فرماندار ویژه شهرستان ری گفت: با توجه به فعالیت های گسترده صنعتی، تولیدی و کشاورزی در این شهرستان، مخاطرات محیط زیستی حساسی پیش روی آن قرار دارد.
کد خبر: ۱۰۳۸۱۹۱
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۳ 09 April 2022

به گزارش تابناک تهران، حمید زمانی روز شنبه در دیدار با رئیس اداره محیط زیست شهرستان ری اظهار داشت: حساسیت مسائل محیط زیستی در شهرری می طلبد که اداره مربوطه به عنوان متولی اصلی حفاظت از طبیعت، با تمام توان و ظرفیت خود عمل کند.
وی بر لزوم برخورد قانونی با خاطیان، افراد و صنایعی که باعث آسیب رساندن به محیط زیست شهرری می شوند، تاکید کرد.

زمانی افزود: محیط زیست یکی از دغدغه ها و نگرانی های جاری و ساری بشر در جهان کنونی است و در این شهرستان نیز باید آن را مورد توجه قرار داد.

فرماندار ویژه شهرستان ری افزود: باتوجه به فعالیت های گسترده صنعتی و عمرانی و تغییرات اقلیمی ایجاد شده موضوع محیط زیست و حفاظت از آن به یکی از مهترین دغدغه مندی ها مبدل شده و مورد توجه تمامی دولت ها قرار گرفته است.

معاون استاندار تهران یادآور شد: شهرستان ری باتوجه به موقعیت جغرافیایی و قرارگیری در کنار تهران و نیز فعالیت های گسترده صنعتی، تولیدی و کشاورزی در این منطقه، وضعیت محیط زیست و مخاطرات آن در این محدوده بسیار حساس است.

شهرستان ری از لحاظ جغرافیایی در جنوب کلان شهر تهران قرار گرفته و تحت تاثیر بسیاری از عوامل آلاینده شامل بوی نامطبوع و پسماندسوزی است، این شهرستان به دلیل قرار گرفتن در فاصله کمی از تهران محل استقرار بسیاری واحد های آلاینده غیرمجاز بوده که محیط زیست شهرستان را در بخش آب، خاک و هوا تحت تاثیر قرار داده است.

شهرستان ری با برخورداری از ۵۶ اتحادیه توزیعی، تولیدی و خدماتی و همچنین وجود شهرک صنعتی شمس آباد، خاوران، ۱۵ لکه صنعتی، کارخانه سیمان، پالایشگاه نفت تهران و کارگاه های تولیدی و خدماتی از جمله سنگ بری، شیشه و سفال، آجرپزی، کارگاه قالیبافی و قالیشویی، کشتارگاه دام و طیور به عنوان قطب کار و تولید در پهنه جنوب تهران مطرح است که گاهی این واحد های صنعتی مشکلات زیست محیطی عدیده ای در حوزه های آلودگی هوا، آب و خاک برای مردم این شهرستان ایجاد می کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار