عدم پرداخت مطالبات و پول چغندرکاران توسط کارخانه هاي قند در استان خراسان رضوی اعتراض آنان را برانگيختهاست و کار تا بدان جا پيش رفته که صاحبان کارخانه ها به جاي پرداخت وجوه طلب کشاورزان به آنها شکر تحويل مي‌دهند.
کد خبر: ۱۰۵۸۵
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۸:۳۴ 05 March 2015
دبير انجمن صنفي کشاورزان رشتخوار در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار داشت:  در سال جاري و در پي مراجعه کشاورزان چغندر کار رشتخواري به کارخانه هاي استان خراسان رضوي، مديران اين واحدها مي گويند پول نداريم و بابت طلبتان شکر تحويل بگيريد.
حسين چوپان با اشاره به اين که مشکلات کشاورزان بسيار زياد است و وضع نامناسب توزيع کود شيميايي، عرضه محصول، نقدينگي و همچنين شرايط آب و هوايي و بلاياي طبيعي آنان را گرفتار کرده است افزود: امسال براي کشاورزان شهرستان رشتخوار، خطر جديدي به وجود آمده و آن هم نحوه خريد محصول آنهاست. وي با ذکر اين که بيش از ۲ هزار و ۷۰۰ هکتار سطح زير کشت چغندر قند در شهرستان رشتخوار وجود دارد گفت: جايز نيست کشاورزان اين شهرستان که سالانه بيش از ۴۰ هزار تن چغندر خود را به کارخانه هاي تربت حيدريه، شيرين مشهد، نيشابور و فريمان تحويل مي دهند به جاي پول چغندر، شکر بخرند که قيمت آن حتي از بازار آزاد هم گران تر است.
دبير نظام صنفي کشاورزان رشتخوار اين تصميم (پرداخت شکر به جاي پول) و تحميل آن به کشاورز چغندرکار را غيرمنصفانه خواند و گفت: کشاورز چگونه بايد نقدينگي خود را مديريت کند که دوره ۶ ماهه کاشت تا تحويل محصول را بگذراند و در زمان تحويل محصول، دوباره با بهانه گيري هاي کارخانه هاي قند روبه رو باشد و چرا هنگام تحويل محصول خود نبايد بهاي آن را دريافت کند؟ چوپان گفت: کشاورزي که مي پذيرد، محصول خود را نسيه بفروشد، چرا به جاي پول بايد شکر دريافت کند؟ آيا او هم مي تواند براي سال زراعي آينده، شکر را با بذر چغندر، کود شيميايي يا بهاي برق داد و ستد کند؟ آيا بايد با کرايه يک وانت در کوچه هاي شهر شکرفروشي کند؟ وي خواستار چاره انديشي براي پرداخت مطالبات چغندرکاران اين شهرستان از سوي مسئولان شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار