مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام:
مدیرکل تعاون، کار ورفاه اجتماعی ایلام گفت: ۱۱ هزار نفر در تعاونی‌های استان ایلام عضویت دارند.
کد خبر: ۱۰۶۵۳۳۹
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۵ 04 September 2022

به گزارش تابناک ایلام؛ نورالدین الیاسی اظهار داشت: ایلام دارای ۲۰۹۲ تعاونی فعال با۱۰ هزار و ۸۱۰ عضو است که ۳۵ درصد اعضا را زنان و ۶۵ درصد را مردان تشکیل می‌دهند و ۱۶ هزار و ۹۴۸ نفر در تعاونی‌های استان در بخش های مختلف اقتصادی اشتغال دارند.

وی افزود: نقش زنان و حضور ۳۵ درصدی آنان در بخش تعاون حائز اهمیت است و این نسبت در بخش تعاون به ویژه تعاونی های صنایع دستی، فرش دستباف، گلیم نقش برجسته، بیانگر نقش مهم آنان در توسعه تعاونی ها و ایجاد اشتغال است.

مدیرکل تعاون، کار ورفاه اجتماعی استان ایلام  ادامه داد: در یک‌ساله دولت سیزدهم ۵۵ تعاونی با اشتغال‌زایی ۵۷۵ نفر در استان تشکیل شده که در هفته تعاون تعداد ۷ شرکت تعاونی با اشتغالزایی ۱۲۷ نفر و سرمایه گذاری ۱۷۵/۵ میلیارد ریال به بهره برداری می‌رسد.

وی  به اهمیت آموزش‌های مدیریتی و تخصصی جهت پایداری تعاونی‌های استان اشاره کرد و گفت: در حوزه تعاونی ها بیش از ۱۶ هزار نفر ساعت آموزش در زمینه مدیریتی، حقوقی و تخصصی به تعاونگران و کارشناسان بخش تعاون ارائه شده است.

الیاسی به دیگر فعالیت‌های این اداره کل اشاره کرد گفت: میزان تعهد اشتغال استان ایلام در سال ۱۴۰۱ در سامانه ملی رصد اشتغال کشور  ۶۶۷۱ نفر ثبت اشتغال است که تا کنون بیش از هشتاد درصد آن محقق شده و رتبه برتر کشور در مقایسه با سایر استانها کسب نمودیم که این عملکرد نتیجه  همراهی و همکاری مدیران دستگاه های اجرایی، فرمانداران، شرکتها دولتی و غیر دولتی، بانکها و موسسات استان در پرداخت به موقع تسهیلات تبصره ۱۸ و ۱۶ قانون بودجه، تسهیلات کسب کار روستایی و مشاغل خانگی بوده است.

وی گفت:  بیش از ۱۱ هزار بازرسی از کارگاهها در راستای صیانت از نیروی کار، رسیدگی به ۳۲۲۴ پرونده شکایتی و کاهش اطاله دادرسی ها، تشکیل ۳۸ خانه بهداشت کارگری و ۱۴ کانون یاریگران تولید در سطح کارگاهها، شناسایی ۲۹۲۳ نفر از نیازمندان در اجرای دستورالعمل فقر مطلق، افزایش تشکل های کارگری و کارفرمایی به ۱۳۲ تشکل، پاسخگویی به ۴۲۰۰ از معترضین در طرح عادلانه سازی یارانه ها بصورت حضوری و تلفنی،  بهره مندی ۳۸۲ نفر از مشوق ها و سیاست‌های فعال بازار و صدور ۴۸۱۸ مجوز مشاغل خانگی را بخشی دیگر از خدمات این اداره کل در یکساله دولت سیزدهم عنوان کرد./ح

 

بیشتر بخوانید

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار