استاندار مرکزی گفت: ارتش بازوی قدرتمند دفاعی از حریم ولایت و انقلاب اسلامی است.
کد خبر: ۱۰۴۰۱۱۷
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۸ 18 April 2022

 

به گزارش تابناک مرکزی،فرزاد مخلص‌الائمه در آیین گرامیداشت ۲۹ فروردین و روز ارتش در محل پادگان حضرت علی اکبر(ع) پدافند هوایی ارتش در اراک، افزود: ارتش در طول ۴۳ سال گذشته همواره پشتیبان و حامی نظام اسلامی بوده است.
وی یادآورشد: روح و نفس حضرت امام خمینی (ره) به نیروهای مسلح تزریق شد و مجموعه‌ای شکل گرفت که امروز چشم و چراغ ملت و سپر دفاعی قدرتمند کشور است.
وی با تبریک روز ارتش افزود: ارتش و سایر نیروها توانسته‌اند اینگونه عمل کنند که در کنار بحث‌های ژئوپولوتیک، ۲ مفهوم مرز و سرحدات را مورد توجه قرار دهند.
استاندار مرکزی ادامه داد: در مقاطعی که مرزهای جغرافیایی سیاسی مرسوم وجود نداشت، بیشتر تعبیر به سرحدات می‌شد، اما سرحدات بنا به میزان اقتدار هر کشور است که موقعیت آن متفاوت با مرز رسمی است.
مخلص الائمه بیان کرد: جایی که سرحدات فرهنگی، سیاسی، نظامی و اقتصادی می تواند در یک موقعیتی قرار بگیرد متفاوت از مرز جغرافیایی رسمی باشد.
وی گفت: با رشادت نیروهای مسلح از جمله شهدای بزرگوار ارتش و عوامل متعدد دیگر، سرحدات دفاعی، سیاسی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران هزاران کیلومتر جلوتر از مرزهای جغرافیایی قرار گرفته است.
استاندار مرکزی افزود: به همین دلیل برای ما مفهومی به نام توازن قدرت جای خود را به مفهوم مترقی به نام توازن امنیت داده و ما به لطف خدا در یک موقعیت متوازن از امنیت با قدرت و ابرقدرت‌ها قرار داریم.
مخلص الائمه در بخش دیگری از سخنانش گفت: چند تن از کارگردانان نامدار کشور را برای ساخت فیلی از کتاب «کهنه سرباز» خاطرات سرهنگ ستاد، «مصور رحمانی» موسس و رئیس انجمن افسران ناسیونالیسم دوره نهضت ملی مصدق دعوت کرده‌ایم که خاطرات این فرد به صورت مکتوب در ۲ جلد منتشر شده و متاسفانه هیچگاه تجدید چاپ نشده است.
وی گفت: پس از فوت این افسر وطن پرست در خارج از کشور، یادی از این شخصیت نشده و امید است فیلمی در این خصوص به زودی تهیه شود.
استاندار مرکزی ادامه داد: سرهنگ رحمانی در این کتاب تصویری بسیار دقیق و جامع از ارتش در آن زمان در حوزه آموزش، آرایش نیروهای مسلح، قدرت و اقتدار و توان دفاعی که حتی توان کمتر از یک روز مقاومت را هم نداشته، ارایه داده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار