عضو شورای اسلامی شهر یزد از برنامه های شورا برای مناسب سازی معابر شهر گفت: عزم شورا در تسریع و تکمیل پروژه های مناسب سازی معابر برای معلولین است.
کد خبر: ۱۰۳۵۱۶۶
تاریخ انتشار: ۰۱ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۰ 21 March 2022

فخرالسادات خامسی هامانه در گفتگویی رسانه ای با برخی خبرنگاران اظهار داشت: ۲۹ هزار و ۴۱۵ معلول در استان یزد اعم از معلولان جسمی - حرکتی، ذهنی، نابینایان، ناشنوایان و روانی وجود دارند که این جامعه دارای مشکلات خاصی هم در مسائل روزمره زندگی و هم در مسائل شغلی هستند و لازم است متولیان امر در این زمینه دقت بیشتری داشته باشند.

او افزود: یکی از مسائلی که در این زمینه با شهرداری و شورای شهر مرتبط است بحث مناسب سازی معابر و فضاهای شهری برای تسهیل تردد معلولان و دسترس پذیری شهر است.

به گفته عضو شورای اسلامی شهر یزد در سال های اخیر به این مسئله توجه شده و اقداماتی صورت گرفته و یزد از اولین استان هایی است که مناسب سازی معابر را در دستور کار قرار داده و برای مدت سه سال به عنوان پایلوت شهر دسترس پذیر شناخته شده است.

وی ادامه داد: بخشی از این توفیق منوط به تلاش مسئولان بوده و بخشی نیز به دلیل مسطح بودن شهر و نبودن ناهمواری های زیاد در سطح شهر است.

خامسی گفت: مسلما اقدامات صورت گرفته بی نقص نبوده و امید است با همکاری جامعه هدف مشکلات موجود مرتفع گردد.

وی عنوان کرد: باید توجه داشت که مناسب سازی معابر فقط مربوط به معلولان نیست و برای جانبازان، زنان باردار، کودکان و سالمندان نیز مفید است.

به گفته عضو شورای اسلامی شهر یزد به همین منظور مناسب سازی معابر در دستور کار قرار گرفته و کمیته مناسب سازی در شورای شهر نیز فعالیت خود را آغاز خواهد کرد و طرح هایی نیز در دستور کار اجرا قرار دارد.

خامسی بیان کرد: ‌در نظر داریم که در سال ۱۴۰۱ مناسب سازی ها سرعت بیشتری گرفته و معلولان نیز به عنوان ناظران افتخاری بر پروژه ها نظارت داشته باشند و مسئولان و کارشناسان عمرانی نیز حضور داشته باشند.

عضو شورای شهر یزد اظهار داشت: در بودجه سال ۱۴۰۱ مبلغ دو میلیارد و نیم برای تکمیل پروژه های دسترس پذیری لحاظ شده که نسبت به سال قبل ۲۵ درصد رشد داشته است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار