کارشناس خانواده و جوانان گفت: هدف 80 درصد پسران از ایجاد ارتباط، ازدواج نیست و این هشداری جدی برای دختران است.
کد خبر: ۱۰۴۲۴۱
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۹ 01 October 2015
کارشناس خانواده و جوانان گفت: هدف 80 درصد پسران از ایجاد ارتباط، ازدواج نیست و این هشداری جدی برای دختران است.

حجت‌الاسلام حسین دهنوی در دومین جلسه از سلسله همایش‌های جوانان و ازدواج در مجتمع فرهنگی و هنری انتظار شهر کرمانشاه به مقایسه سبک ازدواج ایرانی و ازدواج مدرن غربی پرداخت.

این کارشناس خانواده و جوانان ضمن اشاره به این نکته که برخی جوانان در سال‌های اخیر به‌صورت ناخودآگاه همچون جوانان غربی ازدواج می‌کنند، تصریح کرد: برخی جوانان از سبک ازدواج ایرانی دور شده‌اند و این در حالی است که مبنای شناخت در سبک ازدواج غربی مشاهده عینی بوده و مبتنی بر تحقیق نیست.

نویسنده کتاب گلبرگ‌های زندگی ادامه داد: مرحله نخست ازدواج به سبک غربی را دوستی مبتنی بر تعیین خط قرمزها توسط دو نفر بیان کرد و گفت: رفت و آمد دو نفر در این فرهنگ مجاز است و خانواده‌ها در جریان نیستند.

این استاد حوزه و دانشگاه مرحله دوم این سبک ازدواج را تصمیم به نامزدی پس از چند سال ارتباط بدون اطلاع خانواده‌ها ذکر کرد و افزود: جوانان در غرب مورد توجه شدید خانواده‌ها نیستند و در سن مشخصی مستقل می‌شوند.

دهنوی با بیان اینکه تا 25 سال پیش، مرحله سوم سبک ازدواج غربی‌ها رفتن به کلیسا و ثبت ازدواج در دفاتر حقوقی بود، گفت: امروز این مرحله کم‌رنگ شده و افراد هم‌خانه می‌شوند.

وی تغییر شکل مرحله سوم را به‌دلیل فشار فمنیست‌ها برشمرد و متذکر شد: قوانین در غرب به‌صورت افراطی به زنان توجه دارد و مردان علاقه‌ای به ازدواج رسمی ندارند.

این کارشناس مسائل فرهنگی اولویت توجه در غرب را به ترتیب زن، فرزند، حیوانات خانگی و در آخر مردان عنوان کرد و بیان داشت: عده‌ای پس از هم‌خانه بودن ازدواج رسمی داشته و مزایای اجتماعی نیز دارند.

دهنوی با بیان اینکه جوانان ما به‌دلیل محدودیت شرعی نمی‌توانند به این سبک ازدواج کنند، گفت: مرحله نخست ازدواج غربی در ایران باب شده و مشکلاتی را برای دختران ایجاد کرده است.

این کارشناس مسائل فرهنگی تصریح کرد: نتایج یک پژوهش در آمریکا نشان می‌دهد که 80 درصد دختران پس از پایان یک رابطه، افسردگی ماژور گرفته و 80 درصد پسران راضی هستند.

وی هدف 80 درصد دختران از ایجاد رابطه را ازدواج عنوان کرد و بیان داشت: هدف 80 درصد پسران از ایجاد ارتباط، ازدواج نیست و این هشداری جدی برای دختران است.

دهنوی با بیان اینکه ازدواج سپید در برخی از شهرهای ایران رواج یافته، خاطرنشان کرد: جوانان باید به‌دنبال این باشند که همسر خویش را براساس معیارهای اسلامی و انسانی انتخاب کنند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار