معاون عمران روستایی بنیاد مسکن استان کرمانشاه گفت: در سال جاری ۲۲۰ روستا در برنامه اجرای طرح هادی با اعتبار مصوب ۲۰۹ میلیارد تومان قرار گرفته که تا بدین لحظه ۱۴۰ میلیارد تومان از آن تخصیص یافته است.
کد خبر: ۱۰۴۲۲۹۰
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۹ 30 April 2022

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه به نقل از فارس، جعفر نصوری معاون عمران روستایی بنیاد مسکن استان کرمانشاه امروز در جمع اصحاب رسانه در مورد طرح هادی روستا‌ها و اقدامات انجام گرفته بابت عمران روستا‌های استان، اظهار کرد: یکی از مهمترین کار‌های حوزه عمران روستایی بنیاد مسکن تهیه طرح هادی است.

وی طرح هادی را به عنوان سند توسعه فیزیکی کالبدی روستا معرفی کرد و گفت: ساخت و ساز‌ها در روستا‌ها براساس طرح هادی انجام می‌شود.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن استان کرمانشاه در توضیح فرق اصلی طرح هادی روستایی با طرح‌های شهری، عنوان کرد: طرح هادی روستایی طرحی زنده است به این معنا فرآیند قانونی تهیه و تصویب آن به نحوی است که در کوتاه‌ترین زمان ممکن می‌شود این طرح‌ها را اصلاح و به‌روز کرد و مشکلاتی که در طول زمان به وجود می‌آید سریع حل کرد.

نصوری دوره تهیه طرح‌های هادی را ۱۰ ساله عنوان کرد و افزود: این طرح‌ها برای مدت ۱۰ سال تهیه می‌شوند و پایان ۱۰ سال باید بازنگری شوند البته بازنگری به این معنا نیست که بعد از ۱۰ سال باید حتما بازنگری شود، چون که خیلی از طرح‌ها ۱۰ سال گذشته هنوز فضا‌هایی که در طرح هادی قبلی برای توسعه در نظر گرفته شده پر نشده و فعلا طرح جوابگوی نیاز مردم است.

وی با اشاره به وجود یک‌هزار و ۷۱۵ روستای بالای ۲۰ خانوار در سطح استان، اضافه کرد: همه این روستا‌ها تهیه طرح هادی شدند، ۳۱۷ روستا بازنگری و ۶۰ روستا بازنگری مجدد (دوبار) شدند.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن استان کرمانشاه ادامه داد: در سال جاری ۱۷۷ روستا در برنامه بازنگری قرار گرفته، ۱۵۳ روستا از محل منابع ملی با اعتبار حدود ۱۱.۵ میلیارد تومان و ۲۸ روستا از محل منابع استانی در دست بازنگری است.

نصوری برای اجرای طرح هادی اولویت را با روستا‌های دارای جمعیت بیشتری دانست و تصریح کرد: تا پایان سال گذشته در ۹۴۷ روستا اجرای طرح هادی انجام گرفته معادل ۵۴ درصد روستا‌های استان که با میانگین کشوری برابر است.

وی بیان کرد: در سال جاری تا به امروز ۲۲۰ روستا در برنامه اجرای طرح هادی با اعتبار مصوب ۲۰۹ میلیارد تومان قرار گرفته که تا بدین لحظه ۱۴۰ میلیارد تومان از آن تخصیص یافته است.

این مسؤول اغلب فعالیت‌های یکی دو سال اخیر را در آسفالت شبکه معابر توصیف کرد و گفت: به‌دنبال این هستیم با استفاده از منابع اعتباری در کنار قیر رایگان (۱۰۴ میلیارد تومان) آسفالت روستا‌ها را با سرعت بیشتری نسبت به سنوات قبل انجام دهیم.

نصوری در ادامه با اشاره به تعهداتی در خصوص اخذ اراضی تملکی، سند املاک روستایی واحد‌های داخل روستا و واگذاری اراضی روستایی برای ساخت مسکن مقاوم، اظهار کرد: خوشبختانه در همه بند‌ها بیش از برنامه عملکرد داشتیم.

وی اضافه کرد: در سال گذشته ۳۳۱ هکتار موظف بودیم با همکاری ثبت اسناد و منابع طبیعی سند بگیریم که ما برای ۳۴۰ هکتار سند گرفتیم همچنین صدور سند برای یک‌هزار و ۹۳۳ واحد مسکونی سهمیه بوده که یک‌هزار و ۹۶۹ جلد سند صادر شده است.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن استان کرمانشاه در پایان خاطرنشان کرد: در واگذاری اراضی روستایی برای ساخت مسکن مقاوم واگذاری ۴۰۰ قطعه در سال ۱۴۰۰ جزء برنامه بوده که ۵۲۴ قطعه واگذار شده است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار