رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: آشیانه هلیکوپتر و پایگاه اورژانس هوایی در ارتقاء خدمات این حوزه بسیار تاثیرگذار خواهد بود.
کد خبر: ۱۰۵۸۲۳۱
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۴ 25 July 2022

 

به گزارش تابناک مرکزی، دکتر سید محمد جمالیان در حاشیه بازدید از پد هلیکوپتر و اورژانس هوایی اراک، افزود: با توجه به اینکه یکی از نیازهایی که در حوزه اورژانس پیش بیمارستانی احساس می شد، پایگاه اورژانس هوایی بود، با کمک خیر حوزه سلامت(محسن محمدی) احداث و ساخت این پایگاه و آشیانه کلید خورد.
وی یادآورشد: خوشبختانه تاکنون تعدات خیر انجام شده و از این به بعد دانشگاه باید به تعدات خود عمل کند تا هر چه زودتر این پایگاه به چرخه اورژانس پیش بیمارستانی و ارائه خدمت وارد شود.
وی تاکید کرد: بحث تجهیز محل استراحت خلبانان، فضای سبز، پیاده راه و آسفالت مجموعه و غیره از هفته آینده و به سرعت آغاز خواهد شد.
دکتر جمالیان ادامه داد: در مجموع حدود ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای ساخت و تجهیز این پایگاه برآورد شده که ۶۰ میلیارد ریال توسط خیر و مابقی توسط دانشگاه علوم پزشکی تامین شده است.
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: در شهرستان ها در مجموع ۱۱ پایگاه هوایی فعال است و دو پایگاه دیگر در دست اقدام است و با اتمام آنها اکثر شهرستان ها از پد اورژانس هوایی برخوردار و هلیکوپتر اورژانس می تواند در تمام نقاط استان به پرواز دربیاید.
وی افزود: اهمیت اورژانس هوایی در اعزام به موقع مصدوم یا بیمار از نقاط دورافتاده و محروم نظیر شهرستان کمیجان که بیشتر اعزام را داشته مشخص می شود و باعث می شود در کمترین زمان ممکن و بالاترین سطح ایمنی بیماران و مصدومان به بیمارستان منتقل شوند.
دکتر جمالیان گفت: از همکاران اورژانس پیش بیمارستانی، دفتر فنی و مهندسین این دفتر که زحمات زیادی برای راه اندازی سریع پایگاه های اورژانس هوایی کشیده اند تشکر می کنم چراکه با افتتاح این پایگاه ها ضمن حفظ جان و سلامتی بیش از پیش، کیفیت و کمیت ارائه خدمات درمانی نیز بهتر و بیشتر خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار