معاون امدادونجات جمعیت هلال احمر استان همدان:
حمید عرفی یگانه از انجام عملیات امداد ونجات هوایی با بالگرد در ارتفاعات کلاغ لانه الوند و انتقال مصدوم ترومایی به بیمارستان بعثت همدان خبر
کد خبر: ۱۰۵۵۳۵۳
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۷ 09 July 2022

 

حمید عرفی یگانه از انجام عملیات امداد ونجات هوایی با بالگرد در ارتفاعات کلاغ لانه الوند و انتقال مصدوم ترومایی به بیمارستان بعثت همدان خبر داد.

به گزارش تابناک همدان از روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان همدان حمید عرفی یگانه معاون امدادونجات این جمعیت با اشاره به انجام یک عملیات سخت و طاقت فرسا در روز جمعه ۱۷ تیرماه سال جاری، خاطرنشان کرد با دریافت یک مورد گزارش توسط مرکز کنترل و هماهنگی عملیات جمعیت استان مبنی بر سقوط یک‌ کوهنورد در پایین کلاهک سه طبقه کلاغ لانه و آسیب دیدگی جدی در ناحیه پا و مچ دست، پیگیری لازم جهت دریافت مجوز پرواز از سازمان امداد ونجات و هماهنگی لازم جهت اعزام تیم عملیاتی به محل حادثه انجام گرفت.


وی افزود: هماهنگی لازم در اسرع وقت تیم عملیاتی واکنش سریع همدان توسط بالگرد به سمت کلاغ لانه الوند عزیمت نموده و در محل ایمن فرود آمدند که تیم واکنش سریع با عبور از مناطق صعب العبور خود را به مصدوم رسانده و پس از انجام اقدامات اولیه، آتل بندی و بسکت کردن مصدوم با کمک کوهنوردان حاضر در منطقه وی را تا محل فرود بالگرد انتقال دادند.

عرفی یگانه با اشاره به وضعیت وخیم مصدوم و تقدیر از همکاری تیم کروی پرواز و تیم واکنش سریع همدان، گفت مصدوم دچار شکستگی باز و بیرون زدگی کامل استخوان درشت نی پای چپ و احتمالا شکستگی قوزک پای راست، دست راست و جراحات در ناحیه سر شده بود که با انجام اقدامات اولیه و تثبیث وضعیت مصدوم با استفاده از بسکت به بیمارستان بعثت همدان منتقل شد.

معاون امدادونجات جمعیت هلال احمر استان همدان یادآور شد: کوهنوردان و کوهپیمایان با پرهیز از عبور از مسیرهای صعب العبور و استفاده از راهنما و تجهیزات کامل جهت اقدام به کوهنوردی، در صورت بروز حوادث، سریعا با شماره سه رقمی ۱۱۲ تماس حاصل نموده و حوادث را به مرکز کنترل و هماهنگی عملیات جمعیت هلال احمر استان همدان گزارش دهند.

لازم به ذکر است، هرسالانه مصدومان زیادی در ارتفاعات الوند همدان توسط نجاتگران جمعیت هلال احمر استان همدان که در پایگاه امداد کوهستانی میشان مستقر هستند امداد رسانی میشوند و یا به بیمارستان انتقال می یابند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار