مرحله دوم جشن عاطفه‌ها امروز در یک هزار و 200 مدرسه استان اردبیل با همکاری کمیته امداد و آموزش و پرورش و مشارکت معلمان و فرهنگیان آغاز شد.
کد خبر: ۱۰۳۴۲۷
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۴ 30 September 2015

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در مراسمی که صبح امروز در مدرسه سبلان اردبیل برگزار شد، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان اردبیل اظهار کرد: امسال جشن عاطفه‌ها در دو مرحله تدارک دیده شده بود که مرحله اول پنج‌شنبه 26 و جمعه 27 شهریورماه برگزار شد و مرحله دوم این جشن امروز در بیش از یک‌هزار و 200 مدرسه استان اردبیل با همکاری آموزش و پرورش و مدیران مدارس در حال برگزاری است.

بهروز زلالی از توزیع 150 هزار پاکت جمع‌آوری کمک‌های دانش‌آموزان برای رفع نیاز دانش‌آموزان بی‌بضاعت خبر داد و افزود: اجرای این جشن زمینه توسعه و گسترش فرهنگ نوع‌دوستی و خیرخواهانه را در بین نسل آینده فراهم می‌آورد.

وی یادآور شد: جشن عاطفه‌ها در راستای توسعه فرهنگ انفاق و تکریم دانش‌آموزان بی‌بضاعت با هدایت و نظارت کمیته‌ امداد امام خمینی (ره) در مدارس استان برگزار می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان اردبیل با اشاره به اهداف برپایی این جشن در مدارس تصریح کرد: توسعه و ترویج فرهنگ انفاق و نیکوکاری در بین دانش‌آموزان، اشاعه‌ فرهنگ نوع‌دوستی و احسان و تلاش برای برقراری عدالت اجتماعی از جمله اهداف برپایی این جشن در مدارس است.

زلالی با بیان اینکه جشن عاطفه‌ها و همدلی با نیازمندان در کشور ما به عنوان یک فلسفه و باور قلبی است، ادامه داد: آموزش و پرورش به عنوان یک نهاد مؤثر، نقش مثبتی را در احیای سنت حسنه‌ الهی و ارزشی انفاق و نیکوکاری در بین دانش‌آموزان به عهده دارد.

این مسئول گفت: کمک‌های جمع‌آوری شده در مرحله نخست جشن عاطفه‌ها فقط در میان حدود 6 هزار دانش‌آموز و دانشجوی زیر پوشش توزیع شد اما کمک‌های جمع‌آوری شده در مدارس الزاماً در اختیار دانش‌آموزان زیر پوشش امداد قرار نمی‌گیرد بلکه در میان تمامی دانش‌آموزان نیازمند شناسایی شده در سطح مدارس توزیع می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان اردبیل با بیان اینکه کمیته امداد به عنوان بزرگترین نهاد حمایتی همیشه و در همه حال با حمایت‌های خود هدایت‌گر خانواده‌های نیازمند برای رسیدن به خوداتکایی است، بیان کرد: کمک و مساعدت دانش‌آموزان نباید فقط به روز خاصی خلاصه شود و همه باید در این مسیر از یکدیگر پیشی بگیریم تا هیچ دانش‌آموزی به جهت نداری از تحصیل باز نماند.

زلالی با بیان اینکه جشن عاطفه‌ها طی سال‌های گذشته به صورت یک مرحله‌ای برگزار می‌شد، افزود: مردم نوع‌دوست و نیکوکار اردبیلی در سال گذشته بیش از 11 میلیارد و 450 میلیون ریال به صورت نقدی و غیرنقدی به دانش‌آموزان تحت حمایت و نیازمند مساعدت داشتند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار