معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک از آمار پایین واکسیناسیون کودکان نسبت به میانگین کشوری گفت.
کد خبر: ۱۰۲۸۹۸۰
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۴ 16 February 2022

 

به گزارش تابناک مرکزی، دکتر علی علیمحمدی افزود: انتظار می‌رفت استقبال بیشتری از جامعه هدفی که برای واکسینه شدن کودکان در نظر گرفته شده بود صورت گیرد که تاکنون محقق نشده است.
وی یادآورشد: از ابتدای اجرای طرح واکسیناسیون کودکان، حدود ۱۸ درصد سنین ۹ الی ۱۲ سال و ۹ درصد سنین پنج تا ۹ سال استان علیه بیماری کووید ۱۹ واکسینه شدند.
وی تاکید کرد: به نظر می‌رسد ترس کاذب در والدین مخصوصا برای گروه سنی پنج تا ۹ سال مانع استقبال از واکسیناسیون کودکان شود و تصور کنند که واکسن عوارضی برای آنها داشته باشد در حالیکه این ترس و استرس کاذب و غیرواقعی است.
دکتر علیمحمدی گفت: طبق اعلام وزارت بهداشت و اطمینان از اینکه واکسن کودکان امن و موثر است، دو واکسن سینوفارم و پاستوکووک برای کودکان تزریق می‌شود که به صورت تزریق دو دُز و طبق روال انجام خواهد شد.
وی افزود: اُمیکرون سرعت انتقال بسیار زیادی دارد و اگر در برابر آن کوتاهی شده و پروتکل‌های بهداشتی رعایت نشود، ضربه سخت و مهلکی خواهیم خورد که شاید جبران آن بسیار مشکل‌تر از موج‌های قبلی باشد.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: در افرادی که سه دُز واکسن کروناویروس را دریافت کرده باشند تنها ۱۰ درصد احتمال ابتلا به کرونا وجود دارد و ۹۰ درصد پیشگیری خواهد شد.
وی یادآور شد: پوشش واکسیناسیون دُز اول واکسن کرونا برای جمعیت بالای ۱۲ سال استان مرکزی به ۹۴.۵ درصد و دُز دوم به ۸۷ درصد و دُز سوم به ۳۹ درصد رسیده است.
دکتر علیمحمدی از مردم خواست با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک از حضور در دورهمی‌ها و تجمعات نسبت به تکمیل فرآیند واکسیناسیون اقدام کنند که کمک فراوانی به قطع زنجیره سرایت ویروس خواهد کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار