جانشین فرمانده انتظامی تهران بزرگ از توقیف یک دستگاه تریلی و کشف کالای قاچاق به ارزش ۵۰ میلیارد ریال در جاده قدیم قم خبر داد.
کد خبر: ۱۰۶۲۶۷۸
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۳ 20 August 2022

به گزارش تابناک تهران به نقل از پلیس ری، سردار حمید هداوند روز شنبه اظهار داشت: ماموران انتظامی پایگاه جنوب پلیس امنیت اقتصادی تهران در رصدهای اطلاعاتی به دست آوردند که راننده یک دستگاه خودروی تریلی قصد انتقال کالای قاچاق از شهرهای جنوبی کشور به یک انبار بزرگ کالا در شهر ری را دارد.

وی عنوان کرد: ماموران این پلیس با کنترل محورهای مواصلاتی به شهر تهران، موفق به شناسایی خودروی تریلی در جاده قدیم قم شدند و با کنترل تردد وی، این خودرو را در ایستگاه ایست و بازرسی حسن آباد متوقف کردند.

این مقام ارشد انتظامی افزود: دراین عملیات ۶ هزار و ۶۹۶ دستگاه موتور همزن کوچک، ۳ هزار و ۹۶۰ عدد تیغه آبمیوه گیری، ۵۲ هزار و ۵۰۰ عدد انواع میله همزن، ۸ هزار و ۱۰۰ عدد کلید دستگاه آبمیوه گیری، ۴ هزار عدد قطعه پلاستیکی، ۷۲۸ دست پارچ و لیوان، ۳ هزار و ۹۸۴ دستگاه موتور آبمیوه گیری سایز بزرگ و ۳کیسه درپوش کلید آبمیوه گیری و همزن(فله ای) قاچاق فاقد بارنامه و مجوزهای گمرکی کشف شد.

جانشین فرمانده انتظامی تهران بزرگ با بیان این که ارزش کالاهای کشف شده بنا بر نظریه کارشناسان مربوطه بالغ بر ۵۰ میلیارد ریال برآورد شده است، تصریح کرد: در این زمینه راننده خودرو دستگیر و برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.

سردار هداوند خاطرنشان کرد: برخورد پلیس با قاچاقچیان بدون اغماض خواهد بود و اجازه جولان و سرکشی به برهم زنندگان نظم و امنیت عمومی نخواهد داد.

بازداشت کلاهبرداران سایت های اینترنتی

همچنین فرمانده انتظامی شهرستان ری از دستگیری ۳ کلاهبردار که با استفاده از رسید جعلی از کاربران سایت های خرید و فروش اینترنتی کلاهبرداری می کردند، خبر داد.

سرهنگ دوستعلی جلیلیان در تشریح این خبر گفت: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر اینکه فردی با ارائه رسید جعلی از وی کلاهبرداری کرده رسیدگی موضوع سریعاً در دستور کار کارشناسان پلیس فتا این فرماندهی قرار گرفت.

این مقام انتظامی افزود: شاکی در تحقیقات صورت گرفته عنوان کرد پس از درج آگهی فروش طلا در سایت های اینترنتی شخصی به عنوان خریدار با من تماس گرفته و درخواست شماره حساب برای واریز وجه می کند، سپس با مراجعه به منزلم و نمایش رسید واریز وجه در تلفن خود طلاها را از من دریافت کرد که بعداً متوجه شدم هیچ وجهی به حسابم واریز نشده و فرد مذکور رسید جعلی به من ارائه داده است.

فرمانده انتظامی شهرستان ری بیان کرد: پس از بررسی های علمی و هوشمندانه و جستجوهای ویژه در فضای سایبری ردپای متهم را در یکی از مناطق تهران شناسایی و طی هماهنگی با مقام قضائی به مخفیگاهش اعزام که در عملیاتی ضربتی متهم دستگیر و در بازدید از محل ۲ تخته فرش به ارزش ۵ میلیارد ریال و ۱۵۰ گرم طلا به ارزش یک میلیارد و ۹۵۰ میلیون ریال و یک قبضه سلاح سرد کشف شد و متهم در مواجهه با مدارک و مستندات ارائه شده، به جرم خود اعتراف و ۲ همدست خود را معرفی کرد.

این مقام انتظامی به دستگیری سایر متهمان پرونده اشاره کرد و افزود: از مخفیگاه این متهمان ۲ دستگاه چاپگر حرفه ای هوشمند کشف شد.

سرهنگ جلیلیان با اشاره به اینکه متهمان تحویل مراجع قضائی شدند، اظهار داشت: شهروندان باید سامانه پیامکی حساب های خود را فعال کنند تا از واریز وجه به حساب بانکی خود اطمینان حاصل کنند.

دستگیری مالخران حرفه ای اموال مسروقه در ری

سرهنگ جلیلیان در خبری دیگر هم داد که با کسب خبری مبنی بر جمع آوری مقادیر زیادی اموال مسروقه در یکی از منازل محله سیزده آبان، موضوع به صورت ویژه در دستور کار مأموران کلانتری این محل قرار گرفت.

وی افزود: مأموران دایره تجسس کلانتری، این مکان را به صورت نامحسوس تحت نظر قرار دادند و مشخص شد گردانندگان آن ۲ مرد حدود۴۰ ساله هستند که به خرید و فروش اموال مسروقه می پردازند و تعدادی افراد مشکوک به این مکان در تردد هستند.

سرهنگ جلیلیان تصریح کرد: تیم رسیدگی کننده به پرونده روز گذشته پس از هماهنگی قضائی در اقدامی ضربتی وارد عمل شدند و ضمن دستگیری متهمان، در بازرسی از این محل ۳۷ کالا مسروقه از قبیل دریل های صنعتی، هیلتی صنعتی، انجین موتورسیکلت و دینام صنعتی کشف کردند.

فرماندهی انتظامی شهرستان ری خاطر نشان کرد: تحقیقات از متهمان برای دستگیری سارقان اموال مسروقه و شناسایی مالباختگان و دیگر جرایم احتمالی ادامه دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار