رییس ستاد جشنواره "آلما": هنر عکاسی باید با ایجاد شور و شوق برای جوانان، مسیر زندگی را به صورت خوب شدن و بهتر شدن عوض کند.
کد خبر: ۱۰۴۹۴۲۶
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۰ 08 June 2022
نخستین ورکشاپ تخصصی عکاسی به میزبانی شهرستان بهار در فرهنگسرای آیت الله بهاری با تدریس استاد مجید پاکرای و حضور داوران و دبیران جشنواره "آلما" به همت فرمانداری و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بهار با هدف معرفی شهرستان بهار در موضوعات فرهنگی و مذهبی، گردشگری و صنایع دستی، اقتصاد و اشتغال آفرینی، کشاورزی و صنایع تبدیلی، سلامت و بخش توریسم به کشور با هنر آفرینی عکاسان در عرصه عکس و تصویر برگزار شد.

به گزارش تابناک همدان، فرماندار شهرستان بهار رییس ستاد جشنواره "آلما" اظهار کرد: اهداف مختلف جشنواره ایجاد شور و شوق و پای کار آمدن و مشارکت جوانان در فعالیت اجتماعی است و اینکه حس مشارکت و مفید بودن را در جوانان ایجاد کنیم و با نشان دادن مسیر از بسیاری از آسیب‌های اجتماعی که ممکن است برای جوانان پیش بیاید جلوگیری نماییم.


روح اله نباتی افزود: شهرستان بهار از لحاظ تردد زمینی در شاهراه ارتباطی غرب کشور با مرکز کشور است و در مسیر جاده کربلا و ترانزیت کالا به غرب قرار دارد و سه راهی بهار پر ترددترین نقطه استان همدان در تمام طول سال میباشد و با توجه به جایگاه گردشگری از پانزده روستای بوم گردی استان همدان، هفت روستای بوم گردی در شهرستان بهار قرار دارد.

به گفته این مقام مسئول،  شهرستان بهار از لحاظ ثبت آثار جهانی روستای تاج آباد (کاروان رسول آباد) اولین نقطه در استان همدان میباشد که به صورت جهانی به ثبت خواهد رسید.
 
وی ادامه داد: از لحاظ اقتصادی، نیز صنایع مختلف در حوزه‌های مختلف با پیچیدگی‌های فنی وجود دارد به طوری که ۳۰درصد برق صنعتی استان را شهرستان بهار مصرف میکند و در بسیاری از محصولات همچون سیب زمینی، گوشت قرمز و سفید، قارچ و الو و سیر دیگر محصولات رتبه‌های اول جهانی و استانی را از آن خود کرده است.

رییس ستاد جشنواره "آلما" نیز گفت: شهر جهانی سفال، لالجین که شهره جهانی و بین مللی دارد، صنایع تولیدی و تریلی سازی در صالح آباد و دوراهی زاغه برند بزرگی برای استان میباشد و عبور گردشگران غار علیصدر از شهر بهار نیز یکی دیگر از امتیازات شهر بهار است و در بخش سلامت نیزبیمارستان دندانپزشک پور سینا در بهار تنها بیمارستان مجهز دندانپزشکی غرب کشور است که همزمان دو اتاق عمل جراحی، نوزده یونیت دندانپزشکی دارد و همه این‌ها آورده‌ای برای شهرستان بهار هستند.
 
نباتی با اشاره به این پتانسیل‌ها و ظرفیت‌ها اذعان کرد: از اصحاب رسانه انتظار داریم در پایان جشنواره، با علاقمند کردن تعداد زیادی از جوانان به هنر عکاسی که خلاقیت و هنر در وجودشان نهفته است، باعث شوند با پیدا کردن پتانسیل ها، موقعیت‌ها و ظرافت‌های صنعتی، اقتصادی، کشاورزی، سلامت، زیبایی‌های گردشگری، بوم گردی و منابع طبیعی شهرستان بهار باعث ارتقا فنی و تکنیکی شهرستان به چند پله بالاتر باشیم و با برگزاری این جشنواره این پتانسیل و ظرفیت‌ها به ایران، استان همدان و شهرستان معرفی شود، تا کشور‌های اطراف با دیدن عکس‌های تخصصی که خروجی‌های این جشنواره است ترغیب شوند تا مسائل دندانپزشکی و گردشگری سلامت را در شهرستان بهار پیگیری نمایند.

 نباتی  افزود: پیچیدگی صنعت به گونه‌ای باید نشان داده شود که سرمایه گذاران در هر نقطه از جهان با دیدن پیچیدگی صنعت برای سرمایه گذاری در صنایع شهرستان بهار ترغیب شود و منابع طبیعی و مکان‌های دیدنی شهر بهار را طوری با هنر عکاسی به دیگران نشان دهیم که گردشگران از جنوب وشمال و شرق و غرب با دیدن تصاویر هنرمندان این ایده در ذهن شکل بگیرد که به بهار حتما سفر کنند.

وی در پایان اذعان کرد: امیدواریم این زحمات و حضور همه برای رضای خدا باشد و منجر به ارتقای چند پله‌ای شهرستان در حوزه‌های جذب سرمایه گذار و گردشگر، ایجاد شور و شوق برای جوانان و ارتقای مسائل فنی و تکنیکی هنر عکاسی باشد و مسیر زندگی به صورت خوب شدن و بهتر شدن عوض کنیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار