کد خبر: ۱۰۶۲۸۶۷
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۶ 21 August 2022

به گزارش تابناک مازندران ، اخبار انتظامی استان مازندران در مورخه 30/05/1401 تقدیم حضور می گردد.
------------------------------
بازداشت 11 اراذل و اوباش در طرح عملیاتی ظفر 14 در مازندران 
جانشین فرمانده انتظامی استان مازندران از اجرای چهاردهمین مرحله طرح عملیاتی ظفر در استان خبر داد و گفت: در اجرای این طرح 11 اراذل و اوباش شناسایی و دستگیر شدند. 
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "سید موسی حسینی" با اعلام این خبر، گفت: به منظور برقراری نظم و امنیت عمومی و مقابله با ناهنجاری های اجتماعی، چهاردهمین مرحله از طرح عملیاتی ظفر با بکارگیری 104 تیم عملیاتی و به طور همزمان در شهرستان های "نکا، بابلسر، بابل، محمودآباد، عباس آباد و سوادکوه" به مرحله اجرا در آمد.
وی با اشاره به این که این طرح در راستای مطالبات مردمی و در حوزه های مختلف ماموریتی پلیس به مرحله اجرا در آمد، افزود: در اجرای این طرح 52 قاچاقچی و عامل افیونی به همراه 37 معتاد متجاهر دستگیر و در مجموع20 کیلو و 620 گرم انواع مواد مخدر کشف شد.
جانشین فرمانده انتظامی استان مازندران از عملیات ویژه مقابله با سرقت در اجرای این طرح خبر داد و اظهار داشت: با دستگیری 79 سارق، مقادیر قابل توجهی اموال مسروقه از جمله 10 دستگاه موتورسیکلت و 5 دستگاه خودروی سرقتی از سارقان کشف شد.
سرهنگ حسینی با اشاره به توقیف 2 دستگاه موتورسیکلت سنگین غیرمجاز در اجرای این طرح، اظهار داشت: 63 خودرو و 20 موتورسیکلت به دلیل ایجاد مزاحمت برای مردم و رعایت نکردن قرانین و مقررات راهنمایی و رانندگی توقیف شدند.
وی از دستگیری 163 متهم تحت تعقیب مراجع قضائی و انتظامی خبر داد و بیان داشت: در راستای مبارزه با قاچاق کالا بیش از 5 میلیارد ریال کالای قاچاق از قاچاقچیان کالا کشف شد.
جانشین فرمانده انتظامی مازندران با اشاره به دستگیری 11 نفر اراذل و اوباش در این عملیات، گفت: در اجرای این طرح  19 قبضه سلاح شکاری غیر مجاز، یک قبضه سلاح جنگی و20 قبضه سلاح سرد نیز کشف شد.
سرهنگ حسینی با اشاره به عزم قاطع پلیس در مقابله با هرگونه ناهنجاری های اجتماعی و مقابله با مخلان نظم و امنیت عمومی از مردم خواست: برای برقراری نظم و امنیت مطلوب جامعه با پلیس همکاری کنند.
--------------------
نقش آفرینی پلیس یاران موسسات خدمات حفاظتی و مراقبتی انتظام در تامین امنیت 
رئیس پلیس پیشگیری استان مازندران از دستگیری 152 سارق، شرور، معتاد و خرده فروش مواد مخدر توسط پلیس یاران موسسات خدمات حفاظتی و مراقبتی با همکاری مراکز انتظامی در پنج ماهه گذشته خبر داد. 
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "سید محسن جعفری" در این خصوص اظهار داشت: با توجه به گستردگي ماموريت‌هاي فرماندهی انتظامي و حضور نيروهاي پليس در عرصه‌هاي مختلف خدمت‌رساني و توليد نظم و امنيت، فعاليت اين موسسات، تاثير بسزایی را در افزايش سطح احساس امنيت و خدمت‌رساني مطلوب به مردم داشته است.
وی افزود: در سطح استان مازندران 21 موسسه خدمات حفاظتی و مراقبتی وجود دارد که تعداد  یک هزار 521 پلیس یار تحت پوشش موسسات در سطح استان در حال فعالیت هستند و به نوعی در برقراری نظم و امنیت و پیشگیری از وقوع جرائم گوناگون پلیس را یاری می کنند.
رئیس پلیس پیشگیری استان مازندران تصریح کرد: همکاری در کشف 17 دستگاه خودرو سرقتی و 18 دستگاه موتورسیکلت مسروقه و18مورد کالای قاچاق و 51 مورد کشف مواد مخدر از دیگر دستاورد های پلیس یاران در این مدت در سطح استان بوده است.
سرهنگ جعفری در پایان با اشاره به لزوم ترویج فرهنگ استفاده از پلیس یاران در جامعه، گفت: حضور پلیس یاران در سطح جامعه موجب رفع خلاء های انتظامی، امنیتی و پیشگیری از جرائم و افزایش احساس امنیت خواهد شد .
---------------------
دستگیری عوامل آدم ربایی و رهایی گروگان در مازندران 
رئیس پلیس آگاهی استان مازندران از دستگیری 4 متهم به آدم ربایی و رهایی گروگان در شهرستان " قائم شهر" در عملیات ضربتی پلیس در محور "هراز" خبر داد. 
به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ "علی قیصری" در تشریح این خبر، گفت: در پی وقوع یک فقره آدم ربایی در شهرستان قائم شهر، پیگیری موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت.
وی افزود: کارآگاهان و کارشناسان پلیس آگاهی با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات گسترده پلیسی دریافتند، ربایندگان در ارتباطات تلفنی با خانواده گروگان، تقاضای مبالغ هنگفتی وجه نقد در قالب رمز ارز از خانواده دارند.
رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی مازندران، تصریح کرد: با انجام اقدامات فنی و اطلاعاتی،کارآگاهان پلیس آگاهی موفق شدند، رابط اصلی و شخصی که در نقل و انتقال وجه دیجیتال فعالیت داشته را شناسایی و در عملیاتی ضربتی دستگیر کنند.
سرهنگ قیصری با بیان اینکه ربایندگان که خود را در تور عملیاتی پلیس آگاهی استان گرفتار دیدند پس از رهایی گروگان با یک دستگاه خودرو قصد فرار و خروج از استان و کشور را داشتند که با اشراف اطلاعاتی پلیس در محور هراز شناسایی و در یک عملیات ضربتی و غافلگیرانه خودروی آنان متوقف و هر چهار متهم به آدم ربایی دستگیر شدند.
وی اظهار داشت: متهمان که دارای سوابق متعدد کیفری هستند، پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.
رئیس پلیس آگاهی مازندران، خاطر نشان کرد: پلیس هرگز اجازه جولان و گردن کشی به مجرمان و تبهکاران را نمی دهد و با این افراد برابر قانون به شدت برخورد خواهد کرد.
---------------------------
دستگيري سارقان دوچرخه و موتور سیکلت در بهشهر 
فرمانده انتظامی شهرستان بهشهر از دستگيري 6 سارق دوچرخه و موتور سیکلت با 7 فقره سرقت در آن شهرستان خبر داد. 
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "حسن عنایتی گنجی" با اعلام این خبر، گفت: در پي وقوع چند فقره سرقت دوچرخه و موتور سیکلت در اين شهرستان، موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت.
وی افزود: ماموران پلیس آگاهی اين فرماندهي با اقدامات اطلاعاتی و فنی موفق به شناسايي 6 سارق شدند و با هماهنگی قضائی، متهمان را در مخفیگاهشان دستگیر کردند.
فرمانده انتظامی شهرستان بهشهر، تصریح کرد: متهمان در بازجويي هاي فنی پليس به جرم خود اعتراف کردند که پس از تشکيل پرونده، جهت سير مراحل قانوني تحويل مرجع قضائي شدند.
سرهنگ عنایتی در پايان از شهروندان خواست: توصيه هاي پليس را در حفظ و نگهداري اموال خود جدي گرفته و در صورت مشاهده هرگونه موارد مشكوک، موضوع را سريعاً با شماره تلفن110به مركز فوريت هاي پليسي اطلاع دهند.
---------------------
توقیف دو دستگاه موتور سنگین قاچاق در نکا 
فرمانده انتظامي شهرستان نکا از توقيف 2 دستگاه موتور سنگين قاچاق به ارزش یک ميليارد و 500 میلیون ريال در عمليات ماموران اين فرماندهي خبر داد. 
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس،سرهنگ "قاسم عزیزی" در تشريح اين خبر گفت: مأموران پلیس اطلاعات و امنیت عمومی این فرماندهی با کسب خبر مبنی برنگهداری دو دستگاه موتور سنگین در یک باغ در حومه شهر، موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.
وی، افزود: ماموران با هماهنگی قضائیدر بازرسی از محل، دو دستگاه موتور سیکلت سنگین که در یک انبار جاساز شده بود را کشف و توقیف کردند.
فرمانده انتظامي شهرستان نکا تصریح کرد: در بررسي به عمل آمده مشخص شد موتورسیکلت ها فاقد مدارک و قاچاق بوده و در اجرای دستور قضائی به انبار تملیکی منتقل و تحویل شد.
سرهنگ عزیزی ارزش موتور سیکلت کشف شده برابر نظر کارشناسان را  یک میلیارد و 500 میلیون ریال عنوان و تصریح کرد: در این خصوص یک متهم دستگیر و به مراجع قضائی معرفی شد.
-------------------------
کشف 6 خودروی سرقتی در ساری 
فرمانده انتظامی شهرستان ساری از دستگیری سارق سابقه دار خودرو با 6 فقره سرقت در آن شهرستان خبر داد. 
به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ "عبدالله حسن زاده" با اعلام اين خبر، گفت: به دنبال تعدد وقوع سرقت خودرو و قطعات خودرو درسطح شهرستان، موضوع در دستور کار ماموران پایگاه آگاهی این فرماندهی قرار گرفت.
وی تصریح کرد: با تحقیقات پلیسی صورت گرفته سارق خودرو شناسایی که پس اخذ دستور قضائی ماموران با مراجعه به مخفیگاه متهم جهت دستگیری مراجعه که سارق  به محض مشاهده ماموران با سلاح سرد به سمت آنها حمله ور شده و در حالی که قصد متواری شدن از محل را داشت با هوشیاری ماموران دستگیر شد.
فرمانده انتظامی شهرستان ساری، افزود: متهم دستگیر شده که دارای سابقه متعدد سرقت نیز بوده است به 6 فقره سرقت خودرو در یک ماهه کذشته اعتراف داشته است.
سرهنگ حسن زاده در پایان ضمن تقدیر و قدردانی از همکاری مردم با پلیس از شهروندان خواست: در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک بلافاصله با مرکز فوریت های110 تماس حاصل کنند.
------------------------

خبر.   سلمان مهدوی 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار