیریم.

"حسین میرشریف" رئیس اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان یزد نیز در این مراسم گفت:  این نمایشگاه هر ساله به مناسبت دهه مبارک فجر و به همت دانش آموزان برپا می‌شود که امسال شاهد برپایی دهمین دوره نمایشگاه‌های مدرسه انقلاب در سطح استان هستیم.

وی ادامه داد: دانش‌آموزان در مدرسه انقلاب با برنامه‌های فرهنگی و هنری انقلاب و نظام در ۴۰ سال گذشته در فضایی هنری و فرهنگی آشنا می‌شوند.

میرشریف با اشاره به اینکه نمایشگاه‌های مدرسه انقلاب در سه بخش دیروز ما، امروز ما و فردای ما دایر می‌شود، محور اصلی این نمایشگاه‌ها در دهه فجر امسال را بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی و جهاد تبیین عنوان کرد.

وی افزایش آگاهی نوجوانان نسبت به مبانی انقلاب اسلامی، افزایش روحیه امید و خودباوری با بیان دستاوردهای انقلاب اسلامی، تقویت روحیه معنویت و اخلاق در بین نوجوانان، آشنایی با بیانیه گام دوم انقلاب و خوانش آن با کمک دانش آموزان با هدف بصیرت و تقویت دشمن شناسی را از اهداف برپایی نمایشگاه‌های مدرسه انقلاب اعلام کرد.

حجت الاسلام علی آبادی مدیر آموزش و تولید محتوا اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان کشور هم در حاشیه مراسم دیدار از نمایشگاه مدرسه انقلاب مهریز، عنوان کرد: دانش آموزان در این نمایشگاه ها در مورد مسائل سیاسی و اجتماعی کنش گری دارند و در مخاطبان می توانند اثر گذاری داشته باشند.

وی ضمن تقدیر از تلاشهای دانش آموزان مهریزی در برگزاری این نمایشگاه، افزود: انگیزه بخشی و بصیرت آفرینی، معرفت بخشی و رفتار شناسی از جمله رویکردهای برگزاری این نوع نمایشگاه‌ها است.

علی آبادی با بیان اهداف برپایی نمایشگاه های مدرسه انقلاب، گفت: اهداف این نمایشگاه ها پاسداری از ارزش های انقلاب در درون مدرسه، آشنایی با اهداف انقلاب، ترویج فرهنگ مطالعه و کتاب خوانی، فعال سازی انجمن ها و مدارس، هم افزایی و همکاری بین تشکل های دانش آموزی، شکوفایی خلاقیت و ایجاد نشاط و پویایی بین دانش آموزان است.

به گفته وی، بخش‌های مختلف نمایشگاه به سیر و محتوای آن در خصوص کارنامه سیاه رژیم پهلوی، شخصیت امام(ره) ، نقش‌آفرینی رهبری، راه های مقابله با نفوذ، سیمای حکومت مهدی (عج) و غیره اشاره دارد.

عموم مردم انقلابی شهرستان مهریز می‌توانند تا  ۲۲ بهمن ماه جاری و از ساعت ۱۶ تا ۱۸ برای بازدید این نمایشگاه‌ مراجعه کنند.

منبع: ایسنا
برچسب ها: دهه فجر ، نمایشگاه
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار