نماینده مردم شهرستان‌های نجف آباد و تیران و کرون در مجلس شورای اسلامی گفت: توسعه و اختصاص امکانات در مناطق دور دست و آبادی‌ها و روستاهای کشور ، از ثمرات انقلاب اسلامی است.
کد خبر: ۱۰۲۷۸۹۱
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۱ 10 February 2022

ابوالفضل ابوترابی روز پنجشنبه در بازدید از پروژه های روستایی و افتتاح تعدادی از طرح‌های دهه فجر تیران و کرون عدالت اجتماعی در توزیع منابع را مستلزم تقویت مدیریت محلی و تمرکز زدایی دانست و اظهارداشت: طرح جامع مدیریت شهری و روستایی به تحقق این امر کمک می کند و با اجرایی شدن این برنامه شاهد تمرکز زدایی از مرکز و تجمیع امکانات در مرکز کشور و مراکز استان خواهیم بود.

نماینده مردم شهرستان های نجف آباد و تیران و کرون در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امکانات رفاهی، فرهنگی، ورزشی و خدماتی باید در روستاها و شهرهای بیش از گذشته افزایش یابد، خاطرنشان کرد: اختصاص بخشی از اعتبارات مالیات ارزش افزوده به پروژه های ورزشی موجب توسعه امکانات این بخش در نقاط مختلف کشور شده است.

وی یادآورشد: توزیع بخشی از همین اعتبارات به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها نیز به رونق پروژه های عمرانی کمک کرده است  و در طرح جامع مدیریت محلی همین نیازها و درآمدهای پایدار ایجاد خواهد شد.

ابوترابی به معضلات آلودگی، ‌ خشکسالی و فرونشست در اصفهان و شهرهای این استان اشاره کرد و گفت: مدیریت صنایع آلاینده و توجه به آمایش سرزمینی برای فعالیت های اقتصادی ضرورت دارد و نباید سندهای بالادستی فراموش و سلیقه ای عمل شود.

همچنین مدیر جهاد کشاورزی تیران و کرون با اشاره به سرمایه گذاری برای توسعه کشت گلخانه‌ای و گیاهان دارویی، گفت: تولید گل های زینتی با توجه به ظرفیت صادراتی، فرصت اشتغال‌زایی را فراهم کرده است.

محمد حسین احمدی از افتتاح ۷۹ پروژه کشاورزی و دامپروری در دهه فجر امسال خبرداد و گفت: بخش خصوصی بیش از هزار ۴۱۶ میلیارد ریال در این عرصه سرمایه گذاری کرده و باعث اشتغال ۱۷۴ نفر شده است.

به گفته وی، سه هزار و ۵۰۰ نفر در بخش گلخانه های این شهرستان فعالیت می کنند و سال گذشته ۳۰ درصد از تسهیلات کشاورزی استان توسط طرح های سرمایه گذاری بخش کشاورزی این خطه جذب شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار