آیت الله دکتر سید ابراهیم رئیسی در جلسه ستاد ملی کرونا؛ تمهیدات اندیشیده شده و اقدامات صورت گرفته در استان کرمانشاه برای مقابله و کنترل بیماری کرونا در پیک ششم را مطلوب ارزیابی کرد و از بهمن امیری مقدم استاندار کرمانشاه به صورت ویژه تقدیر کرد.
کد خبر: ۱۰۳۳۶۳۳
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۰ 12 March 2022

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه؛ رئیس جمهور امروز پس از ارائه گزارش اقدامات استاندار کرمانشاه در کنترل بیماری کرونا از تلاش‌های استان تقدیر کرد و گفت: لازم است که از اقدامات، خدمات و تلاش‌های صورت گرفته توسط همه دست اندرکاران مقابله با کرونا و کادر درمان نیز تقدیر و تشکر داشته باشم.

استاندار کرمانشاه در جلسه ستاد ملی کرونا ضمن ارائه گزارشی از روند اقدامات انجام شده برای قطع زنجیره انتقال کرونا گفت: خوشبختانه با مشارکت مردم و تلاش کادر بهداشت و درمان در استان شاهد روند کاهشی تعداد مبتلایان و بستری‌ها در پیک ششم هستیم.

وی افزود: در دو هفته گذشته روند بیماری کاهشی و تعداد بستری در استان کمتر از میانگین کشوری بوده است و تقریباً تعداد بیماران بستری به نصف کاهش یافته است.

مقام ارشد استان اظهار کرد: پیک ششم نسبت به پیک پنجم کوتاهتر و با تعداد موارد ابتلا، بستری و مرگ و میر کمتری همراه بوده است، همچنین ضریب اشغال تخت روزانه که در پیک پنجم ۳.۵ برابر پیک ششم بود کاهش داشته و این کاهش قابل توجه در پیک ششم ناشی از اثر واکسیناسیون عمومی و خدمات دولت مردمی است.   

نماینده عالی دولت در استان کرمانشاه از توجه ویژه دکتر رئیسی و دولت سیزدهم برای تسریع در روند انجام واکسیناسیون از اولین روز فعالیت دولت تقدیر کرد و گفت: خوشبختانه گزارش‌های آماری دانشگاه علوم پزشکی نشان می‌دهد با سرعت در انجام واکسیناسیون عمومی ایمنی جمعی ارتقا یافته و تعداد مبتلایان، بستری‌ها و فوتی‌ها کاهش یافته است.

امیری مقدم، حمایت دولت خدمتگزار از تلاش‌های محققان داخلی و افزایش تولید واکسن داخلی را نیز عاملی مهم برای حفظ سلامت عمومی و اجرای واکسیناسیون گسترده دانست و گفت: در اوایل فعالیت دولت با افزاش واردات و در ادامه با حمایت از تولید واکسن داخلی و عرضه گسترده برای تزریق این واکسن به مردم سرعت بخشی مناسبی به روند انجام واکسیناسیون شکل گرفت و امروز در پیک ششم اثرات اقدامات موثر دولت سیزدهم را شاهد هستیم.

 استاندار کرمانشاه ادامه داد: تعداد بستری ها، مبتلایان و فوتی‌های استان بر اساس گزارش جامع دانشگاه علوم پزشکی پایین‌تر از میانگین کشوری است و این بررسی صورت براساس روند پیک‌های دو سال گذشته انجام شده است.
وی خاطر نشان ساخت: براساس تحقیقات انجام شده در دانشگاه علوم پزشکی افرادی که واکسیناسیون کامل انجام داده اند کمتر مبتلا شده و در واقع این مهم اثر واکسیناسیون به عنوان اقدام مطلوب دولت موثر بوده است و تکمیل روند واکسیناسیون گروه‌های هدف را در کرمانشاه با مشارکت مردم ادامه خواهیم داد.

امیری مقدم ضمن تشریح وضعیت واکسیناسیون در گروه‌های هدف استان کرمانشاه گفت: تا کنون ۹۱ درصد گروه هدف بالای ۱۲ سال دُز اول،   ۸۲ درصد دُز دوم و ۳۷.۶ درصد نیز دُزسوم را دریافت کرده اند و گروه‌های سنی ۹ الی ۱۲ سال ۲۱.۷ درصد و گروه سنی ۵ الی ۹ سال نیز ۸.۵ درصد واکسن دریافت نموده اند و این همراهی و همکاری مطلوب برای حفظ سلامت عمومی با مشارکت مردم تداوم و سرعت بیشتری خواهد گرفت.

 استاندار کرمانشاه با اشاره به فرارسیدن تعطیلات نوروزی گفت: از مردم می‌خواهیم با مشارکت مطلوب برای تزریق دُز سوم واکسن کرونا اقدام کنند و هرچند روند مدیریت پیک ششم مطلوب بوده، اما ضرورت دارد اجرای مقررات و شیوه‌نامه‌های بهداشتی به ویژه در آستانه نوروز با جدیت دنبال شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار