رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: ۱۴۵میلیارد تومان از اعتبارات جبران خسارت سیل فرودین ۹۸ استان در دولت گذشته به بهانه های مختلف تخصیص پیدا نکرد.
کد خبر: ۱۰۴۷۹۰۶
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۱ 31 May 2022

به گزارش تابناک لرستان، سید عماد شاهرخی بامداد سه شنبه درحاشیه بازدید میدانی از باغات انجیرمنطقه زیودار شهرستان پلدختر اظهار کرد: نخستین اقدام سازمان جهاد کشاورزی در پساسیل اختصاص ۲۹۰ میلیارد تومان اعتبار بوده که ۱۴۵ میلیارد تومان آن تخصیص یافته و مابقی آن به دلایل و بهانه هایی در دولت گذشته پرداخت نشده است.

وی افزود: نخستین مکاتبه در تصدی اینجانب درجهاد کشاورزی استان لرستان پیگیری مبلغ تخصیص نیافته اعتبارات سیل لرستان بود که از سوی استاندار به مقام های بالا ارسال شد وتلاش ها برای تعیین تکلیف این اعتبارات واختصاص آن به استان ادامه دارد و در حال انجام است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: در سفر رییس جمهور به استان لرستان مبلغ ۸۰ میلیارد تومان  به ۱۳ ایستگاه پمپاژاختصاص داده شدکه متاسفانه نسبت به برآورد ۲۸۰ میلیارد تومانی نیاز استان در این زمینه رقم ناچیزی است و منجر به تکمیل این ایستگاه ها نمی شود و به صورت میانگین هر پروژه را تنها می توان اندازه ۱۰ درصد پیش برد.

وی افزود: بر این اساس در جلسه ای با استاندار به پیشنهاد اینجانب مقررشد این مبلغ صرف پنج پروژه از ایستگاه های پمپاژ استان شود تا به نتیجه برسند گرچه در نظر داریم با استفاده از صرفه جویی ها وسایر اعتبارات تعداد پمپاژهای در دستور کار بیشتر شود.

شاهرخی یادآورشد: رویکرد دولت سیزدهم بر مدیریت جهادی است بنابر این مسئولان باید به دور از هرگونه تکبر وخود بزرگ بینی در تلاش جدی برای خدمت به مردم و ایجاد تحول از جمله در حوزه کشاورزی در استان باشیم که تحقق این امر در گرو هم افزایی و اتحاد بین دستگاهی و حمایت سایر نهادها است.

وی با بیان اینکه فرصت مسوولیت و خدمتگزاری زودگذر است، افزود: باید در این مقطع حساس وشرایط کشورکه فرصتی برای آزمون و خطا نیست ،مسوولان با احساس مسوولیبت و وظیفه تلاش خود را مضاعف کنند.

رییس سازمان جهادکشاورزی لرستان گفت: با این وجود متاسفانه اعتبارات در این حوزه به ویژه در زمینه اشتغالزایی ناچیز است و عنایت ویژه ای نسبت به بخش کشاورزی در استان نشده اما تلاش های خوبی صورت گرفته و ادامه دارد.

وی افزود:تسهیلات تبصره ۱۸ سال گذشته در شهرستان پلدختر پرونده آن بسته شد اما در سال جاری این تسهیلات ۲ برابر است که از مسوولان شهرستان درخواست می شود برای جذب آن پای کار باشند تا طرح های نا تمام سال گذشته به بهره برداری برسند.

شاهرخی بر نظارت جدی و هزینه بجا تسهیلات اشتغالزایی درحوزه کشاورزی از سوی مسوولان تاکید کرد و یادآورشد: تسهیلات در این زمینه باید برای اجرای  طرح های مربوطه هزینه شود تا بدون این که مردم را بدهکارکند در زمینه تولید و اشتغال به نتیجه برسد.

وی افزود:طرح های مربوط به سال ۱۴۰۱ معرفی شودتا سهم استان از اعتبارات در این زمینه حفظ شود وهمچنین حمایت و نگهداری هنگام اجرای طرح از اهمیت زیادی برخوردار است که باید با استمرار نظارت ها همراه باشد.

رییس سازمان جهادکشاورزی لرستان گفت:تسهیلات تا سال ۱۴۰۰  بانک کشاورزی امهال شده و برای سال جاری نیز حدود ۳۲۰ میلیارد تومان درخواست شده تا تسهیلاتی که سررسید آن ۱۴۰۱ است بتواند در بخش کشاورزی امهال شود

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار