به گفته مدیر حج و زیارت استان کرمانشاه، پس از دو سال وقفه، امسال سه کاروان از زائران کرمانشاهی راهی سرزمین وحی می‌شوند.
کد خبر: ۱۰۴۸۴۱۳
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۵ 02 June 2022

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا سعید کریمی خو، بااشاره به از سرگیری اعزام زائرین به حج تمتع، اظهارکرد: سال ۱۳۹۹ مقرر شد ۹۵۰ زائر از کرمانشاه در قالب هفت کاروان به سرزمین وحی اعزام شوند که به دلیل کرونا انجام نگرفت.

وی به موافقت عربستان برای پذیرش زائرین حج تمتع در سال ۱۴۰۱ اشاره کرد و گفت: در ابتدا برنامه بر این بود که برای حج امسال همان سهمیه سال ۱۳۹۹ را داشته باشیم، اما باتوجه به اینکه کشور عربستان اعلام کرد تنها زائرین زیر ۶۵ سال را پذیرش می‌کند و نیز کاهش سهمیه، تعداد زائرین اعزامی از کرمانشاه هم کاهش پیدا کرد.

مدیر حج و زیارت کرمانشاه اضافه کرد: براین اساس، تعداد زائرین اعزامی از کرمانشاه به حج تمتع امسال ۳۳۵ نفر – ۱۹۰ خانم و ۱۴۵ آقا - خواهد بود که در قالب سه کاروان – یک کاروان ۱۱۵ نفره اهل تشیع و دو کاروان ۱۳۵ و ۸۵ نفره اهل تسنن – اعزام می‌شوند.

وی یادآورشد: البته در تلاشیم تا بتوانیم سهمیه یک کاروان دیگر را هم برای اعزام زائرین اهل تشیع بگیریم که این پیگیری‌ها هنوز ادامه دارد.

کریمی خو با بیان اینکه زائرین اعزامی به حج تمتع باید سه دوز واکسن کرونا مورد تایید عربستان را دریافت کرده باشند و کارت واکسن دیجیتال بگیرند، افزود: علاوه براین، طبق اعلام عربستان زائرین باید واکسن مننژیت و واکسن فلج اطفال هم تزریق کرده باشند.

وی در ادامه درخصوص نحوه اعزام زائرین هم اظهار کرد: هرساله اعزام زائرین کرمانشاهی و حتی برخی استان‌های همجوار هم از طریق فرودگاه شهید اشرفی اصفهانی کرمانشاه انجام می‌شد که متاسفانه امسال به دلیل تعمیراتی که در سطح باند این فرودگاه در حال انجام است، امکان اعزام زائرین از طریق فرودگاه کرمانشاه میسر نیست و زائرین را از طریق فرودگاه بین المللی امام (ره) تهران اعزام خواهیم کرد.

مدیرحج و زیارت استان کرمانشاه با بیان اینکه هنوز زمان دقیق اعزام زائرین کرمانشاهی مشخص نیست، افزود: باتوجه به اینکه زائرین کشورمان طی بازه زمانی ۲۲ خرداد تا ۱۲ تیر راهی سرزمین وحی می‌شوند، اعزام زائرین کرمانشاهی هم در همین محدوده زمانی خواهد بود.

به گفته این مسئول، امسال زائرین کرمانشاهی "مدینه بعد" خواهند بود، یعنی اول وارد مکه می‌شوند و روز‌های آخر حضورشان در سرزمین وحی را در مدینه خواهند گذراند.

وی در ادامه به اقدام عربستان برای گران‌تر شدن حج هم اشاره کرد و گفت: متاسفانه عربستان در روز‌های آخر منتهی به اعزام زائرین اعلام کرده که به دلیل افزایش مالیات و بالا رفتن هزینه‌های حمل و نقل در این کشور هزینه حجاج افزایش پیدا می‌کند که به طور متوسط به هزینه هر زائر حدود ۱۲ میلیون تومان هزینه اضافه می‌شود که سازمان حج و زیارت کشورمان به منظور اینکه فشار چندانی به زائرین وارد نشود حدود نیمی از این هزینه را خودش پرداخت کرد و در نهایت از هر زائر حدود هفت میلیون تومان اضافه دریافت شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار