عضو هیات امنای نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور گفت: کتابخانه مرکزی اراک به سبب داشتن بخش‌های متنوع، می‌تواند به کانون هم افزایی سرمایه‌های علمی و فرهنگی کشور تبدیل شود.
کد خبر: ۱۰۶۴۰۹۰
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۸ 27 August 2022

 

به گزارش تابناک مرکزی،فاطمه عزیزآبادی فراهانی درحاشیه بازدید از محل ساخت کتابخانه مرکزی اراک، افزود: کتابخانه مرکزی درحال ساخت این استان می‌تواند برای علاقمندان این حوزه به پایگاه علمی، فرهنگی و اجتماعی کشور تبدیل شود.
وی یادآورشد:استان مرکزی به سبب نخبه پروری و ظرفیت فرهنگی و علمی آوازه دارد و بر همین اساس بهره‌برداری از کتابخانه مرکزی استان در اراک باید در اسرع وقت انجام شود.
وی اظهار داشت: مقوله کتاب و کتابخانه فقط استفاده از یک محصول فرهنگی نیست بلکه هدف نهایی از تجهیز کتابخانه ها ایجاد، رشد و ارتقای سواد فرهنگی و افزایش بهبود سرمایه های علمی و اجتماعی در کشور است.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی هم گفت: کتابخانه مرکزی استان در اراک بعد از بهره‌برداری می‌تواند به کانون تولید و محتوا تبدیل شود که همه فعالان این حوزه را در کشور پوشش دهد.
بهنام نظری افزود: یک چهارم مفاخر کشور از استان مرکزی هستند و شایسته است کتابخانه مرکزی به عنوان طرح ملی فرهنگی در این استان به سنگر فرهنگی تبدیل شود تا همه علاقمندان و دلسوزان فرهنگی بتوانند از این ظرفیت در اعتلای فرهنگ مطالعه استفاده کنند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی گفت: این کتابخانه باید به چشمه تولید فرهنگ تبدیل شود که شفافیت این چشمه زلال به عمق دانش در ابعاد مختلف بیافزاید.
نظری افزود: باید از ظرفیت کتابخانه مرکزی برای کمک به توسعه حوزه دانش بنیان نیز استفاده کرد.
وی اظهار داشت: از ویژگی‌های دولت سیزدهم این مهم است که طرح ها در زمان تعیین شده بهره برداری شوند زیرا دولت همه توان را بکار گرفته تا در تحقق وعده خود صادق باشد.
سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی هم گفت: در کتابخانه مرکزی اراک با ۱۸ هزار و ۵۰۰ مترمربع وسعت ۴۵ خدمت تعریف شده که به علاقمندان مراجعه کننده ارایه خواهد شد.
سکینه خاتون مهدیان پور افزود: یک هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل کتابخانه مرکزی اراک در سفر رییس جمهوری در نظر گرفته شده که ۶۰۰ میلیارد ریال از این اعتبار از منابع اعتباری سفر رییس جمهوری و ۶۰۰ میلیارد ریال دیگر نیز از محل منابع استانی تامین می‌شود.
وی اظهار داشت: عملیات اجرایی کتابخانه مرکزی شهر اراک از سال ۹۳ در هفت طبقه با زیربنای بیش از ۱۸ هزار مترمربع و پیش‌بینی بخش‌هایی همانند مرجع، پژوهش، سالن اجتماعات، مخزن کتاب، امانت، کودک، نوجوان، فعالیت‌های جنبی و سالن آمفی تئاتر، آغاز شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار