مدیر بورس منطقه کرمانشاه در گفتگو با تابناک:
مدیر بورس منطقه‌ای کرمانشاه گفت: بورس منطقه‌ای این آمادگی را دارد که به شرکت‌های دانش بنیان مشاوره رایگان ارائه دهد، تا شرکت‌ها بتوانند از شرایط تامین مالی در بازار سرمایه استفاده کنند.
کد خبر: ۱۰۴۰۰۳۴
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۶ 18 April 2022

محمد بهمن در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد:شاخص بازار بورس اوراق بهادار در روز‌های گذشته با ۱۳ هزار واحد رشد به یک میلیون و ۴۶۷ هزار واحد رسید، همچنین شاخص کل هم وزن با ۴ هزار ۶۷۸ واحد رشد به ۳۸۷ هزار واحد رسید.

وی افزود: انتظار داریم با توجه به اخبار موجود در هفته جاری بازار، روند صعودی و رو به رشدی داشته باشد، همچنین با توجه به نامگذاری امسال با عنوان "اقتصاد دانش بنیان" تالار بورس منطقه‌ای این آمادگی را دارد تا مشاوره‌هایی را به صورت کاملا رایگان در خدمت شرکت‌های دانش بنیان قرار دهد تا این شرکت‌ها بتوانند از شرایط تامین مالی در بازار سرمایه استفاده کنند.

مدیر بورس منطقه‌ای کرمانشاه ادامه داد: در سال ۱۴۰۰ حجم معاملات استان کرمانشاه حدودا ۲۰ هزار میلیارد تومان بود که نسبت به سال گذشته با کاهش ۵۰ درصدی همراه بوده که این با توجه به شرایط کلی بازار قابل توجیه است، همچنین استان کرمانشاه به عنوان معین ۴ استان کرمانشاه کردستان ایلام و لرستان ۱۳۳ کارگزاری را تحت پوشش قرار داده است.

وی گفت: در سال گذشته حجم معاملات به شکلی بوده که ۵۷ درصد افراد حاضر در بازار سرمایه در استان کرمانشاه اقدام به فروش سهام کردند و ۴۳ درصد نسبت به خرید اقدام کردند، با توجه به اینکه قبل از پایان سال ۱۴۰۰ بحث توزیع سود سهام شرکت‌های سرمایه گذاری استانی برای توزیع مطرح بود. نماد این شرکت‌ها از تاریخ ۳ اسفند متوقف شد.

بهمن تاکید کرد: با توجه به توزیع سود همچنان نماد این شرکت‌ها متوقف است تا شورای عالی بورس نسبت به تعیین نحوه عملکرد این شرکت‌ها تصمیم گیری کند، بعد از تصمیم گیری شورای عالی بورس هم استانی‌ها می‌توانند نسبت به فروش سهام خود که سهام عدالت غیر مستقیم است و یا نسبت به افزایش سبد سهام خودشان در این نماد اقدام کنند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار