سرپرست دفتر نظارت بر انتخابات شورای نگهبان در گیلان
کد خبر: ۱۰۵۵۷۲۵
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۵ 12 July 2022

هیات نظارت بر انتخابات شورای نگهبان سعی می کند صلاحیت نامزدها را بر اساس قانون و بدون در نظر گرفتن گرایش های سیاسی بررسی کند.

به گزارش تابناک گیلان ؛ سرپرست دفتر نظارت بر انتخابات شورای نگهبان در گیلان در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت : رسانه ها باید از الان برای انتخابات فرهنگ سازی کنند و کار رسانه تبیین منکرها و ‌معروف های انتخاباتی برای مردم است
احمد قنبریان بروجنی با اشاره به خرید رای ، تبلیغات غیرمتعارف و بسیاری از رفتارهای نامزدها به عنوان منکرهای انتخاباتی ، افزود : تشویق مردم به شرکت در انتخابات ، ارائه شاخص ها برای یک انتخاب درست و گاه معرفی مصادیق درست ازجمله معروف های انتخاباتی است. 

وی اضافه کرد : قانون فصل الخطاب شورای نگهبان برای تعیین مصادیق انتخاباتی است و اشخاصی از نظر شورای نگهبان صلاحیت دارند که علاوه بر التزام به ولایت فقیه ، در برابرقانون تمکین کنند.

احمد قنبریان بروجنی در خصوص دخالت برخی از  نمایندگان در انتصابات استانی گفت : بنا برتاکید موکد مقام معظم رهبری ، نمایندگان نباید در انتصابات دخالت کنند البته مشورت دادن برای انتصابات بحث جدایی است ، اما اگر نماینده ای دخالت کند هم شورای نگهبان تذکر خواهد داد و هم در صورت اصرار ، در تعیین صلاحیت آینده آن نماینده تاثیر گذار خواهد بود .

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار