تعدادی از نیکوکاران بافق امروز یکشنبه، ۱۵ سری جهیزیه به ارزش ۶۲۰ میلیون تومان در آستانه میلاد حضرت علی (ع) نخستین امام شیعیان به زوج‌های جوان نیازمند این شهرستان اهدا کردند.
کد خبر: ۱۰۲۸۴۵۱
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۵ 13 February 2022

سرپرست اداره کل بهزیستی یزد درحاشیه اهدای این تعداد جهیزیه به ایرنا گفت:با توجه به امکانات و فعالیت افراد خیر در بافق انتظار می رود مددجویان به استقلال مالی برسند و از حیطه افراد مستمری بگیر دولتی خارج شوند و بتوانند زندگی مستقلی را برای خود فراهم کنند.
رضا ابهت به ترویج ازدواج آسان و کاهش هزینه‌ زندگی زوج‌های نیازمند اشاره کرد و افزود: در پنجمین پویش جهیزیه با کمک مدیران و مددکاران موسسه خیریه ، اقلام ضروری زندگی به زوج ها اهدا شد.
وی با بیان اینکه معرفت خیران و آثار مثبت ازدواج در جامعه ماندگار است ، اظهارکرد: اقلام اهدایی شامل اجاق گاز، ماشین لباسشویی، جارو برقی، پنکه، اتو، فرش، پتو، سرویس های قابلمه،چینی، قاشق و چنگال، سرویس پلاستیک، کتری ، قوری ،رختخواب، ظروف آشپزخانه و دیگر لوازم جزیی است.
این مسئول همچنین از معافیت مددجویان مستمری بگیر زیرپوشش بهزیستی استان از پرداخت بهای آب ، برق و گاز مصرفی ، بر اساس بودجه سال۱۴۰۰ خبرداد.
وی افزود: این معافیت در مرحله اول برای مددجویان مستمری بگیر زیرپوشش بهزیستی و در مرحله بعد برای مستمری بگیران در انتظار نوبت و غیرمستمری بگیران محقق می‌شود.
ابهت، تعداد خانواده‌های تحت پوشش بهزیستی یزد را ۲ هزار و ۵۰۰ خانوار ذکر کرد و افزود:۲۹ هزار و ۴۴۲ نفر معلول نیز در استان از کمک های حمایتی این نهاد برخوردارند.
این مسئول در خصوص وام‌های اشتغالزایی و ساخت مسکن به جامعه هدف هم خاطرنشان کرد: به زنان سرپرست خانوار دارای فرزند معلول ۵۰ میلیون تومان کمک بلاعوض و مبلغی به عنوان وام تعلق می‌گیرد.
ابهت ادامه داد: به خانواده‌های دارای ۲ معلولیت در حوزه شهری ۱۴۰میلیون تومان و در روستاها ۸۵ میلیون تومان کمک بلاعوض و مبلغی به صورت وام نیز پرداخت می شود .
همچنین مدیرعامل مجمع خیرین بافق با بیان اینکه ۴۵۰ مددجو زیرپوشش این نهاد قرار دارند که عضو بهزیستی و کمیته امداد نیستند، گفت: به هریک از زوج‌ها نیز وام ۳۰ میلیون تومانی با اقساط بلند مدت تعلق می‌گیرد.
حسن امیرزاده افزود: برنامه مجمع سال آینده را ، ایجاد اشتغال خانگی و ساخت ۱۳ باب مسکن برای نیازمندان است.
در آیین اهدای جهیزیه امام جمعه ، فرماندار بافق و جمعی از مسوولان محلی حضور داشتند.
سوم مرداد ماه سال ۱۴۰۰ خورشیدی ۲۵ سری جهیزیه به ارزش ۵۵۰ میلیون تومان به همین تعداد زوج جوان نیازمند در بافق اهدا شد.
مجمع خیران بافق، نخستین تشکل استان یزد است که ۱۸ موسسه و مراکز خیّری شهرستان را پوشش می‌دهد.
هم اکنون یک هزار معلول زیرپوشش بهزیستی و هزار و ۳۳۶ نفر هم شامل ۹۰۰ خانواده ( تک خدمتی و چند خدمتی) از خدمات کمیته امداد امام خمینی (ره) بافق استفاده می‌کنند که مجمع یادشده نقش مهمی در کمک به نیازمندان منطقه بر عهده دارد.
مرکز شهرستان ۵۲ هزار نفری بافق در فاصله ۱۱۰ کیلومتری جنوب شرق شهر یزد قرار دارد.

منبع: ايرنا
برچسب ها: بافق ، جهیزیه ، بهزیستی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار