مدیرکل نوسازی مدارس ایلام:
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس ایلام گفت: مشارکت ایلامیان در پویش ملی” صحن حرم ، مدرسه ام” از مرز ۸ هزار خیر گذشت.
کد خبر: ۱۰۶۳۹۳۳
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۶ 28 August 2022

به گزارش تابناک ایلام؛ جلال حمره با اشاره به اینکه این پویش همزمان با دهه کرامت از سوی سازمان مرکزی فراخوان شده است، اظهار داشت: جامعه هدف اصلی این پویش را مردم بویژه فرهنگیان و دانش آموزان و بهره‌گیری از رویکرد تربیت اسلامی در ترغیب آنها به انجام کارهای خیر و نیکوکارانه تشکیل می دهد.

وی افزود: مدرسه و امر تعلیم و تربیت در نزد پروردگار و آحاد جامعه در جایگاه رفیعی قرار دارد که در آموزه‌های دینی و کلام اهل بیت (ع) به آن اهمیت فراوانی داده شده است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس ایلام با اشاره به اینکه پویش ”صحن حرم، مدرسه ام” پنجمین پویشی است که در راستای طرح تحولی «آجر به آجر» نزدیک به دوسال است که در حال اجرا است ، ودر مراحل قبلی مبالغ آن برای احداث مدارس همان استان هزینه میشد ولی در این پویش مبالغ جمع آوری شده از این طریق، به نیت امام هشتم امام رضا (ع)، صرف ساخت ۸مدرسه برای دانش آموزان استثنایی در استان‌های مختلف کشور می شود.

وی ادامه داد: نهادینه کردن فرهنگ مدرسه‌سازی و توسعه مشارکت‌های مردمی به عنوان اهداف اصلی طرح آجر به آجر محسوب می‌شوند لذا در اجرای این طرح تحولی، برنامه‌ریزی براساس گسترش مشارکت‌های خُرد مردمی حتی به اندازه یک آجر است.

حمره با بیان اینکه سرانه فضای آموزشی ایلام درسطح کشور واز لحاظ آماری ارائه شده بالاتر از میانگین کشوری است، اضافه کرد: با رایزنی با استاندار و سازمان مرکزی درصدد رفع ابهام این آمار هستیم و به رغم همه تلاش های صورت گرفته از سوی دولت و خیرین مدرسه ساز، خوشبختانه رشد ساخت مدارس نسبت به رشد جمعیت دانش آموزی در استان ایلام همسویی خوبی در سال‌جاری دارد.

وی بیان داشت: علی رغم اینکه ایلام یکی از استان‌های کوچک به لحاظ جمعیت است در مقایسه با سایر استانها در اکثر پویشهای چهار گانه جزو دستگاه های برتر است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس ایلام ادامه داد: درصد بالایی از فضاهای آموزشی استان ایلام نیز فرسوده است که به تخریب و بازسازی نیاز دارد.

وی خاطرنشان کرد: نیک اندیشان و خیران مدرسه ساز می‌توانند با مراجعه به کانال مهر مدرسه در شبکه اجتماعی شاد و یا از طریق وب سایت ajorBajor.ir در این پویش خیرخواهانه شرکت کنند
وی تاکید کرد: تا کنون پویش‌های «مهر را با محرم آغاز کنیم»، «من مادرم، بچه های ایران فرزندمن»، «آجرهای مهربانی” و ” به رنگ مدرسه» در راستای طرح «آجر به آجر» اجرا شده است واکنون هم پنجمین پویش بنام 《صحن حرم ، مدرسه ام》درسراسر کشور واستان ایلام آغاز شده است.

استان ایلام نزدیک به ۱۰۰ هزار دانش آموز دارد./ح

 

بیشتر بخوانید

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار