نگاهی به مهمترین خبرهای روز گذشته
در این بخش خبری خلاصه ای از مهمترین خبرهای ایران و جهان آمده است که در تابناک کهگیلویه و بویراحمد منتشر می شود .
کد خبر: ۱۰۴۲۶۰۶
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۵:۵۹ 02 May 2022

روز گذشته خبرهای زیادی از رسانه های مختلف منشر شد که این خبرها برای مخاطبان خود از اهمیت خاصی برخوردار بودند . آنچه که در ادامه آورده می شود ، خلاصه ای از مهمترین خبرهای ایران و جهان است که در تابناک کهگیلویه و بویراحمد منتشر می شود .
روایت همسر نادر طالب‌زاده از ترور بیولوژیک او
زینب مهنا پژوهشگر و فعال حقوق بشر اهل لبنان و همسر نادر طالب زاده گفت : او عشق به ایران را در محافل بین المللی فریاد زد و همچنین با تشکیل کنفرانس افق نو از متفکران غربی علیه خود غرب کمک گرفت.
او ترور بیولوژیک شد و در فهرست ترور غربی‌ها قرار گرفت. غربی‌ها او را در فهرستی قرار دادند که عماد مغنیه را قرار داده بودند و طالب زاده برایشان این قدر خطرناک بود. هیچ هنرمندی این جایگاه را نداشت.
پدر آقای طالب زاده یک نظامی زمان شاه بود و خیلی‌ها می‌خواستند از این نکته به عنوان یک حربه علیه او استفاده کنند اما این نکته را در نظر نگرفتند که این پدر در دوران پهلوی سه سال در حبس خانگی قرار داشت و در واقع ضد شاه بود./ایرنا
با توجه به عدم کفایت ظرفیت‌های تولیدی کشور ناچار به واردات هستیم
رئیس‌جمهور در نشست هم‌اندیشی با جمعی از فعالان سیاسی:  دولت رونق تولید را محور پیشرفت و رشد اقتصادی و رفع مشکلات کشور می‌داند
رئیسی : شخصاً یکی از مخالفان اصلی واردات بی‌رویه هستم، اما در برخی از زمینه‌ها با توجه به عدم کفایت ظرفیت‌های تولیدی کشور ناچار به واردات هستیم
افزایش تعرفه‌های خدمات از جمله در زمینه آب و برق تکلیف قانون بودجه بوده که باید از ابتدای سال ۱۴۰۰ اجرا می‌شدند، اما دولت پیشین متاسفانه هر تکلیف قانونی را که ممکن بود موجب بروز نارضایتی شود، مسکوت گذاشت و اجرا نکرد
دولت قبل همچنین برخی لوایح را بدون تعیین محل تامین منابع لازم برای اجرا به مجلس ارائه کرد
باید تدبیری اندیشیده شود تا پس از این دولتی که در حال پایان کار خود است، اجازه نداشته باشد بی‌حساب برای دولت بعد ایجاد دِین کند
دولت هیچ راهکار ناظر به رفع مشکلات اقتصادی در کشور را نادیده نگرفته است و هر اقدام یا برنامه‌ای که می‌توانسته کمکی به حل مشکلات بکند، دنبال شده است
همواره از انتقاد استقبال کرده‌ام. دولت از انتقادات استقبال می‌کند و در مقابل انتظار دارد منتقدان منصفانه عمل کرده و راهکار نیز ارائه دهند.
آمریکای نیازمند برجام ناچار به پذیرش شرایط ایران است
روزنامه کیهان نوشت:
تأکید وزیر خارجه آمریکا بر این مطلب که «وجود برجام برای مهار برنامه هسته‌ای ایران بهتر از نبود آن است، در حالی است که آمریکایی‌ها قبل از انعقاد آن توافق تأکید داشتند عدم توافق بهتر از توافق بد است.
در عین حال اظهار نیاز آمریکا به برجام و تأکید بر بحرانی شدن شرایط چه در زمینه پیشرفت‌های هسته‌ای ایران و چه افزایش حملات به نیروهای آمریکایی پس از خروج آمریکا از برجام، نشان می‌دهد که واشنگتن برای احیای مجدد برجام باید شرط‌های ایران در زمینه لغو موثر تحریم‌ها و راستی‌آزمایی و ارائه تضمین معتبر را بپذیرد.
آغاز فرآیند اختصاص سهام عدالت به جاماندگان
پورابراهیمی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس:
فرآیند اختصاص سهام عدالت به جاماندگان آغاز شده است، اولویت اول واگذاری سهام عدالت حدود چهار تا پنج میلیون نفر هستند.
وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بانک اطلاعاتی را در اختیار وزارت اقتصاد قرار دهد.
دریافت وجه برای ثبت‌نام جاماندگان سهام عدالت خلاف قانون است.
ایران سه قلو زایید !
ایران سه قلو زایید
‏برای نخستین بار در جهان، یوزپلنگ آسیایی در شرایط نیمه اسارت موفق به زایمان شد.
یوزپلنگ چهار ساله به نام «ایران» که در پارک ملی توران نگهداری می شود، توانست سه توله یوز به دنیا بیاورد.
افزایش حقوق سربازان از اردیبهشت
رئیس سازمان وظیفه عمومی فرماندهی کل انتظامی کشور:
با پیگیری‌های صورت گرفته و حمایت مجلس و دولت، حقوق سربازان وظیفه در سال جاری افزایش چشمگیری داشته که از اردیبهشت ماه در فیش‌های حقوقی منظور و معوقه فروردین ماه نیز در ماه‌های آینده به حساب آنان واریز خواهد شد./صداوسیما
ماجرای یک وزارتخانه که در دولت قبل امنیتی شده بود!
نمایندگان در نشست علنی امروز (یکشنبه، 11 اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان سوال ملی سیدناصر موسوی لارگانی از حجت الله عبدالملکی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص انتصابات معاونین و مدیران وزارتخانه و روسای سازمان‌ها از افراد خارج از وزارتخانه، با 122 رأی موافق، 101 رأی مخالف و 8 رأی ممتنع از مجموع 235 نماینده حاضر در جلسه، از پاسخ های وزیر قانع شدند.
عبدالملکی در مجلس:
در دولت گذشته، متحصنین مجلس ششم و محکومین ۸۸ در وزارت کار استخدام شده بود؛ طبق قولم به رئیس جمهور، وزارت خانه را از افراد ناصالح پاک کردم
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی:
گفته می‌شود که این نیروهای جوان نیروهای سیاسی هستند، البته درمیان آن‌ها طیف‌های سیاسی مختلف حضور دارند اما نگاه و طیف سیاسی در انتصاب آن‌ها اثرگذار نبوده است.
در دولت گذشته وزارتخانه تعاون تبدیل به یک وزارت خانه سیاسی و امنیتی شده بود و خویشاوندان مسئولان، فعالان رسانه‌ای ستادها، متحصنین مجلس ششم، محکومین ۸۸ و متجاهر به شعار اسلامی استخدام شده بودند و طبق قولی که به رئیس جمهور و این مجلس خدمت گذار دادم وزارت خانه را از افراد ناصالح پاک کردم و امانت را به امانت داران سپردم.
ایران سه قلو زایید !
محمد علی اسلامی ندوشن به خاک سپرده شد
مراسم تشییع پیکر و خاکسپاری محمدعلی اسلامی ندوشن در تورنتو کانادا برگزار شد
به گفته خانواده محمدعلی اسلامی ندوشن، پیکر او که در سال‌های اخیر در کنار فرزندانش در این کشور زندگی می‌کرد به صورت امانی و موقت در آن‌جا به خاک سپرده شده است.

شیرین بیانی، تاریخ‌نگار، پژوهشگر و استاد دانشگاه در مراسم یادبود اسلامی ندوشن که به صورت مجازی پخش شد، با تشکر از حاضران گفت: در این مدت بسیاری بیمارداری مرا ستودند و من همواره در پاسخ به آن‌ها گفته و می‌گویم این انجام وظیفه بوده است؛ وظیفه انسانی و وظیفه مهرآمیزی که در دلم دارم.

او سپس گفت: علت بودن ما در کشور غریب این بود که سالانه برای دیدار با فرزندان و سخنرانی در مراسم‌ها به کانادا می‌آمدیم و از جبر روزگار و سرنوشت این‌گونه بود که به دنبال چندین بار زمین خوردن که به علت ضعف و سرگیجه بود، سفر دور و دراز مقدور نباشد و ما ماندگار شدیم. باید از این سرنوشت راضی باشیم زیرا در کنار فرزندان‌مان این دوران سریع‌تر و راحت‌تر طی شد و این بود که از ایران دور ماندیم./ایسنا

ایران سه قلو زایید !

مربی که اطلاعات آمریکا را به ایران می دهد

مربی ایرانی شاغل در آمریکا: حاضرم اطلاعات بازیکنان تیم فوتبال آمریکا را به ایران بدهم
امید نمازی:
چون من دستیار کی‌روش بودم، آمریکایی‌ها به‌طورغیررسمی از من خواسته‌اند در آنالیز تیم ملی ایران با آن‌ها همکاری کنم اما من دوست دارم به ایران کمک کنم.
من در تیم‌های پایه آمریکا مربی بودم و بسیاری از بازیکنان فعلی تیم فوتبال آمریکا شاگرد من بودند و شناخت خوبی از آن‌ها دارم. اگر کادر فنی ایران بخواهد این اطلاعات را در اختیارشان می‌گذارم./فارس
محبوب‌ترین رشته تحصیلی چگونه از چشم دبیرستانی‌ها افتاد؟
امسال کمتر از ۱۵درصد دانش‌آموزان متوسطه، رشته ریاضی فیزیک را برگزیده‌اند و با این آمار، «نه» بزرگی به حضور در رشته‌های مهندسی و علوم پایه مرتبط با ریاضی گفته‌اند.
بازار کار رشته‌های مهندسی چند سالی است که کساد شده و دانش‌‌آموختگان این رشته‌ها در ۵سال گذشته بزرگ‌ترین گروه فارغ‌التحصیلان بیکار را تشکیل داده‌اند‎.
بن‌بست‌های اقتصادی و توسعه‌ای که ایران در ۱۰سال اخیر در آن گرفتار شده ‌هم دلیل دیگری برای از رونق افتادن بازار کار مهندسان و کم‌شدن طرفداران رشته ریاضی فیزیک عنوان شده است.
با سرریز‌شدن دانش‌آموزان و دانشجویان به رشته‌های مرتبط با علوم تجربی و پزشکی، انتظار می‌رود در آینده‌ای نه‌چندان دور شاهد افزایش تعداد بیکاران در این رشته‌ها باشیم؛ درست مثل الگویی که برای رشته ریاضی در پیش بود./همشهری
آمار عملکرد دستگاه ها برای شفافیت حقوق و مزایا تا دی ماه ۱۴۰۰
میرتاج الدینی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس:
تا پایان دی ماه پارسال، فقط ۶۴ دستگاه اطلاعات حقوق کارمندانشان را در سامانه پاکنا ثبت کرده اند.
اطلاعات مربوط به ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار نفر از کارکنان دولت اعم از رسمی، پیمانی، قرارداد کارمعین و... در سامانه پاکنا ثبت شده است.
کمیسیون برنامه و بودجه تأکید دارد اطلاعات مربوط به افراد شرکتی در سامانه پاکنا ثبت شود.
۴۴ درصد از دستگاه ها حداقل حقوق و مزایای کارکنانشان را در سامانه پاکنا ثبت کرده اند.
۶۰ درصد از دستگاه های زیرمجموعه قوه مجریه حداقل حقوق کارکنانشان را ثبت کرده اند.
وزارت نفت هیچ اطلاعاتی از بخش ستادی و سازمان‌های تابعه اش وارد سامانه ثبت حقوق و مزایا نکرده است.
حدود ۸۰ درصد از دستگاه های زیرمجموعه قوه مقننه و ۷۹ درصد از قوه قضاییه حقوق و مزایایشان را ثبت کرده اند.
آموزش و پرورش چه ربطی  به پتروشیمی دارد؟ /چرا آموزش و پرورش، پتروشیمی دارد؟!
حمیدرضا حاجی بابایی (رییس کمیسیون برنامه و بودجه  ):
آموزش و پرورش چه ارتباطی به پتروشیمی دارد که حالا مالکیت آن را دارد؟!
این کار الان انجام، و به آموزش و پرورش هم کمک می‌شود ولی کنترل این موارد خیلی مشکل است؛ پیشنهاد من، سرمایه‌گذاری اعتبار صندوق فرهنگیان در بورس است.
ایران سه قلو زایید !

۶ کشته در ماجرای عجیب سرقت کابل‌های برق/درگیری‌ طایفه‌ای، جان افراد زیادی را گرفت

درگیری طایفه‌ای که به‌دنبال سرقت کابل‌های برق در شهرستان دلگان استان سیستان و بلوچستان آغاز شد، منجر به قتل ۶ نفر و زخمی شدن ۳ نفر دیگر شد. ۳ نفر از قربانیان این حادثه ۲ زن و یک مرد بی‌گناه بودند که خودروی آن‌ها در راه بیمارستان توسط افراد ناشناس به رگبار بسته شد.

درگیری‌های روز‌های اخیر شهرستان دلگان از بامداد جمعه و همزمان با اذان صبح آغاز شد. آن روز چند نفر از اهالی روستای کلانظهور برای اقامه نماز صبح از خانه خارج شده بودند که متوجه دزدانی شدند که قصد سرقت کابل‌های برق را داشتند. سرقت کابل‌های برق در شهرستان دلگان و روستا‌های اطراف آن از حدود ۵ ماه پیش با افزایش بی‌رویه‌ای همراه بوده و مشکلات زیادی را برای اداره برق و مردم این شهر و روستا‌های اطراف به‌وجود آورده بود. تقریبا هفته‌ای نبود که مأموران اداره برق با سرقت بخشی از کابل‌ها در نقطه‌ای از این منطقه روبه‌رو نشوند و برآورد‌ها از این حکایت داشت که در طول همین چند ماه بیش از ۴۷ کیلومتر کابل برق در مناطق مختلف سرقت شده بود. اهالی روستای کلانظهور نیز از گزند سارقان کابل‌های برق در امان نمانده بودند و به همین دلیل وقتی سحرگاه جمعه، تعدادی از اهالی با دزدان کابل‌های برق روبه‌رو شدند تصمیم گرفتند در برابر آن‌ها مقاومت کنند.
تیراندازی مرگبار

اهالی با دستان خالی به سمت دزدان رفتند و با آن‌ها درگیر شدند. دزدان، اما مسلح بودند و برای فرار از دست اهالی شروع به تیراندازی کردند. گلوله‌های شلیک شده به ۴ نفر اصابت کرد و جان ۲ نفر از آن‌ها را گرفت و ۲ نفر دیگر را مجروح کرد. یکی از کسانی که در این حادثه هدف اصابت گلوله قرار گرفت و کشته شد، یکی از سارقان بود که همدستانش اشتباهی به او شلیک کردند و بقیه نیز از اهالی روستا بودند. به‌دنبال این حادثه ۲ مرد مجروح به بیمارستان منتقل شدند و تلاش پزشکان برای نجات آن‌ها آغاز شد.
شلیک ناجوانمردانه

یکی از افرادی که در این حادثه مجروح شده بود، از بستگان محمد عبداللهی، از شهدای معروف شهرستان دلگان بود. روز پس از این حادثه، خانواده برادرزاده وی تصمیم گرفتند برای عیادت او راهی بیمارستان ایرانشهر شوند. پدر خانواده به همراه همسرش، پسرش و عروسشان که باردار بود سوار بر خودروی خود شده و به سمت ایرانشهر به راه افتادند، اما در حوالی شهر محمدان بود که افراد ناشناسی که سوار بر یک خودروی سواری بودند، به خودروی این خانواده نزدیک شدند و آن را به رگبار بستند. صدای رگبار گلوله برای چند ثانیه فضا را پر کرد و پس از آن مهاجمان از محل گریختند. در جریان این تیراندازی، مادر خانواده به همراه پسر و عروس باردارش به قتل رسیدند و پدر خانواده که مجروح شده بود به بیمارستان انتقال یافت. همه شواهد از این حکایت داشت که عاملان این تیراندازی هولناک اعضای طایفه همان سارقی بودند که در جریان درگیری با اهالی روستای کلانظهور با شلیک همدستان خودش به قتل رسیده بود. آن‌ها ظاهرا برای گرفتن انتقام مرگ این فرد و زهره‌چشم گرفتن از اهالی روستا دست به تیراندازی ناجوانمردانه زده و اعضای خانواده عبداللهی را عزادار کردند.
مقابله به مثل

قربانیان حادثه‌ای که با سرقت کابل‌های برق شروع شده بود حالا به ۵ کشته و ۳ مجروح رسیده بودند، اما این پایان ماجرا نبود. وقتی خبر به‌رگبار بسته شدن خودروی خانواده عبداللهی به بستگان این خانواده رسید، یکی از آن‌ها از شدت خشم و عصبانیت دست به اسلحه شد و تصمیم گرفت از طایفه سارقی که کشته شده بود، انتقام بگیرد. او راهی روستای حسین‌آباد، جایی که بستگان سارق کشته شده در آنجا زندگی می‌کردند شد و در جریان تیراندازی یکی از اعضای طایفه وی را به قتل رساند و با تهدید اسلحه ۲ نفر دیگر را گروگان گرفت و با خود برد. آتش درگیری طایفه‌ای که از سحرگاه جمعه روشن شده بود، هر لحظه شعله‌ورتر می‌شد و در همین حال تلاش ها‌ی مسئولان برای آرام کردن اوضاع و آزادی گروگان‌ها شروع شد.
رهایی گروگان‌ها

قلندر بامری، فعال فرهنگی اجتماعی و عضو دفتر امام جمعه شهرستان دلگان در گفتگو با همشهری می‌گوید: قتل‌هایی که اتفاق افتاد دل همه مردم شهر را به درد آورد. برای همین وقتی امام جمعه دلگان از ماجرای گروگانگیری باخبر شد، پا پیش گذاشت تا به این حوادث پایان بدهد. وی ادامه می‌دهد: با وساطت امام‌جمعه، خوشبختانه گروگانگیر بی‌آنکه به گروگان‌ها آسیب برساند، آن‌ها را آزاد کرد. هم‌اکنون نیز تحقیقات پلیس درباره این اتفاقات ادامه دارد و این در حالی است که خانواده عبداللهی با صدور بیانیه‌ای از هم‌طایفه‌ای‌های خود خواستند خویشتنداری کنند و دست به هیچ اقدامی نزنند و کار را به قانون بسپارند. این فعال اجتماعی می‌گوید: سرقت کابل‌های برق در شهرستان دلگان که ۲۷۴ پارچه آبادی و روستا دارد، تمامی ندارد و بار‌ها امام‌جمعه شهر با تذکر این ماجرا از شورای تامین و مسئولان خواسته چاره‌اندیشی کنند. اما به‌رغم تذکر امام‌جمعه، این سرقت‌ها همچنان ادامه دارد و همین باعث بروز مشکلات متعدد ازجمله درگیری‌های اخیر شده است.

صادرات ۱۰ میلیون تن بنزین ایران از مسیر بورس انرژی/ ارزآوری ۲.۳ میلیارد دلاری با صادرات بنزین
مدیرعامل بورس انرژی با اشاره به اینکه معاملات صادرات بنزین در بورس انرژی شفاف بوده، گفت: در سال‌های ۹۸ و ۹۹ در مجموع ۱۰ میلیون تن بنزین به ارزش ۲.۳ میلیارد دلار از مسیر بورس انرژی صادر شده است، ما با توجه به افزایش مصرف داخلی، عرضه بنزین از سال ۱۴۰۰ متوقف شده است./ایرنا
آخرین آمار کرونا در ایران
بیماران جدید : ۶۵۵
جانباختگان جدید : ۱۳
مجموع واکسن تزریق شده : ۱۴۸۹۵۴۱۴۲
نابودی لندن، پاریس و برلین در ۲۰۰ ثانیه با بمب‌های پوتین
در یکی از پربیننده‌ترین برنامه‌های تلویزیونی روسیه نحوه حمله اتمی پوتین به سه شهر لندن، پاریس و برلین در ۲۰۰ ثانیه شبیه سازی شده و تاکید شد هیچ کس زنده نخواهد ماند.
طبق شبیه سازی کامپیوتری در برنامه ۶۰ دقیقه چنل وان {به گفته کارشناسان این برنامه} از کالینینگراد در روسیه فقط ۱۰۶ ثانیه طول خواهد کشید تا بمب اتمی به برلین بخورد و همه چیز و همه کس را نابود کند.
سپس نقشه‌ای نشان داده شد که به نظر می‌رسید موشکها از کالینینگراد، جایی نزدیک لهستان، لیتوانی و دریای بالتیک به سوی اروپای غربی شلیک شده و قادرند در ۱۰۶ ثانیه به برلین، ۲۰۰ ثانیه به پاریس و ۲۰۲ ثانیه به لندن برسند/ خبرآنلاین
 ۴۰۰ هزار اشتغال جدید دارای بیمه در سال ۱۴۰۰ محقق شد
وزیر کار:
تعداد زیادی از مردم اگرچه شاغلند اما فاقد بیمه هستند و آتیه‌ای ندارند. در سال ۱۴۰۰ بیش از یک میلیون و ۱۴۴ هزار نفر تحت پوشش بیمه تامین‌ اجتماعی قرار گرفتند که ۴۰۰ هزار نفر از این میزان اشتغال جدید است. قابل توجه اینکه ۷۰درصد این اتفاق خوب در نیمه دوم سال (دوره دولت مردمی) رقم خورده است.
دستور فوری رئیس‌جمهور به دستگاه‌های مسئول برای مقابله موثرتر با قاچاق کالاهای اساسی
 رییس‌جمهور دستگاه‌های اجرایی و انتظامی را موظف کرد با فوریت اقدامات لازم برای جلوگیری خروج غیرقانونی و قاچاق کالاهای اساسی را از کشور انجام دهند.
همچنین با هدف تنظیم بازار، کنترل قیمت‌ها و جلوگیری از گران‌فروشی پیشنهاد شد به سازمان تعزیرات حکومتی اختیارات بیشتری داده شود و مجازات های گرانفروشی تشدید گردد تا با کمک وزارت جهاد کشاورزی و سازمان حمایت از تولیدکننده و مصرف‌کننده اقدامات موثر‌تری برای مبارزه با گران فروشی و احتکار کالاها انجام دهند و مقرر شد با فوریت فرایند قانونی برای تصویب و اجرای این پیشنهاد طی شود.
نتایج آزمون قضاوت سال ۱۴۰۰ اعلام شد
معاونت منابع انسانی قوه قضاییه:
 بدینوسیله به اطلاع کلیه داوطلبان دانشگاهی و حوزوی شرکت کننده در آزمون جذب عمومی تصدی منصب قضا سال ۱۴۰۰ می‌رساند، نتایج آزمون مذکور اعلام  شد.
 داوطلبان می‌توانند برای مشاهده کارنامه آزمون تستی خود به سایت سازمان سنجش‌  آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org مراجعه نمایند.
 حق مسکن کارگران در هفته آینده قطعی می شود؟
رعیتی فرد، معاون وزیر کار: مصوبه حق مسکن ۶۵۰ هزار تومانی در دستور کار هیات وزیران قرار دارد و در هفته آتی تصویب و ابلاغ خواهد شد تا جامعه کارگری از مزایای افزایش حق مسکن نیز بهره مند شود./ ایسنا
«محمد مهدی فداکار» استاندار کرمان شد
در جلسه امروز هیات دولت،  «محمدمهدی فداکار» به عنوان استاندار جدید کرمان از هیات وزیران رای اعتماد گرفت و جایگزین «علی زینی‌وند» شد
معاون وزیر خارجه نروژ با علی باقری دیدار کرد
«هنریک تونه» معاون وزیر امور خارجه نروژ با علی باقری معاون سیاسی وزارت امور خارجه کشورمان دیدار و گفتگو کرد.
همچنین «هنریک تونه» پیش از این با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان نیز دیدار و گفتگو کرده است.
 مخبر در جلسه هیات دولت:
ارز ۴۲۰۰ به یک کانون فساد در کشور تبدیل شده است.
قوای کشور آمادگی دارند با افزایش تعامل و همکاری ها در راستای حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی در کشور به گونه ای گام بردارند تا فشار و آسیبی بر جامعه به ویژه دهک های پایین وارد نشود.
مجوز واردات خودرو به کجا رسید؟
بهادری جهرمی سخنگوی دولت:
طرح پیشنهادی صدور مجوز واردات خودرو در ستاد هماهنگی اقتصادی دولت مطرح و جهت تصویب به هیات دولت تقدیم شد.
سه‌شنبه عید فطر است
ستاد استهلال دفتر مقام معظم رهبری اعلام کرد هلال ماه شوال در غروب روز یکشنبه ۱۱ اردیبهشت رؤیت نشد و فردا دوشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ مطابق با ۳۰ رمضان المبارک ۱۴۴۳ خواهد بود.
دفتر آیت الله سیستانی اعلام کرد :
سه شنبه عید فطر است
دفتر آیت الله سیستانی دوشنبه را پایان ماه مبارک رمضان و روز سه شنبه را اول شوال و عید فطر اعلام کرد.
پذیرش ۳۸ هزار و ۴۷۰ نفر از طریق آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی کشور
عرب اسدی، معاون سرمایه انسانی سازمان اداری و استخدامی:
معلمان ۹۰ درصد از سهمیه آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی کشور را به خود اختصاص می دهند که در نوبت اول در تاریخ ۱۵ و ۱۶ اردیبهشت آزمون دارند و مابقی متقاضیان در مرحله دوم ۳۱ تیر آزمون خواهند داشت.
۳۸ هزار و ۴۷۰ نفر ظرفیت استخدامی دستگاه ها از طریق برگزاری این آزمون است.
۵۹۳ هزار نفر برای شرکت در این آزمون ثبت نام کرده اند که ۵۰۰ هزار نفر متقاضی معلمی هستند.
۶۹ درصد شرکت کنندگان خانم و ۳۱ درصد آقا هستند.
تعطیلی سه شنبه و چهارشنبه
 سخنگوی دولت: بر اساس قانون سه شنبه و چهارشنبه تعطیل است.
بهادری جهرمی: با عنایت به قانون تعطیلی عید فطر، روزهای اول و دوم ماه شوال تعطیل است و در صورت ۳۰ روزه شدن ماه مبارک رمضان، روز آخر ماه رمضان تعطیل نیست.
لذا با توجه به عدم مشاهده هلال ماه شوال فردا روز آخر ماه رمضان بوده و تعطیل نخواهد بود و روزهای سه شنبه و چهارشنبه تعطیل خواهند بود./ ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار