کد خبر: ۱۰۴۰۸۶۰
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۳:۱۴ 22 April 2022

دشمن با به خاک و خون کشیدن امت اسلام درصدد برهم زدن اتحاد مسلمانان استدشمن با به خاک و خون کشیدن امت اسلام درصدد برهم زدن اتحاد مسلمانان است

حجت‌الاسلام روحانی با بیان اینکه دشمن با به خاک و خون کشیدن امت اسلام در کشورهای منطقه درصدد برهم زدن اتحاد مسلمانان است گفت: نباید بگذاریم دشمن با توطئه‌های شوم خود به امیال شیطانی‌اش دست پیدا کند

 

به گزارش خبرنگار خبرگراری تابناک گیلان حجت‌الاسلام «تقی روحانی» ) در خطبه‌های اول آئین عبادی و سیاسی نماز جمعه این هفته شهرستان رودسر اظهار داشت: در این سومین جمعه از ماه نزول قرآن و ماهی که شب قدر را در خود جای داده است هم خودم و هم همه برادران و خواهران را به رعایت تقوای الهی توصیه و سفارش می‌کنم. 

 

امام جمعه شهرستان رودسر مطالعه خطبه همام حضرت امیرالمومنین (علیه‌السلام) را به همه نمازگزاران و روزه‌داران ماه صیام توصیه نمود و عنوان کرد: حضرت امیرالمومنین علی (علیه السلام) فرمود: حتی وقتی نماز هم می‌خوانیم و عبادت می‌کنیم برای این است که به صفت تقوای الهی نایل شویم. 

 

روحانی با بیان اینکه علی( علیه السلام) را تنها خداوند بزرگ و پیغمبر اکرم (سلام الله علیه) می‌توانند توصیف کنند افزود: در تاریخ از امیرالمومنین، از شجاعت، تقوا و عبادت ایشان سخن می‌گویند زیرا ایشان اوصاف بسیار بارزی داشتتند و به معنی واقعی کلمه عصاره همه کمالات بودند.

 

وی ضمن اشاره به غربت و مظلومیت حضرت امیرالمومنین علی (علیه السلام) که مصداق‌های بارز آن در خطبه‌های مختلف نهج‌البلاغه آمده است ابراز داشت: انسان باید برای این قسمت از زندگی امیرالمومنین که وجود و حقیقت او را خصوصا خواص جامعه درک نکردند، خون گریه کند.

 

امام جمعه شهرستان رودسر با بیان اینکه در ۴۳ سال انقلاب اسلامی خواص خون دلها به امام راحل(ره) و مقام معظم رهبری دادند اضافه کرد: اوج این اتفاقات تلخ و ناگوار در سال ۸۸ رخ داد که به واسطه آن خواص با عملکرد خود اشک ملت ایران اسلامی را درآوردند.

 

روحانی با اذعان به اینکه ما نمی‌توانیم در مورد عظمت و بزرگی حضرت امیرالمومنین علی(علیه السلام) سخن بگوییم یادآور شد: پیامبر مکرم اسلام حضرت محمد(ص) در حجة الوداع و در خطبه غدیر کسانی که یاور امیرالمومنین باشند را دعا و کسانی که با او دشمنی کنند را مورد لعن و نفرین قرار داد.

 

وی ابراز داشت: جامعه آن روز علی (علیه السلام) را با آن اوصاف و کمالاتش ۲۵ سال خانه نشین کرد و حتی کوچکترین مسئله شرعی را هم از او نمی‌پرسیدند و آنچنان امیرالمومنین را مظلوم و غریب میکنند که می‌گفتند ریختن خون او مباح است.

 

امام جمعه شهرستان رودسر ندای غریبانه فزت و رب الکعبه امیرالمومنین علی (علیه السلام) در محراب نماز و در زمان ضربت خوردن را مورد اشاره قرار داد و گفت: جامعه آن دوران به حدی از انحطاط رسیده بود که نه تنها امیرالمومنین بلکه خانواده ایشان و اهل‌بیت(ع) را هم با شدیدترین نحو ممکن مورد ظلم و ستم قرار داد.

 

روحانی در خطبه‌های دوم آئین عبادی و سیاسی نماز جمعه این هفته شهرستان رودسر ضمن توصیه مجدد همه نمازگزارن به رعایت تقوای الهی تصریح کرد: همه اوصاف پسندیده که در قرآن کریم و دین اسلام آمده است در تقوای الهی قرار می‌گیرد بنابراین نباید به این دنیا و مظاهرش دل ببندیم و غافل شویم.

 

وی با گرامیداشت سالروز شهادت سردار پاسدار حق بین و تسلیت این روز به همه مردم ایران اسلامی به ویژه مردم ولایتمدار و شهیدپرور استان گیلان اظهار داشت: این سردار عزیز حقی بزرگ بر گردن همه ما دارد و نام و یادش را همواره گرامی می داریم.

 

امام جمعه شهرستان رودسر عنوان کرد: امروز دوم اردیبهشت ماه سالروز صدور فرمان تاریخی امام خمینی(ره) برای تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است، روزی که شاید بسیاری این تدبیر امام راحل را به خوبی درک نکرده بودند که چه تفکری پشت آن است.

 

روحانی سپاه را مولود انقلاب اسلامی دانست و با تبریک دوم اردیبهشت به تمام محرومان عالم و جهان اسلام و پاسداران سراسر کشور ادامه داد: امروز مردم لبنان، غزه، یمن و همه و همه در جای جای دنیا این ثمره انقلاب اسلامی را لمس می کنند و شاهد آثار درخشانش هستند.

 

وی فرمایشاتی از امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری درباره نقش و جایگاه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را برشمرد و اذعان کرد: از آن روزی که این نهاد مقدس متولد شد تا به امروز شاهد کارنامه درخشان سپاه پاسداران و بسیج در تمام عرصه‌ها و مأموریت‌ها هستیم.

 

امام جمعه شهرستان رودسر ایستادگی در دوران هشت سال جنگ تحمیلی و حضور در میدان سازندگی را از جمله مصادیق کارنامه درخشان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خواند و گفت: یادمان نخواهد رفت در آن دوران اولیه شیوع کرونا که همه وحشت کرده بودند این سپاه پاسداران بود که سینه سپر کرده و در کنار سایر نیروهای مسلح به یاری مردم شتافتند.

 

روحانی به دشمنی‌هایی که علیه سپاه پاسداران چه در داخل و چه در سراسر جهان شکل گرفته اشاره کرد و با بیان اینکه دشمنان این نهاد الهی هرگز راه به جایی نبرده‌اند افزود: به کوری چشم شیطان بزرگ هر روز بر عظمت، شکوه و اقتدار سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پنج قاره دنیا افزوده می‌شود.

وی ادامه داد: پنجم اردیبهشت سالروز شکست مفتضحانه ابر جنایتکار عالم یعنی آمریکایی‌ها در حمله نظامی به کشورمان در سال ۵۹ و در صحرای طبس است، شکستی که در کارنامه آمریکا چنان ثبت شده که هر از چندگاهی مشاوران نظامی و تحلیلگران سیاسی به آن واقعه بر میگردند و درباره آن سخن‌ها میگویند.

امام جمعه شهرستان رودسر اظهار داشت: مقابله کردن و دشمنی کردن با ملت ولایتمدار ایران اسلامی یعنی شکست قطعی و آمریکایی‌ها و رژیم کودک‌کش صهیونیستی بدانند تا ابد در این میدان شکست خورده باقی خواهند ماند.

 

روحانی قیام فلسطینی‌ها در سرزمینهای اشغالی و جنایات رژیم غاصب صهیونیستی در به شهادت رساندن نمازگزارن روزه دار را محکوم کرد و یادآور شد: همه ما در جمعه آخر ماه مبارک رمضان با حضور در میدان از فلسطین و آرمان فلسطین حمایت به عمل خواهیم آورد.

 

وی خاطرنشان کرد: دشمن با به خاک و خون کشیدن امت اسلام در کشورهای مختلف منطقه درصدد این است که اتحاد مسلمانان را بر هم بریزد بنابراین ما باید حواسمان جمع باشد و نگذاریم دشمن با توطئه‌های شوم خود به امیال شیطانی‌اش دست پیدا کند

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار