آیین نامه به کارگیری کتابداران افتخاری در کتابخانه‌های عمومی استان یزد ابلاغ و تشریح شد.
کد خبر: ۱۰۳۲۲۱۵
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۸ 05 March 2022

به گزارش خبرگزاری صداوسیمامرکز یزد، معاون توسعه کتابخانه‌ها و ترویج کتابخوانی نهادکتابخانه‌های عمومی استان یزد، در نشست شورای اداری نهاد کتابخانه‌های عمومی استان ، با اعلام اینکه آیین نامه جذب کتابدار افتخاری توسط نهاد کتابخانه‌های عمومی به استان‌ها ابلاغ شده است، بیان داشت: با توجه به اینکه جمعی از دوستداران و علاقه‌مندان به کتاب و کتابخانه، ابراز تمایل به خدمت به این عرصه را دارند، نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با تدوین شیوه نامه به کارگیری این افراد و با هدف استفاده از مشارکت داوطلبان ارائه خدمات کتابخانه‌ای، نسبت به تأمین بخشی از نیروی کار موردنیاز خود نیز اقدام می‌کند.

حامد عطارها، افزود: این افراد با شرایط خاصی که از سوی نهاد اعلام شده به‌کارگیری می‌شوند و هیچ رابطه استخدامی با نهاد کتابخانه‌ها نخواهند داشت و هیچ‌گونه پرداختی نیز به این افراد صورت نمی‌گیرد.


عطار‌ها خاطرنشان کرد: دانشجویان و فارغ‌التحصیلان تمامی رشته‌ها می‌توانند با دارا بودن شرایط عمومی و تخصصی موردنظر نهاد، به عنوان کتابدار افتخاری در کتابخانه‌های عمومی سراسر استان خدمت کنند.


وی ادامه داد: علاقه‌مندان خدمت به صورت کتابدار افتخاری می‌توانند برای اطلاع از شرایط دقیق به‌کارگیری، با معاونت امور کتابخانه‌های اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان یزد تماس بگیرند.


افزایش حق عضویت کتابخانه‌های استان یزد از ابتدای سال آینده و ابلاغ و رعایت نکات امنیتی و حفاظتی با توجه با پایان سال جاری و شروع تعطیلات نوروزی سال آینده، از دیگر مصوبات نشست شورای اداری کتابخانه‌های عمومی استان یزد بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار