مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل گفت: به مناسبت دهه ولایت و عید سعید غدیر خم جشن بزرگ ولایت علوی و اکمال دین نبوی در 19 امامزاده شاخص این استان برگزار می شود.
کد خبر: ۱۰۳۸۹۱
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۴ - ۲۲:۴۲ 30 September 2015
به گزارش ایرنا از اداره کل اوقاف و امور خیریه اردبیل ، حجت الاسلام اکبر قیامی روز چهارشنبه افزود: واقعه غدیر خم شناسنامه فرهنگ و هویتی مسلمانان به ویژه شیعیان است و همه سخنرانان در جشن هایی که در امامزادگان برگزار می شود به موضوع شناساندن فلسفه و فرهنگ غدیر خواهند پرداخت.
وی با بیان اینکه به همین مناسبت در سایر مساجد و بقاع متبرکه نیز به صورت پراکنده جشن هایی برگزار خواهد شد اظهار کرد: جشن هایی که تحت نظارت اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل برگزار می شود در شش امامزاده خلخال ، شش امامزاده و مکان مذهبی اردبیل ، شش امامزاده مشگین شهر و یک امامزاده گرمی انجام خواهد شد.
وی هدف از اجرای این برنامه ها را گسترش معرفت دینی با شناساندن فرهنگ غدیر به مردم دانست و گفت: باید نشان بدهیم این عید با مابقی اعیاد فرق دارد و این عید و این جشن باید فراگیر و با محوریت و مشارکت مردم برگزار شود.
او بیان کرد: عید غدیر بزرگترین عید امت اسلامی است و اگر تفسیر روشنی از آیات خدا و قرآن در زمینه غدیر در جهان داشتیم امروز شاهد برادر کشی و جنگ بین مسلمانان و اختلاف میان جهان اسلام نبودیم.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اظهار کرد: باید تلاش کنیم فرهنگ و فلسفه واقعه غدیر سینه به سینه و نسل به نسل در بین مردم جاری شود و غدیر مربوط به دولتمردان و نهادهای دولتی نیست بلکه غدیر متعلق به همه بشریت است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار