وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: هم اکنون حدود ۶ هزار و ۵۰۰ شرکت دانش‌بنیان در کشور وجود دارد و وزارت علوم در مسیر بسترسازی مناسب برای جذب افراد صاحب ایده و خلاق و تبدیل آن به محصول را دنبال می‌کند.
کد خبر: ۱۰۴۶۴۳۶
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۷ 23 May 2022

به گزارش تابناک قم، محمدعلی زلفی‌گل روز دوشنبه درحاشیه بازدید از دانشگاه صنعتی قم گفت: حمایت از شرکت‌های دانش بنیان مجوزدار توسط صندوق نوآوری و شکوفایی با ارائه تسهیلات در حال انجام است و صندوق‌های پژوهش و فناوری نیز در سطح شهرستان‌ها امر حمایت از شرکت‌های دانش بنیان را بر عهده دارند.

 وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با تاکید بر حمایت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از شرکت‌های دانش بنیان، گفت: برای سرعت بخشی به رویش توسعه دانش بنیان ها، توسعه پارک‌های علم و فناوری، مراکز رشد و پردیس‌های فناوری در دستور کار وزارتخانه است؛ وزارت علوم از تاسیس پردیس‌های فناوری در نهاد و ارگان‌هایی که شرایط لازم را داشته باشند حمایت و تلاش می‌کند تا شرایطی را بوجود بیاورد که افراد صاحب ایده بتوانند با قرارگیری در این مراکز مسیر تبدیل ایده به پدیده را طی کرده و برای تولید محصول انبوه به پارک‌های علم و فناوری و معاونت علمی ریاست جمهوری معرفی می‌شوند.

زلفی گل مهارت محور کردن آموزش را مورد اشاره قرار داد و گفت: مهارت محور کردن آموزش یک مساله بسیار پیچیده است که نیازمند عزم و تعامل فرابخشی است که یکی از مولفه‌های مهم آن همکاری سایر وزارتخانه‌ها و نهاد‌های دولتی و خصوصی است تا تجهیزات و امکانات لازم و سایر ابزار‌های محیط واقعی کار را در اختیار دانشجویان قرار بدهند.

وزیر علوم در سفر به قم علاوه بر دانشگاه صنعتی، از دانشگاه حضرت معصومه (س) بازدید و با مسئولان مراکز علمی وآموزشی قم دیدار و گفتگو می‌کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار