بارش باران اردیبهشتی طی این دو روز اخیر سبب خوشحالی مردم به خصوص کشاورزان استان کرمانشاه شده که به دنبال این وضعیت هواشناسی از ورود سامانه بارشی جدیدی در روز جمعه خبر داده است.
کد خبر: ۱۰۴۱۷۰۲
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۵ 27 April 2022

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه به نقل از فارس، بعد از روز‌ها آلودگی و گردوغبار فروردین کم‌بارش، بارش باران اردیبهشتی طی این دو روز اخیر سبب خوشحالی مردم به خصوص کشاورزان استان شد.

باران باری دیگر به روستا، دشت و دمن صفای خاصی داد و حال کشت‌وکال‌های بهاری را خوب کرده، از آنجا که مقداری از دیم‌زار‌ها به علت نباریدن باران در حال خشک شدن بودند که همین بارش هم غنیمت بود. «خدایا شکرت بخاطر باران رحمتت».

استان کرمانشاه با تولید بیش از ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی در سال به عنوان یکی از قطب‌های کشاورزی کشور محسوب می‌شود که از مجموع ۹۰۰ هزار هکتار از زمین‌های زراعی استان حدود ۷۷ درصد آن به شکل دیم‌زار و وابسته به بارش رحمت الهی است.

شهناز حق‌پرست کارشناس اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه در خصوص وضعیت جوی استان به خبرنگار فارس، گفت: طبق تحلیلی که از نقشه‌ها داشتیم در ادامه فعالیت سامانه حاکم در منطقه، هوای استان طی امروز، نیمه ابری تا ابری در بعضی ساعات همراه با وزش باد و در پاره‌ای از نقاط احتمالا با رگبار باران رعدوبرق خواهد بود.

وی ادامه داد: فردا، پنجشنبه اگر بارشی در سطح استان باشد غالبا به شکل رگبار ضعیف و پراکنده خواهد بود.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه تصریح کرد: به دنبال این وضعیت، از اواخر روز جمعه تا روز یکشنبه هفته آینده، مجددا سامانه بارشی دیگری جو منطقه را تحت تاثیر گرفته و به تناوب سبب وزش باد و رگبار باران در سطح استان خواهد شد. همچنین دمای هوا تا روز پنجشنبه تغییرات قابل توجهی نخواهد داشت و از روز جمعه به آرامی افزایش می‌یابد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار