رئیس سازمان جهادکشاورزی استان مرکزی گفت: برای ثبات بازار عید و همچنین ذخایر ماه مبارک رمضان با مجوزهایی که داریم اجازه خروج مرغ از استان را نخواهیم داد مگر آنکه در شرایط بحرانی برای دیگر استانها که این امر با دستور وزیر خواهد بود.
کد خبر: ۱۰۲۹۷۹۰
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۰ 20 February 2022

 

به گزارش تابناک مرکزی،مهندس صفری در شصت و سومین جلسه قرارگاه امنیت غذایی سازمان جهادکشاورزی افزود: تنظیم بازار محصولات کشاورزی برای اولین سالی است که در روزهای پایانی سال۱۴۰۰ و ایام عید نوروز به عهده سازمان جهادکشاورزی می باشد که در کنترل بازار و عرضه مواد غذایی در روزهای پایانی سال با برنامه ریزی و هماهنگی های مستمر شاهد تسهیل مایحتاج مردم باشیم.
وی یادآورشد: پیش بینی های صورت گرفته و تصمیمات اتخاذ شده در خصوص بازار پایانی سال و همچنین ماه مبارک رمضان در بحث گوشت مرغ و جوجه ریزی هیچ گونه مشکلی نخواهیم داشت و گلوگاه های چندگانه ای را برای این امر تعریف خواهیم کرد تا مخل تنظیم بازار نشوند.
مهندس صفری اظهار داشت: اگر این گلوگاه های پیشنهادی مورد بررسی دقیق اعضاء قرار گیرد و مشکلات احتمالی آن برطرف شود تنظیم بازار به راحتی صورت میگیرد و دست دلالان از این بازار خالی خواهد ماند.
رئیس سازمان جهادکشاورزی استان مرکزی ادامه داد: گلوگاه داخلی کشتارگاه به میزان ورود و خروج مرغ به کشتارگاه ها اشاره دارد که میتواند در مواقع تولید کم گوشت مرغ به کمک ما خواهد آمد.
وی عنوان کرد: در پنج کشتارگاه موجود در اراک مقرر شد در کشتار مرغ شبانه همکارانی از سازمان جهادکشاورزی برای نظارت بر ورود، خروج، کشتار و توزیع حضور داشته باشند.
مهندس صفری به گلوگاه حمل مرغ کشتار شده به فروشگاه ها اشاره کرد و گفت: در زمان گذشته حمل مرغ کشتار شده بصورت نامناسب بوده و بعضا از استان نیز خارج میشدند که با ایجاد این گلوگاه از حمل نامناسب جلوگیری خواهد شد.
مهندس اکبری معاون توسعه بازرگانی سازمان جهادکشاورزی استان مرکزی هم گفت: بعد از هماهنگی و جلسات متعدد و به کار آمدن سازمان جهادکشاورزی در زمینه نظارت و تنظیم بازار محصولات کشاورزی، ۱۰۱نفر از بازرسان ساماندهی و مشغول فعالیت و خدمت رسانی هستند.
وی افزود: در کلانشهر اراک ۲۱ نفر، آشتیان ۶نفر، تفرش ۴نفر، خمین ۷نفر، خنداب ۸نفر، دلیجان ۸نفر، زرندیه ۸نفر، ساوه ۱۰نفر، شازند ۹نفر، فراهان ۸نفر، محلات۵ نفر و کمیجان نیز ۶ نفر به عنوان بازرس فعالیت دارند که از این تعداد افراد ۷نفر از زن می باشند و یاری رسان سازمان جهادکشاورزی در نظارت و تنظیم بازار محصولات کشاورزی هستند.
معاون توسعه بازرگانی سازمان جهادکشاورزی استان مرکزی اظهار داشت: از روز آغاز فعالیت تا تاریخ ۲۳ بهمن ماه ۱۴۰۰ تیم های فعال در بازار به نظارت از محصولات کشاورزی و بازرسی از اصناف پرداختند که ۱۳۷۷ واحد مورد بازرسی قرار گرفت و تذکرات لازم نیز به صاحبان آن واحدها داده شد.
مهندس اکبری به بازرسی ۹۲۴۵واحد از صنوف عرضه محصولات کشاورزی در بازار اشاره کرد و ادامه داد: بازرسان و گشت های مستقر در شهرستانهای استان مرکزی واحدهای صنفی محصولات کشاورزی را مورد بازرسی قرار دادند که بازرسی از صنوف شهرستان آشتیان ۲۲۵واحد، تفرش ۱۰۳۹واحد، خمین ۴۳۹واحد، خنداب ۳۶۰واحد، دلیجان ۲۴۰واحد، زرندیه ۶۵۳واحد، ساوه ۷۴۸واحد، شازند ۳۰۰۰واحد، فراهان ۲۳۴واحد، کمیجان ۴۵۰واحد و محلات ۴۸۰واحد انجام شد.
وی با تاکید بر ثبت ۴۶۵ پرونده تخلف در صنوف محصولات کشاورزی افزود: در کلانشهر اراک ۸۹ پرونده، تفرش ۱۵پرونده، خمین ۳۷پرونده، خنداب ۱۵پرونده، دلیجان ۳۰پرونده، زرندیه ۷۲پرونده، ساوه ۴۹پرونده، شازند ۱۲۴پرونده، محلات ۲۸پرونده و کمیجان ۵پرونده از متخلفین را به تعزیرات حکومتی استان مرکزی به ارزش ۲میلیارد و ۸۲۱میلیون و ۶۲۶هزار ریال ارجاع داده شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار