به مناسبت میلاد حضرت علی اکبر (ع) و روز جوان، حافظان و قاریان قرآن کریم در سنندج تجلیل شدند.
کد خبر: ۱۰۳۴۳۵۸
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۱ 15 March 2022


به گزارش تابناک کردستان، حجت‌الاسلام برومند رازیانی مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان در مراسم میلاد حضرت علی اکبر (ع)، روز جوان و تجلیل از حافظان و قاریان قرآنی موسسه قرآنی شهید برهان عالی سنندج که با مشارکت اداره ورزش و جوانان این شهرستان برگزار شد، با اشاره به برخورد صحیح با جوانان اظهار کرد: پیامبر اکرم (ص) بر نیکی به جوانان تاکید دارند.

وی با اشاره به حدیث پیامبر اکرم (ص) در این زمینه افزود: پیامبر اسلام فرمودند: اوصیکم بالشبان خیرت فانهم ارث افئده ام الله بعثنی بشیرا ونذیرا فحالفنی الشبان وخالفنی الشیوخ ثم قرا «فطال علیهم الامد فقست قلوبهم» شما را به نیکی با جوانان سفارش می‌کنم چرا که آنان دل‌های رقیق‌تری دارند به راستی که خداوند مرا بشارت دهنده و هشدار دهنده برانگیخت، جوانان با من هم پیمان شدند و پیران با من به مخالفت برخاستند، و آنگاه این آیه را خواندند «وعمر آنان به درازا کشید ودلهایشان سخت گردید» (سفینه البحار جلد ۲ ص،۱۷۶)

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان از جوانی بعنوان منشا حق پرستی، ایمان و انصاف یاد کرد و گفت: حضرت علی اکبر (ع) هم فرموده‌اند: «اگر ما برحقیم از مرگ هیچ هراسی نداریم».


 وی با اشاره به حدیث پیامبر اکرم(ص) در این زمینه افزود: پیامبر اسلام فرمودند: «اوصيكُمْ بِالشُّبّانِ خَيْرا فَاِنَّهُمْ اَرَقُّ اَفـْئِدَةً اِنَّ اللّه َ بَعَثَنى بَشيرا وَ نَذيرافَحالَـفَنِى الشُّبّانُ وَ خالَفَنِى الشُّيوخُ، ثُمَّ قَرَاَ «فَطالَ عَلَيْهِمُ الاَْمَدُ فَقَسَتْ قُلوبُهُمْ»
شما را به نيكى با جوانان سفارش مى‌كنم، چرا كه آنان، دل‌هاى رقيق‌ترى دارند، به‌راستى كه خداوند، مرا بشارت دهنده و هشدار دهنده برانگيخت، جوانان با من هم‌پيمان شدند و پيران با من به مخالفت برخاستند. آن گاه اين آيه را خواندند: «و عمر آنانبه درازا كشيد و دل هايشان سخت گرديد». (سفینه البحار، جلد2، ص176)


سازمان‌های مردمی در ترفیع مشکلات امروز جوانان نقش مثبت و مطلوبی ایفا می‌کنند

گلاویژ فتاحی معاون اداره‌کل ورزش و جوانان استان کردستان با اشاره به دو مولفه جوان باور و جوان یاور بودن افراد جامعه اضافه کرد: این دو مولفه زمینه پیشرفت جوانان را فراهم خواهد کرد و سازمان‌های مردمی در ترفیع مشکلات امروز جوانان نقش مثبت و مطلوبی ایفا می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه مناطق منفصل شهری ظرفیت مهمی برای کار در حوزه قرآن و پژوهش، برنامه‌های فرهنگی و هنری است، خاطر نشان کرد: باید فعالیت‌های فرهنگی و هنری را در این مناطق توسعه داد.

فتاحی عنوان کرد: در هفته آینده زمین چمن فوتبال منطقه منفصل شهری ننله آماده بهره‌برداری خواهد بود.


حمایت از برنامه‌های فاخر قرآنی می‌تواند در تحقق اهداف نظام منشأ اثر باشد

محمد فتحی زاده مدیر موسسه قرآنی شهید برهان عالی سنندج نیز در این مراسم، به تبیین انقلاب اسلامی با استفاده از کلام الله مجید و الگوسازی صحیح برای جوانان که آینده‌سازان انقلاب اسلامی هستند، پرداخت و گفت: باید الگو‌های اسلامی و انقلابی را به جوانان معرفی کنیم.


وی تصریح کرد: موسسات قرآنی یک ظرفیت اثر گذار و مهم در جامعه هستند و رصد نقاط قوت و نقاط ضعف این موسسات و حمایت از برنامه‌های فاخر قرآنی می‌تواند در تحقق اهداف نظام منشأ اثر باشد.

ژاله حیدری مقدم از پیشکسوتان حوزه قرآنی سنندج نیز در این مراسم اضافه کرد: با توجه به قرآن و تدبر بر آیات کلام‌الله مجید که نورانیت و معنویت در آیات منورش جاری است می‌توان زمینه رشد سالم جوانان را فراهم کرد.

وی گفت: پر واضح است که صرف تلاوت قرآن ملاک انسان‌سازی نیست بلکه این تدبیر و تعمیق در دریای ژرف آیات قرآن است که روح را صیقل و معرفت را بسیار می‌کند، هرکدام از این آیات روح‌بخش دریایی ژرف و شگرف از معنا و درس و حکمت است.

حسینی مدیر دفتر نماینده مردم شهرستان سنندج در مجلس شورای اسلامی نیز تصریح کرد: حضرت رسول اکرم فرمودند: «بی‌نیاز‌ترین افراد کسانی هستند که حافظ قرآن هستند».

وی افزود: امیدواریم همه جوانان امروز جامعه اسلامی پیرو قرآن باشند که در این صورت از تمام آسیب‌های اجتماعی امروز محفوظ خواهند شد.

در این مراسم فعالان قرآنی، حافظان و قاریان قرآن کریم سنندج تجلیل شدند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار