نایب رئیس کانون انجمن‌ های صنفی کارگری رانندگان مسافر کشور:
نایب رئیس کانون انجمن‌ های صنفی کارگری رانندگان مسافر کشور از استفاده از ظرفیت حداکثری اتوبوس ها در ایام اربعین خبر داد و گفت:در اربعین نیز با توان دو برابری در خدمت زائران هستیم که بتوان کمبود راننده را جبران کرد.
کد خبر: ۱۰۶۳۷۰۳
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۶ 25 August 2022

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه مختار داوودی در نشستی که با حضور مسئولین سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در مرز خسروی جهت برسی وضعیت راه ها و حمل و نقل جاده ای برگزار شد، اظهار داشت: نه تنها در استان کرمانشاه بلکه در سراسر کشور با کمبود راننده مواجه هستیم، تعداد رانندگان جدید کاهش یافته و علت آن این است که طی دو سال بیمه این افراد قطع و مجبور به پرداخت بیمه به صورت آزاد هستند.

وی افزود: تا قبل از کرونا ۱۳۷ هزار راننده در سراسر کشور داشتیم که حدود ۴۵ هزار نفر راننده های حرفه ایی اتوبوس بودند در طی این دو سال،۲۰ هزار نفر از رانندگان به قسمت بار کوچ کردند.

نایب رئیس کانون انجمن‌ های صنفی کارگری رانندگان مسافر کشور ادامه داد: در سیل، زلزله و جنگ خادم ملت بودیم در اربعین نیز با توان دو برابری کار خواهیم کرد که بتوان کمبود راننده را جبران کرد در سالهای گذشته قبل از کرونا ۱ میلیون ۷۰۰ هزار نفر مسافر در طول ده روز جا به جا کردیم.

داوودی اظهار کرد: در حال حاضر از تمام ظرفیت اتوبوس ها استفاده می شود در ایام اربعین سرویس های عمومی خود را طی چند روز تعطیل کرده و خدمات خود را به زوار اربعین ارائه می دهیم.

وی ادامه داد: با توجه به تحریم ها در حوزه راهسازی با مشکلات کمبود بودجه مواجه هستیم، با تلاش های مدیر کل راهداری استان کرمانشاه وضعیت جاده های استان کرمانشاه نسبت به دیگر استانها بهتر بوده و ازلحاظ تابلو های راهنمایی و رانندگی وضعیت خوبی دارد و نقاط حادثه خیز در استان کرمانشاه کمتر شده است‌.

نایب رئیس کانون انجمن های صنفی کارگری رانندگان مسافر کشور تصریح کرد: هیچگونه یارانه ای نداریم، سازمان راهداری، حدود ۳۰ میلیارد برای بازسازی مینی بوس ها که هرکدام ۲۰۰ میلیون تومان وام با بهره ۹.۵ درصد و ۷۰۰ میلیون تومان برای بازسازی اتوبوس ها قرار داد و پرونده ها به بانک عامل بانک ملی ارجاع داده شد، کم کاری از طرف بانک صورت گرفت که تاکنون تنها ۴۰۰ میلیون از این وام جذب شده است؛ برای یک مینی بوس روستایی خواستار سه ضامن کارمند هستند.

وی اضافه کرد: یکی از مشکلات در حوزه ضامن است اما در استان های دیگر به سهولت بانک ها اعتبار را جذب کردند و در صورتی که تا ۳۱ شهریور وام جذب نشود، بازگردانده خواهد شد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار